Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
@JeSko Als je de Cactus gaat halen, zou ik eerst een blokje rond de garage rijden, haalt ie dat niet zonder problemen, niet betalen. ;)
Serieus, vraag eens wat voor garantie je krijgt (in elk geval op het motorblok).
 

brepus13

Forumguru
En hij is weer in topstaat nu ( en bovendien al aardig gepimpt ) dus gewoon lekker door blijven rijden in de auto die je tot voor kort nog zo tof vond. Ja, duur geintje nu… even slikken en weer doorgaan ;)
 

JeSko

Forumguru
Garantie ga ik niet meer krijgen.

We vinden hem ook nog tof, je kan er met lachen maar mijn vrouw is er het hart van in, het vertrouwen in de auto is echter weg, en zowel mijn verzekeraar, de expert, als een Citroen garagist raden me aan om hem te verkopen.
 

JeSko

Forumguru
Dank @hemi24 , dat is ook wat een mecanicien van een officiële Citroën dealer me vertelde, hij spreekt hier op het Cit forum ook schande van, ze duwen dit gewoon onterecht in klanten hun nek, en juridisch sta ik nergens, gewoon machteloos.
 

hemi24

Forumguru
@hemi24

En ze hebben mij daar een Smetteloos filter laten zien met de woorden; u ziet, daar is geen olie aan geweest :pieker: om te bewijzen dat er geen olie tot in de filter gepompt werd. Daarna kwamen ze met een "afgebroken klep in de pomp".

Ik denk dat dit je vraag beantwoord @MarcoO2 ...

Als je zoek op internet kom je ook tips tegen in de trant van: "als de olie niet wordt aangezogen, niet bang zijn, maar even goed in de toeren jagen, dan zuigt de pomp de olie wel aan"

Nou dan vraag ik je..! Een motor zonder oliedruk waarvan de pomp droog staat goed in toeren jagen? Dan verbaast het mij niet dat je er een pomp onder vandaan tovert die slijtagesporen laat zien...
 

MarcoO2

Forumguru
Ja, ok, maar dat geeft slechts aan dat toen geconstateerd werd dat de pomp kapot was. Niet dat die daardoor kapot is gegaan. Toch?

Alle info van buiten de casus moet je in beginsel natuurlijk buiten beschouwing laten, want die zorgt vooral voor een gekleurde blik op de casus van Jesko.
 

SteGo

Donateur
Jeetje wat vervelend allemaal.

Dus hij gaat gewoon weg en ik wil nooit nog een Citroën voor de deur.
Zo'n gevoel zou ik er waarschijnlijk ook wel aan overhouden in jouw plaats. Ik had al eens vaker horrorverhalen gehoord over de C4 Cactus bij de plaatselijke dealer. En ondanks dat ik de Cactus leuk vind vind om te zien, zeker in de juiste kleurstelling, was het voor mij sowieso al een reden nooit zo'n ding te kopen. Ik vrees dat een van de weinige betrouwbare Citroën's de C1 met 1.0 motor (=grotendeels Toyota) en de C Crosser (=Mitsubishi) zijn.

In ieder geval succes gewenst met de verkoop, hopen dat de uiteindelijke verkoopprijs nog een beetje meevalt.
 

MarcoO2

Forumguru
Als de pomp al stuk was, had @JeSko al een oliedruklampje gehad voordat hij bij de dealer was geraakt; bijvoorbeeld kort na het starten of iets dergelijks...
Dat kan, maar hoeft niet. Als de pomp al op z'n eind liep, kan een reparatie het laatste zetje zijn. Dan was er nog niets zichtbaar/ merkbaar, en is er toch niets verwijtbaars gebeurd.

Ik weet net zo min als jij en Jesko wat er exact is gebeurd, en daar kom je ook nooit achter vrees ik. Zuur blijft het wel!
 

Kanerr

Forumguru
Vervelend @JeSko

Ik zou trouwens niet meteen jammeren over 3000 verlies of de auto extreem goedkoop wegdoen.

Het is nu feitelijk gezien een unieke auto (door de wrap wat ook evt weg gehaald kan worden) met een goed onderhoudshistorie. Dat er dikke kosten gemaakt zijn betekend juist dat de hand er niet voor is omgedraaid en dat alles in orde is ;)

Je kan ook juist de auto hoger in de markt positioneren als uniek en goed onderhouden auto. Zo werkt dat ook in Nederland en in BE zal dat niet anders zijn.

Trouwens even over de Audis tussen 2009 en 2014... Ik PERSOONLIJK! zou er NIET aan beginnen. Behalve oliezuipen hebben ze last van kettingen (als het de ketting versie is) en nog vele andere kleine maar zeker dure "kinderziektes".

Mocht het lukken zou ik dan zeker voor een TDI (een 2.0 of een 3.0, NIET de 2.7) gaan of een 3.0TFSI. Deze zijn beduidend sneller, klinken mooier, verbruiken MINDER (ja echt ;) ) en hebben veel minder last van kinderziektes. Denk ook dat ze veel beter hun waarden zullen behouden vergeleken met de 2.0tfsi welke echt koppijn zijn.

Vooral als ik zo kijk naar je historie denk ik niet dat de 2.0tfsi een goede keus is omdat het eenmaal een lastenauto is...
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Misschien wel ja, kan hem eerst proberen verkopen met de wrap, al is de doelgroep dan kleiner, mensen die daarop vallen zijn sneller geneigd wat extra te betalen, is toch weer een wrap van ettelijke euro's.

Ja ben ook wel bang van de TSI, ik ben echt een verstokt Diesel fan, en een TDI daar komt bijlange zoveel niet aan, echter hebben we dan geen korte afstanden (onder de 15 km) auto in huis, daarvoor werd de Cactus eigenlijk voornamelijk gebruikt. Twee Diesels voor de deur die elk 10.000 km per jaar rijden is ook weer wat te veel van het goede, maar zo'n Diesel kan ik wel veel goedkoper krijgen, die LEZ zones maken de mensen hier gek en daardoor kosten TSI's een stuk meer in aankoop.

Veel om over na te denken in elk geval. Al kan je je afvragen of zo'n TSI wel tegen kortere afstanden kan, gezien de geschiedenis van dat blok...


:pieker:
 

PizzaPieter

Donateur
Eens met @Kanerr vwb marktpositie.

Er hoeft er maar 1 te zijn die er leuk geld voor wil betalen. Afgezien van info, die algemeen beschikbaar is, dat dit type auto's/motoren wat minder betrouwbaar zouden zijn, heb jij op dit moment toch geen gebreken waar je van weet?

Zo nee, dan heb je een goed onderhouden auto, met recentelijk nog een belangrijke reparatie... Rest is zonder klachten en op 1 beurtje na dealeronderhouden. Klinkt als een unieke topdeal.
 

Kanerr

Forumguru
Oei! Kom dat zien!

Trouwens @JeSko voor iedere auto is het geen pretje om korte afstanden te maken, maar zolang je eens per maand even lekker een lang stuk pakt is het geen enkel probleem lijkt me ;)
 

JeSko

Forumguru
Doen we ook wel @Kanerr , wij rijden graag auto en dan doen we wel eens vaker "onnodige" kilometers, komen we bv van de winkel rijd ik rond langs de carwash, zo door de kempen naar een eettentje bv, heeft ie toch 50-60 km onafgebroken gereden met af en toe vlot optrekken, daar blijft de auto fris van, mijn Sup is ook echt wel losgereden door mezelf, merk veel verschil op met de begin maanden dat ik de auto had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan