Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Vindt het echt geweldig om alle tips te lezen maar ik denk dat mevr. Jesko stiekem gewoon een Audi A5 wilt ;)

Kan je ook voldoende van scoren en alles behalve de 1.8 en 2.0 tfsi steekt goed in elkaar :D
 

brepus13

Forumguru
Misschien eerst eens kijken wat de cactus nog opbrengt voor de handel en dan kijken of het een A1 of A5 gaat worden :-)

ik ben bang namelijk dat de handel erg weinig teruggeeft en dan moet je naast de reeds betaalde 3k toch nog fors bijleggen.
 

s-line

Forumguru
Kan je ook voldoende van scoren en alles behalve de 1.8 en 2.0 tfsi steekt goed in elkaar :D
Ben ik niet helemaal met je eens. Mijn oude 1.8 tsi superb uit 2011 is nog steeds in bezit van de gene die hem van mij in 2014, en gebruikt nog steeds geen olie. Nu ben ik wel van menig dat het long-life gebeuren, ook funest is voor de huidige fragiele motoren ik deed zelf daarom ook altijd een keer extra olie wissel na een jaar en ging het 2ejaar naar de garage voor de beurt. Mijn menig is ook echt dat 2jaar oude olie funest is met alle gevolgen van dien.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het lijkt me in elk geval dienstig als men hi
Mijn menig is ook echt dat 2jaar oude olie funest is met alle gevolgen van dien.

Goed gezegd, een mening en niet meer dan dat. Wanneer dat echt zo rampzalig zou zijn, zou dat toch te zien zijn in gigantische aantallen probleemgevallen als gevolg daarvan, quod non. Ik rijd nu de 4e TSI, altijd het long life schema gevolgd, zonder enig probleem. En met mee hele volksstammen. Ik krijg hierbij altijd het vermoeden, dat deze mening berust op een gevoel vanuit het verleden; zoiets kan niet goed zijn. Maar de techniek staat niet stil natuurlijk en dingen veranderen daarmee. Zo dacht ik bv ook nog steeds tot voor kort, dat oliepeilen bij een koude motor moet
 

s-line

Forumguru
Dat hoeft zeker niet maar hij moet wel een minuut of 10 stilstaan dat alle olie goed naar benden is gezakt. Maar het is ook een feit dat er verschillende merken gestopt zijn met de longlife. Longlife is gewoon een mooi middel om de serviceprijzen en reparatie’s op te schroeven. Soms constanteer je dan gewoon gebreken veel te laat en dan zijn de kosten vaak veel hoger.
Garage bedrijven zijn er echt niet om jou onkosten te besparen hoor, die willen gewoon geld verdienen niets meer en niets minder.
En inderdaad net wat jij zegt er zijn er ook wereldwijd vele 1.8 tsi’s die geen problemen hebben, maar hier wordt altijd geroepen dat je een 1.8 moet laten staan. Leuk voor de eigenaars die hem willen verkopen. Internet is natuurlijk ook alleen maar een bron van slechte dingen en ervaringen. Want er word nooit gepost door iemand die er nooit problemen mee heeft.
 

brepus13

Forumguru
Ben ik niet helemaal met je eens. Mijn oude 1.8 tsi superb uit 2011 is nog steeds in bezit van de gene die hem van mij in 2014, en gebruikt nog steeds geen olie. Nu ben ik wel van menig dat het long-life gebeuren, ook funest is voor de huidige fragiele motoren ik deed zelf daarom ook altijd een keer extra olie wissel na een jaar en ging het 2ejaar naar de garage voor de beurt. Mijn menig is ook echt dat 2jaar oude olie funest is met alle gevolgen van dien.

zo zijn er vast ook meer dan genoeg probleemloze cactussen die nergens last van hebben…. Maar daar heb je niks aan als je net pech hebt.
 

Kanerr

Forumguru
Ben ik niet helemaal met je eens. Mijn oude 1.8 tsi superb uit 2011 is nog steeds in bezit van de gene die hem van mij in 2014, en gebruikt nog steeds geen olie. Nu ben ik wel van menig dat het long-life gebeuren, ook funest is voor de huidige fragiele motoren ik deed zelf daarom ook altijd een keer extra olie wissel na een jaar en ging het 2ejaar naar de garage voor de beurt. Mijn menig is ook echt dat 2jaar oude olie funest is met alle gevolgen van dien.

Bij de 1.8 ging het me niet eens om de problemen maar meer om dat het i.m.o. een ondergemotoriseerde uitvoering is voor een A5...

Zo riep iedereen dat de 1.9tdi onverwoestbaar is, maar heb ik er 2 gehad (een ARL en een BKC) welke allebei toch echt kapot zijn gegaan.

Autos zijn gewoon geluk of pech gevallen.
 

JeSko

Forumguru
Ik ben ondergemotoriseerd gewend @Kanerr , 1.6 in een Superb houd ook niet over, maar is prima te doen, je gaat er relaxed door rijden.

*Je kan niet anders ;)

@s-line

Dat is ook wat de expert mij vertelde, wat jij zegt over de nieuwe auto's die fragiel zijn, die expert doet tegenwoordig meer zaken zoals de mijne, dan dat hij effectieve schade expertises doet, zijn mening was wegblijven van gedownsizede benzinemotoren die de laatste 5-6 jaar ontwikkelt zijn, deze zijn allen gebouwd voor de korte termijn en zijn bijna altijd van inferieure kwaliteit. De dubbele kosten die autobouwers, enerzijds met de elektrificatie van de wagens, en anderzijds met de tijdelijke voorzetting van hun fosiele gamma, momenteel maken zorgen voor te zware budgetbesparingen mbt fossiele motoren die aan te strenge normen moeten voldoen. Hij sprak over een serieuze stijging in gevallen waarbij erg jonge auto's extreem hoge onkosten maken, dat zegt voldoende lijkt mij.

@Japanese Power

Hahaha, de kleine zijn Lego zit echter beter in elkaar dan die Cactus ;)
 

Cordoba

Forumguru
Probleem zijn niet de motoren maar het onderhoud. ;) Vanmorgen ook een olie-lekkende Kromhout die pas zijn jaarlijks onderhoud heeft gehad. (Is de motor van een noodstroomaggregaat op het werk, een industriele diesel van meer dan 60 jaar oud)
 

Kanerr

Forumguru
Ik denk samenhang van alle factoren.

Rijstijl over het algemeen bij 'mensen' is ook erg veranderd. Elke keer als ik op de weg ben zie ik wel mensen met een koude auto (damp staat nog op hun ramen etc) volgas wegrijden bij een stoplicht.

Maargoed, daarmee krijg je alles stuk vroeg of laat...

Verder vind ik downsizing het probleem niet. Een Merc AMG met blubbervette en enorme 8cil motor heeft ook zwakke punten en problemen.

Daarentegen is een 1.0tsi die 'recent' is van VAG behoorlijk goed. Dus nogmaals; het is geluk hebben met een auto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan