Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

Canon-Eye

Forumguru
daar doen verzekeringen vaak lastig over of je moet er een extra polis op nemen.
Zou kunnen, als het puur je eigen omniumverzekering betreft. In dit geval wordt het toch verhaald op de WA-verzekering van de veroorzaker? Dan is het aantoonbaar onderdeel van de schade, zou dus geen probleem moeten zijn.

JeSko

Forumguru
Klopt @leon-cupra we zijn dit huis in alles ontgroeid en als autoliefhebber is een eigen oprit en garage om te sleutelen een must. Maar kijk wel dik op tegen weer een verhuis, heb er een hekel aan.

JeSko

Forumguru
Zo netjes samen alles ingevuld, je wilt je zondag wel anders spenderen en zeker als het het verjaardagsfeestje van je zoontje is, maar ik ben uiteraard blij dat de man zijn verantwoordelijkheid nam. Een handdruk erop en nu is het wachten op de expertise en de daaropvolgende herstelling door onze Mazda garage.

JeSko

Forumguru
Volgende week dinsdag moet de auto naar de lokale Mazda dealer hier in het dorp, de expertise komt dan kijken wat de schade juist is en hoeveel het gaat kosten, gaat al bij al allemaal vrij snel gelukkig, hopelijk kunnen we dan een datum pakken die een beetje uitkomt qua timing, 15 april moet hij nl naar de verlaagboer ;) en dat willen we niet missen. Verzekering had ons al wel gemeld dat herstellen zelf even kon duren, aangezien alle garages goed achterstaan met werk en zo'n herstellingen langer duren omdat onderdelen soms moeilijk verkrijgbaar zijn. Hopelijk valt de start van het showseizoen niet in het water, word wel heel nipt allemaal.

DiVini76

Forumguru
Erg vervelend allemaal @JeSko , vooral de frustratie/ergernis en tijd die het jou allemaal kost, ook al wordt het verzekeringstechnisch allemaal goed opgelost. Succes ermee in ieder geval!

JeSko

Forumguru
Thanx @DaVini76 , ik klaag niet ben al blij dat het zo opgelost word en dat ikzelf niets moet betalen, als ie doorgereden was zonder briefje wist niemand wie het gedaan had en was alles voor ons geweest.

JeSko

Forumguru
Gisteren op en af naar Antwerpen zonder één probleem, het was zonnig en dus gingen de automatische lampen en ruitenwissers niet aan of uit, vandaag in de regen naar Hasselt en plots merkte ik dat het icoontje van de verlichting ( die op auto stond ) even snel aan en uit ging. Nu waren de omstandigheden er wel naar dat de lampen mochten blijven branden, wat ze normaal ook doen, veel regen en bewolkt, dus ik vond het al raar dat hij ze weer uit deed, plots gingen ze dan weer aan... En weer uit, en weer aan, en weer uit, :sterretjes: heb ze dan even op handmatig gezet, geen probleem ( uiteraard), ik dacht ik zal wel zien wat het zegt op de terugweg. Op de terugweg nadat de auto dus compleet is uitgeschakeld geweest, terug de auto lampen aan, deed ie het weer, uit aan uit aan uit aan, dit blijft hij gewoon doen nu... In pulsen van c.a. 2 seconden, ik zag mensen in hun auto's al raar kijken omdat het een echte lichtshow was daar op de snelweg, dus maar weer op handmatig gezet. Zo'n gedrag heeft ie nog nooit vertoond, dus maar even melding van maken deze dinsdag als ik hem binnen doe bij de dealer voor de expertise, want normaal is dit niet en het doet me vermoeden dat er toch iets van elektronica geraakt is daar achter de neus. :(

Cars076

Forumguru
even off-topic,
was vandaag ook in Antwerpen , maar wat is dat vervelend rijden met een verlaagde auto.
Hoe heb jij dat gedaan met de Billy?
Ben daar meer kuilen tegengekomen op 1 dag dan 1 jaar in Nederland.

JeSko

Forumguru
@Cars076

Sommige plaatsen in Antwerpen zijn inderdaad echt erg, zeker als je omgeleid word via Borgerhout of Deurne daar is het niet rijden op de wegen maar op wat er nog van overblijft, en dat centrum ligt vol met dwarsliggers die je auto zelfs aan 10km/u een opstoot van jewelste geven. Met Bily ging ik daar altijd helemaal schuin omdat het gewoon niet ging op de normale manier, als er dan verkeer achter je zit in die wijken heb je nog veel kans op verkeersagressie op de koop toe. Zo schuin mogelijk en hopen dat je dwarsbalken niet over de grond sleepte, had daar gisteren met de Mazda ook moeite en die ligt niet eens laag, maar de frontlip liep vaak aan onderin.

JeSko

Forumguru
Same @Kanerr , vanuit bepaalde hoeken vind ik ons model knapper, maar dat front is echt mega stoer, in zij profiel vind ik de BM net wat knapper, front en kont zijn voor het nieuwe model, interieur natuurlijk ook!

leon-cupra

Forumguru
“als het kriebelt, moet je kopen” heeft mijn vader altijd gezegd :D
Neen, als het financieel verantwoord is, waarom niet dan hé? Is nu al een paar keer dat je zo een 3 hier laat passeren. Het zit blijkbaar al redelijk diep in jouw gedachten.
En wat zegt het vrouwtje ? Ze heeft de beslissingsmeerderheid zeker? ;)

JeSko

Forumguru
Het kriebelt ja maar zo'n auto erbij is gewoon dom en onnodig, ik wou dat ik hem nodig had haha :LOL:

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan