Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

leon-cupra

Forumguru
In Be bestaan ook reglementering mbt verlagen maar die lap je ook aan je laars. “Och een setje eibach veren zien ze toch niet het verschil bij de keuring” dus keuring voor verlaging laten we maar lekker links liggen …. Ondanks een bestaande reglementering vond je het nodig om “illegaal” rond te rijden … dus niet zeuren over het feit dat het in NL beter gereglementeerd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
@leon-cupra ben je met je foute been uit bed gestapt ofzo? :D en klopt ik heb daarvoor gekozen, is mijn zaak natuurlijk dat ik geen 150 euro extra geometrie keuring wil betalen voor een auto die hetzelfde staat als de sportversie, lees, eigenlijk amper gezakt is, mijn Superb stond ook gewoon zo. Nu met de schroefset ga ik gewoon netjes naar de geometrie uiteraard, dat vind ik maar zo normaal. Ik ga echter echt geen 150 geometrie betalen voor iets waar half België zo op rond rijd, in de woorden van Crauwels zelf, niemand laat die Eibachs keuren want ze zijn gewoon veilig en je kan er niks verkeerd met doen. Keurmeester zij zelf ja ge ziet nie eens datem verlaagd is en het is allemaal in orde voor de rest dusja.
 

leon-cupra

Forumguru
Neen, absoluut niet Jef.

Geen 150€ willen betalen maar wel zeuren over een gebrek aan reglementering terwijl deze er wel is. :banghead: Dus als de overheid zegt “ok, je mag je lichten tinten tot een bepaald percentage maar daarvoor moet je een keuring laten doen en dat kost je 50€” zeg jij “foert” wanneer het niet in jouw kraam past.

Waarom laat je bij een een schroefset dan wel een keuring doen? In Nederland wordt dat ook als veilig beschouwd en wss zijn er ook een groot gedeelte die niet gekeurd rondrijden in BE. Dus in jouw optiek moet je jouw wagen eigenlijk niet laten keuren want in Nl wordt het ook als veilig beschouwd en in Be rijdt de helft toch zonder keuring rond. Dus de regels gelden dan niet voor jou op dat moment,

Is er iemand die mij die logica kan uitleggen??
 

JeSko

Forumguru
Ik zeur niet over reglementering, ik bedoel enkel maar dat in NL veel meer mag qua tuning omdat ze daar wel onderzoek doen naar wat veilig is. Hier in BE is keuring gewoon geldklopperij en willekeur, zoals je ook vandaag weer ziet, en dat kan je niet langer ontkennen nadat Pano en het nieuws de keuringen hebben doorgelicht. Net weer hetzelfde met mijn ramen, achteraf getint dus extra betalen ( is gewoon OEM tint) , bumper niet Origineel ( is hij wel ) dus extra betalen, ze jagen maar onterecht geld uit je zakken dus nu behaal ik eens een overwinning op die rakkers, zo zie ik het. En daar mag jij het oneens met zijn, daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee, tis wat het is. Doorgaans zorg ik dat ik met alles stipt in orde ben, maar als mensen met 30 jaar vak ervaring mij zeggen ; niet laten keuren gewoon zo gaan, doen ze allemaal" dan weet ik dat het goed zit qua veiligheid en dergelijke, dat is dan op eigen risico als ik een rode kaart had gehad so be it, daar zou ik dan ook zeker niet over zeuren, was er al op voorbereid.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zou het lampfolieprobleem niet heel simpel op te lossen zijn door normen te stellen voor de hoeveelheid licht die de essentiële lampen (voor, achter, richtingaanwijzers) minimaal en eventueel maximaal moeten respectievelijk mogen uitstralen? Idem voor de kleuren licht die eruit moeten/mogen komen. Dat is m.i. allemaal in objectief meetbare grootheden met vooraf bepaalde marges vast te leggen. Zolang het uitgestraalde licht voldoet aan die eisen doet het er niet meer toe of er wel of geen folie is geplakt.
 

leon-cupra

Forumguru
Sorry Jef maar dat van die “expert” die zegt “doe maar” is dikke bullsh*t. Het is niet Crauwels die de regels bepaalt maar de overheid.

