Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoO2

Forumguru
Oops. Niet onverwacht, maar wel balen. Die goedkoopste Cactus van Belgie wordt zo ineens een stuk duurder. Goedkoop is dan toch weer duurkoop. Had je dat ingecalculeerd?

ertromp

Forumguru
Het geeft je startpost wel een heel andere wending helaas:

"- afwachten hoe de 3 cylinder zich houd, de 1.2 Puretech staat wel bekend om problemen, maar dat is in deze nieuwere generatie schijnbaar fel verbeterd, niet echt een nadeel dus, wel een puntje om in de gaten te houden"

Ik duim voor je dat je de Citroen voor een goed bedrag kunt verkopen en dat het financiële verlies beperkt blijft. Of je voor een volgende auto in een VAG product moet kiezen of is wellicht iets van Japanse afkomst verstandig?

larsy

Forumguru
Is dat slecht => de goedkoopste?
Ik heb mijn S3 toen ook als “goedkoopste”van Europa gekocht . Zelfs aan de handelaar gevraagd zonder garantie voor nog minder..
Ben nu meer 50d km verder .
En ik gebruikt dat kreng goed :-)
Ik vin de stukken die je krijgt heeft niets te maken met de aankoopwaarde …
(Zo heb ik het toch al goed ondervonden ook bij deze s3 van me)

hemi24

Forumguru
Wat ik moeilijk zou vinden om te accepteren, is het knagend gevoel dat de pomp is 'overleden' doordat ze deze zelf een tijdje hebben laten drooglopen..!

Ik heb een heel onrechtvaardig gevoel bij deze hele gang van zaken en bewonder de manier waarop je je er bij neer lijkt te leggen @JeSko!

JeSko

Forumguru
Ja maar een Audi TSI na 2015 zijn peperduur, denk niet dat je die onder de 15-16 k hebt. De betaalbare zitten tussen 2009-2014. Als het zo eentje word wil ik wel bewijs van zuiger modificatie, eentje met zo'n blok durf ik wel aan, dan zijn de problemen normaal gezien wel van de baan.

MarcoO2

Forumguru
Is dat slecht => de goedkoopste?
Tsja... alle waar is naar z'n geld. Iets heeft niet voor niets een laagste prijs. Als men er meer geld voor zou kunnen vangen, zou men dat normaal gesproken wel doen. Uiteraard kan je wel eens mazzel hebben, maar anekdotisch bewijs weerlegt natuurlijk niet deze algemene waarheid. Maar al te vaak is een lage/ de laagste prijs een garantie voor gezeik.

larsy

Forumguru
een goede controle ,man met kennis veel meer van waarden als het om een aankoop gaat van een wagen gaat.
je kan zomaar eens een dure kopen die dan normaalgesproken de goedkoopste moest zijn …
(Dubbel zo zuur als je dan de “duurste” hebt gekocht)

mij gaat het om de beste van de hoop daar heeft de prijs niet veel invloed op . Gewoon gezond verstand en goed uitkijken kennis van de mechaniek hebben.

En tja olie zuipen … is een beetje afwachten :(

JeSko

Forumguru
Correctie, alle audi's na 2015 zijn duur, ook TDI's, Audi houd nu eenmaal goed waarde. Maar komt wel goed, we vinden wel iets. Eerst wachten op bericht dat ik mijn 3000 flappen mag gaan inleveren, en dan zien we wel weer.

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat als je uit bent op niet al te kostbaars met de nodige kms, je misschien nog het best in de Aziatische hoek kunt zoeken

EdK

Forumguru
JA vervelende uitslag.
Toch vind ik de dealer een beetje flauw door de ene afleverings beurt bij de verkoper af te wimpelen dat hij niet dealer onderhouden is.
Terwijl ik uit je verhaal opmaak dat alle andere beurten wel dealer onderhouden zijn.
Dus ja om dat dan als één van de excuses te gebruiken om geen coulance te geven...
Maw als je dus die afleveringsbeurt bij hun had laten doen dan hadden ze het probleem kunnen ondervangen en was het niet gebeurd ?
Maar goed geen citroen meer zeg je, maar peus heeft toch ook citroen bende onder de motorkap zitten ???
Die word het dan ook niet meer mag ik aannemen ?

JeSko

Forumguru
Nope geen Frans niemeer @EdK , HDI van Peugeot is degelijk, die heb ik gehad, maar hun benzine's zijn rommel. Jammer genoeg.

@Rosinfield

De Cactus is mijn vrouw haar auto, dus heb weinig te moeien met wat ze koopt. Aziatisch word het zowiezo niet, dat zegt haar niets. En voor mij zou een tweede VAG telg ook makkelijk zijn, één garage om naartoe te gaan, en van VAG auto's ken ik inmiddels wel wat af, kan ik ook lekker hier een topic onderhouden waar veel mensen me kunnen bijstaan indien nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan