Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
Mazda koop je ook niet voor de ruimte, maar voor de betrouwbaarheid en de rijbeleving, dat gezegd zijnde is onze Mazda 3 ruim voldoende qua ruimte, meer hebben wij met 4 niet eens echt nodig.

fanSkoda-VW

Forumguru
Door dit topic ben ik ook eens verder gaan kijken. En vond de Hyundai Bayon als alternatief voor de Scala. Die ik dan doorschuif naar m'n dochter.
De reden? VAG heeft geen betaalbare mild hybrid. En ik wil absoluut geen stekkerauto, in welke vorm dan ook.
Geen enkele haast, maar zoals gezegd, er is nog meer dan Skoda.

Grtss

JeSko

Forumguru
De Cactus is verkocht, ben benieuwd wie hem gekocht heeft en of ze hem zo gaan behouden of niet. Screenshot_20220428-152527_2dehands.jpg

EdK

Forumguru
En vond de Hyundai Bayon als alternatief voor de Scala.
Leuk te lezen, toevallig dat ik door collega er op geattendeerd werd en eens op de website aan kijken ben geweest.
En moet zeggen geen verkeerde wagen voor de prijs.
Geen pakketten zoals VAG kent, maar veel wagen voor mooie prijzen.
En word helemaal leuk als je voorraad wagen of één met minder dan 10K zoekt...
Jij ziet hem als alternatief voor de Scala, maar ik heb hem tov de Fab 4 bekeken

EdK

Forumguru
Alleen met wat andere maatvoeringen
Bayon schijnt zelfs 5 cm langer te zijn dan de Kona...
maar platform waar hij op gebouwd is schijnt inderdaad dezelfde te zijn als die van de I20

Heleboel autotesters begrijpen ook niet geheel waarom Hyundai de Bayon op markt heeft gebracht omdat hij een regelrechte concurrent is van hun eigen Kona..

JeSko

Forumguru
Het was vooral op het oog @hemi24 , en op het oog lijkt het nieuwe model een stuk lager en gestroomlijnder. Ik heb ze naast elkaar gezien en kan er dus goed over oordelen, de nieuwe heeft een veel lager scherper design, zowel merkbaar op het hoogste punt van de daklijn als op de motorkap.

Laatst bewerkt:

Okki

Donateur

@JeSko

als je de gril gaat ontchromen, kan je ook onder de lampen en het stukje tussen de lampen en de gril zwart maken. Dan krijg je het effect van de nieuwe. Lijkt mij wel mooi.

Screenshot_2022-05-01-21-45-35-834~2.jpeg

Valt me overigens op dat de nieuwe geen mislampen heeft, maar ook ondanks dat het niet echt "mist' in het ontwerp (wat je vaak wel ziet bij goedkope uitvoeringen vs duurdere)

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@hemi24

Er is bepaald door het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) dat de mistlampen van Mazda in de koplampen net zo goed hun werk doen als traditionele, en daar zijn ze dan ook naar beoordeeld. Lijkt me sterk dat deze mensen er weinig van af weten :)

Bovenaan Onderaan