Dat het pure geldgewin is is ook redelijke onzin. Die 150€ is bedoelt om de infrastructuur en het personeel te betalen. Dat je moet bijbetalen voor jouw getinte ramen is ook omdat de keurder hier extra moet controleren. Extra tijd is een extra kost. Dat het in jouw geval onterecht was is een ander verhaal.
 

JeSko

Forumguru
Ik heb wat betreft mijn auto meer geloof en vertrouwen in vakman Crauwels, dan in de Roverheid.

Dat het puur geldgewin is is geen onzin, al eens gezien wat voor winsten die gasten boeken in een vooropgezet monopolie systeem? En nu de overheid wanhopig centen nodig heeft gaan ze plots onderzoeken hoe de keuring werkt, nu hebben ze plots door dat ze niet alleen slechte service verlenen, maar ook nog eens fraude hebben gepleegd door belastingen te ontduiken. Ze vinden daar trouwens geen betrouwbaar volk want die kosten te veel, je moet niet eens mechanische achtergrond hebben om op de keuring te kunnen starten, daar steken ze een roettester in de uitlaat van ne naft en zeggen ze madam, uwe auto stoot te veel roet uit! :ROFLMAO: allemaal op het nieuws geweest. En infrastructuur onderhouden laat me niet lachen, alle centra zijn hopeloos verouderd en gedateerd, in elk opzicht! Waar gaat dat geld dan heen? Neen niet naar infrastructuur en opleiden en aannemen van bekwaam volk.

Doe het zoals in Nederland, keuren door garagehouders die daartoe bevoegd zijn, dan weet je tenminste dat je met bekwaam volk te maken hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Chance dat er dan zo een prutser jouw auto gekeurd heeft en de chef nog een grotere prutser was. Anders had je een rode kaart. Dus zo slecht was het systeem voor jou …

in NL is ook het geen optimaal systeem. De wagen van jouw broodheer controleren. Goed systeem. En onder “vakbedrijven” zitten ook prutsers. Zijn ook al genoeg schandalen geweest in NL mbt keuring.

Waar mensen mee gemoeid zijn, zal het nooit 100% goed en correct verlopen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Alles beter dan wat er nu in België gebeurd, kan ik tenminste mijn eigen bekwame garage kiezen.
 

leon-cupra

Forumguru
Ben de laatste om te zeggen dat de BE keuringen optimaal zijn maar het zijn ook maar mensen die hun job uitvoeren. Je hebt er tussen die perfect hun job uitvoeren (en dan was jouw wagen nu afgekeurd en zat je wss hier ook te zagen over de keuring), je hebt er die een job minder serieus nemen en dan moeten we er ook over kunnen zagen (want de keuring trekt op niets en het zijn allemaal prutsers).

Gaan er nu maar over stoppen zeker over een typisch Belgische discussie (alles is slecht in België en op een ander is het beter).
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Nee dan zou ik er niet over zagen want het is dan aan men eigen, ik zaag alleen over de keuring als het terecht is.

Dat laatste heb je wel gelijk, blij dat je dat erkend ;)
 

leon-cupra

Forumguru
blij dat je dat erkend ;)
Erken dat niet. :tongue:
Ik hoef echt niet een ander land als voorbeeld. In elke land ga je nadelen ondervinden. In NL is het leven een stuk duurder, is de gezondheidszorg en onderwijs een heel stuk duurder maar ze hebben wel een goede tuning-wetgeving en keuring :tongue:
Ga je meer zuidelijker in Europa heb je het zonnetje, het relaxte leven, de mooie vrouwen maar heb je corrupte politiekers waar Van den Broecke, Decroo , De Gucht, El Kouakibi , … klein bier tegen zijn.
Overal is er wel iets. Blij zijn dat we in een welvarend land leven dat iedereen kansen geeft om een mooi leven te hebben … wat is dan 150€ voor een keuring ?? Tegenwoordig weinig voor jou hé Jef sinds die grote promotie ;)
 

Tees

Donateur
Zijn jullie nou nog steeds over die keuring aan het soebatten? Ga toch lekker in NL wonen, alles is hier betâh ;) :tongue:
 
  • Geweldig
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan