Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Dit zijn teksten van een Citroën mecanicien in België, werkzaam bij een officiële dealer.

Schandalig van de desbetreffende dealer!!

En begrijp heel goed jouw reactie, al ben jij daar natuurlijk niks mee geholpen…

Ik weet niks van zogezegd slechte oliepompen, daar is niks mis mee; hun concept van een distributieriem in de olie deugd gewoon niet…
En daardoor krijg je problemen met oliedruk, verstopping etc, waardoor uiteindelijk de oliepomp moet vervangen worden.
Complete onzin van de dealer, triestig…




En nog iets; als dit een bekend probleem zou zijn van die oliepompen, dan moeten zij alle wagens terugroepen om de oliepomp preventief te laten vervangen… want een oliepomp is het belangrijkste onderdeel om een motor overal waar nodig van smering te voorzien, van afkoeling van wrijvende onderdelen etc
K



Klopt idd ook wel wat je zegt betreffende de dealer.Maar voor mij gaat deze dealer dan toch volledig de mist in, want dan moet de dealer de TS ook niet laten opdraaien voor 20 werkuren voor het vervangen van de oliepomp!!Bij mijn weten gooi je die motor er gewoon naast in max 3 uurtjes wat mij al heel ruim lijkt want bij de C4 Cactus heb je plaats zat…

Dus dan stel ik mij serieuze vragen hoor..!​
naar boven
 

MarcoO2

Forumguru
Heb dat topic eens doorgelezen. Die Groove, die bovenstaande schreef, heeft jouw auto dus nooit gezien. Dat helpt je dus in jouw specifieke casus niet. Als ik jouw eigen tekst lees:
Na onderzoek bleek dat de oliepomp niet meer rondpompt, een kapotte klep in deze pomp is hier de oorzaak van zo blijkt. Deze zou volgens de mecanicien kapot gevlogen zijn tijdens het rijden, pas wanneer de oliedruk wegvalt door bv een oliewissel, zoals in dit geval, merkt men op dat de pomp kapot is.
... en de melding van die Groove, waaruit blijkt dat jouw motor géén waarschuwingen geeft:
Bij mijn weten krijg je geen melding, wat eigenlijk al moeilijk te begrijpen valt…
Combineer dat met de expert van jouw verzekering die er met z'n neus bovenop heeft gestaan en niets verwijtbaars hard kan maken, dan is de conclusie dat je nooit kunt aantonen dat de dealer iets verkeerd heeft gedaan en dat het meer is dan domme pech.

Ik zou het advies van @Kanerr opvolgen.
 

leon-cupra

Forumguru
Betreft het verkopen zou je de prijs moeten bepalen adhv de vraag “hoe snel wil je de cactus weg”. Liever gisteren dan vandaag heeft dan een weerslag op de prijs.
Een hogere prijs vragen omdat net de oliepomp vervangen is, gaat bij veel potentiële kopers een belletje doen rinkelen. Vorige week vervangen en nu verkopen = gegarandeerd een miseriebak. Je gaat geen 3000€ betalen en dan de wagen weg doen. Betekent dat je geen vertrouwen meer hebt in de wagen dus waarom zou een potentiële koper jouw wagen dan nog willen kopen. Geeft ook de koper de gelegenheid om verdere info op te zoeken op het net en dan zal je zo een koper zeer snel zien weglopen.

ik zou gewoon een marktconforme prijs hanteren. Wek je ook weinig argwaan.Niet onmiddellijk iets vermelden over de oliepomp. Vraagt de koper naar herstellingen kan je er wel eerlijk over zijn (aangezien de cactus bij een officiële garage is hersteld staat het ook geregistreerd en dus op te vragen). Heb je een potentiële koper, hem een “offer he can’t refuse” maken want ik weet niet of er zoveel potentiële cactus kopers rondlopen in BE.
De wrap zou ik eraf doen. Spijtig van het geld (maar dat was de pomp ook) maar ik zie geen publiek in de markt die dergelijke cactus zou kopen (geeft ook een stereotype beeld van een verkoper). Sommige wagens hebben een tuningreputatie en dan zal je wel een bepaalde doelgroep ook weervinden in de markt maar met een cactus ??? Met wrap , gaat je kansen tot verkopen herleiden tot “very lucky shot”.

Justmy2cents ;)
 

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 Er is nu een krapte in de tweedehandsmarkt. Binnen een paar maand kan het al volledig anders zijn. Dus als Jef er snel van wilt , nu verkopen en niet even wachten.

wrap kan er altijd af maar voor meeste kopers is dat extra werk en ze zijn dan niet zeker of er schade al dan niet tevoorschijn komt. En het belangrijkste om de wrap toch al te verwijderen : vooroordelen.
 

JeSko

Forumguru
Ik ga proberen hem te slijten bij een handelaar, Naftje voor een TDI daar staan de meesten wel voor open, wrap is er zo af, dakrails er terug op en weg ermee. Meer is er niet aan veranderd. Particuliere verkoop geen zin in, altijd gezeik.
 

Tees

Donateur
Enorm balen zeg Jefrey!
Maar qua Audi: dan toch maar een Audi A3 kiezen, die heeft vanaf 2012 al de veel betrouwbaarder EA211 motor gekregen. De A4 idd pas vanaf 2015.
 

JeSko

Forumguru
Mijn vrouw wilt geen Skoda, te gewoontjes :tongue:

En ik wil ook liever een Audi, wou er toen al eentje, toen niet van gekomen, nu is het dan de moment. En zo'n A5 is ook echt veel mooier dan een Octavia, zelfs mooier dan een RS Octi.
 

Tees

Donateur
Ach, hoe groot moet je auto zijn als je ook nog een Sup hebt...:pieker:
En een A3 is nog steeds geen kleintje hoor...maarja, dan maar een A6, die heeft volgens mij ook sinds 2014 de nieuwe motoren erin liggen!
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Klopt wel formaat maakt niet heel veel uit, maar je schrikt er wel van hoe klein bv een A4 station naast de Superb is, laat staan een A3.
 

Canon-Eye

Forumguru
Naast een Superb combi is natuurlijk álles klein, dat is geen eerlijke vergelijking.
Relevantere vraag is of een A3 van binnen dan (veel) kleiner is dan de Cactus?
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ze wilt geen achtertractie, begrijpelijk, en xDrive is zeldzaam en het plezier van een BMW is dan ook weg. :)

@leon-cupra

Is ook een optie, wel sedan, station vinden we niet echt een optie.

@Canon-Eye

Hmm goede vraag, heb nog niet in een A3 gezeten, de Cactus is voldoende groot achterin, al hield het niet over, de kleinste zat met haar voeten altijd wel tegen de rugleuning aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan