Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

ertromp

Forumguru
Respect voor je vrouw @JeSko
Echt leuk dat ze er zelf lol in heeft om de remklauwen aan te pakken en ze verft in een door haar gekozen kleur. Beter dan rood of zwart of geel. Uniek zo
 

JeSko

Forumguru
Dank @ertromp , het is er eentje die niet bang is om zichzelf vies te maken inderdaad, en zo samen aan de auto's werken is altijd leuk, het is toffer om niet alleen in deze hobby te staan in elk geval, dat zorgt voor meer onderling begrip :D
 

JeSko

Forumguru
Ik rijd eigenlijk altijd met m'n Superb hoor @leon-cupra , ik mag af en toe eens met de Mazda dat wel ;) ik ben trouwens een moderne man, ik rock roze :tongue:
 

JeSko

Forumguru
Net een crèmeke gaan lekken, en hem over wat B wegen gejaagd, i'm in love :bloos:

20220418_203233_copy_3024x1431.jpg

20220418_203224_copy_3024x1431.jpg

Ohja, en de crème pottekes passen perfect in de bekerhouder !
 

EdK

Forumguru
Was die roze verf dan al uitgehard ??
Zometeen moet je ze weer overdoen omdat er allemaal vuil inzit....:koffie:
:geek:
 

CharlesTucker

Forumguru
Naar aanleiding van dit topic heb ik ook eens op de website van Mazda zitten kijken, met het oog op de (verre) toekomst. En ik moet zeggen, dat viel me helemaal niet tegen. Zo'n 3 (sedan in ons geval) zou best wel eens heel hoog op de shortlist kunnen komen voor de opvolger van de O3. Mevr. Tucker en ikzelf hebben het idee dat de opvolger wel iets kleiner mag, ongeveer hetzelfde mag kosten, en een tikkie luxer mag zijn. Het lijkt er zeker op dat zo'n 3, in een luxe uitvoering, daar wel aan voldoet. In ieder geval op de foto's ben ik erg enthousiast over het interieur. Ik ga het bijna jammer vinden dat we er nog niet aan toe zijn.
 

JeSko

Forumguru
@CharlesTucker

Interieur is sober maar mooi, ik vind het echt een leuke lay-out, het zit je als een goede jas vind ik, alles is gebouwd en gepositioneerd rond de chauffeur. Dat is enorm prettig, en de afwerking zit echt op een hoog niveau, heel solide allemaal. Ik ben helemaal om, het is dat mijn Superb nog zo goed is en me nauw aan het hart ligt, anders had ik hem ingeruild.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik hou wel van een sober interieur, als het maar goed doordacht en van hoge kwaliteit is. En daar lijkt het wel op, en dat bevestig jij ook. En ook m'n O3 bevalt me nog prima, hij ligt me weliswaar niet nauw aan het hart (dat doen auto's bij mij nooit), maar 'm nu inruilen is eigenlijk gewoon economisch niet handig. Maar toch, naar aanleiding van de plaatjes kriebelt het wel een beetje.

Overigens wel interessant, zo'n sober interieur in een auto van een Japans merk, want over het algemeen houden Japanners daar zelf helemaal niet van. Dit soort auto's bouwen ze denk ik vooral voor de Europese markt. Zoals wel eens eerder hier gemeld, ik ben lang geleden ooit eens een weekje op bezoek geweest bij Toyota R&D in Japan (in het kader van nauwkeurige plaatsbepaling van auto's, dus niet bij de grafisch ontwerpers). Een paar navigatie-engineers vroegen zich toen oprecht af "wat is dat voor saaie bak, wie maakt dat", toen ik ze een foto van het interieur van een Avensis liet zien, de verbazing was groot toen ik ze op het logo op het stuur wees:maakmegek:
 

Eltjo

Forumguru
Velgen maak ik 1x per jaar allemaal goed schoon als ze eraf zijn met de zomer/winterwissel. Daarna spuit en wrijf ik ze in met was. Foto’s maken is een goed idee, dan kan je na een aantal weken nog steeds naar schone velgen kijken!

De remklauwen zijn bij mij gewoon remstof zwart. De huidige blokken geven minder remstof af en zijn nog aardig rood.
 
Laatst bewerkt:

Chrisjemol

Forumguru
Ben vd week wezen kijken bij een mazda 2 bifuel uit 2011, om te pogen nog wat goedkoper te rijden dan met de fabia.
Waar ik dacht, gezien beide wagens uit het lage segment zijn en beiden van 2011 een soortgelijke wagen aan te treffen kwam ik bedrogen uit…

Trommels achter, superverweerde koplampen, mega-basic boordcomputer waar bijna niks opstond en niks af te stellen was, geen cruise, geen bluetooth, geen navi, onhandige radio.
Maar wel standaard stoelverwarming

Pookje idd kort bij de hand en directe korte slagen, airco draaiknoppen alu en heel solide maar de rest vd wagen was echt heel erg basic. De fabia was er een luxe bak bij.

In 2011 was mazda dan nog niet op niveau, dat moeten ze dan in de jaren erna voor elkaar hebben gekregen
 

Cordoba

Forumguru
Een Mazda 2 is wat anders dan een 3 en een Mazda 6 is echt een heel andere klasse. Ik denk dat het verschil niet zozeer in de leeftijd, maar voor een belangrijk deel ook afhankelijke is van het segment waar een Mazda in valt. Daarnaast heb je natuurlijk instapuitvoeringen en luxe uitvoeringen zowel bij Mazda als bij Skoda, en dat kan ook veel verschil maken.
 

Chrisjemol

Forumguru
Natuurlijk is het van belang of het een highline of instapmodel is, maar bv de boordcomputer vd fabia (en dat is ook entry-level auto) heeft best wat opties en je kan op en neer in het menu
Met de mazda had de boordcomputer 5 weergaves, en je kon op stuur enkel op info drukken en dan ging hij een weergave verder. Om terug bij de gene ervoor te komen moest je dus weer een paar keer op de info knop drukken.
Zomaar een voorbeeld

Wel vreemd dat er weinig op zat maar dat stoelverwarming bij elke soort standaard was

Maar is idd al een 11 jaar oude wagen. Ben snel weggegaan en blijf lekker in de luxe fabia rijden
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Van vorige Mazda's heb ik geen flauw benul eerlijk gezegd, die modellen waren ook geen optie want we vonden deze ook niet mooi. Onze 3 zit echt veel op en aan, erg solide ook allemaal hij doet in niets onder voor m'n Superb.
 

Kanerr

Forumguru
Natuurlijk is het van belang of het een highline of instapmodel is, maar bv de boordcomputer vd fabia (en dat is ook entry-level auto) heeft best wat opties en je kan op en neer in het menu
Met de mazda had de boordcomputer 5 weergaves, en je kon op stuur enkel op info drukken en dan ging hij een weergave verder. Om terug bij de gene ervoor te komen moest je dus weer een paar keer op de info knop drukken.
Zomaar een voorbeeld

Wel vreemd dat er weinig op zat maar dat stoelverwarming bij elke soort standaard was

Maar is idd al een 11 jaar oude wagen. Ben snel weggegaan en blijf lekker in de luxe fabia rijden

Dat klopt wel, Mazda heeft een tijdperk gehad (grof van 2005 tot 2013) dat alles wat goedkoper was etc. Het nieuwe model Mazda 2 is weer een klasse hoger dan de Fabia (qua kwaliteit), maar wel veel en veel kleiner helaas.
 
Bovenaan Onderaan