Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ik heb destijds ook de fout gemaakt te kijken naar wat het me jaarlijks koste in verschil tussen een 1.6 en 2.0 tdi, en als je in NL woont dan snap ik dat je voor downsizing kiest, die verschillen zijn daar enorm, maar in BE scheelt bv de Mazda 1.5 vs de 2.0 ocharme 150 euro per jaar in jaarlijkse taks, voor dat geld mag je gewoon nooit de 1.5 verkiezen, en toch word dat in België vaak gedaan, op de keuring zeide ze ook al dat ze mijn model meestal in 1.5 zien en niet in 2.0 ( vandaar hun verwarring met de veren ook), de 2.0 is net wat deze auto zo goed maakt die motor heeft geen enkele moeite met dat leeggewicht van 1300 kg, souplesse is gelijk aan comfort en daardoor was mijn Superb ook enkel comfortabel en klassevol als je niet aan het accelereren was. Zonde eigenlijk van zo'n auto.

hemi24

Forumguru
De huidige 3 is toch alleen maar meer met de 2.0 benzine verkrijgbaar? Of is er in BE nog wel een 1.5?

JeSko

Forumguru
Normaal deze zaterdag de schroefset monteren, maar het bedrijf is ermee gestopt --' dus nu aan het uitwerken hoe we het gaan oplossen, hij wilt ze nog monteren maar dan zitten we al eind Mei, en onze start van het Meetingseizoen is door al het gedoe eigenlijk al compleet naar de z*k ! Dus dat gaan we echt niet doen zo lang kan en wil ik niet meer wachten, dan kan ik pas shows doen rond begin Juni. De schroefset zelf is al betaald enkel montage moest nog, dus proberen om ze morgen op te halen en een andere monteur te vinden die wel afspraken kan nakomen.

Intussen is de expertise gebeurd, maar het kan nog enkele weken duren vooraleer ik de echte offerte binnen heb, en dan moet er nog een datum voor herstelling gevonden worden. Dat word wellicht dus schade verdoezelen tijdelijk en hopen dat we aanvaard worden op de betere meetings met enkele tijdelijke tactische stickers, al lopen selecties ook geen maanden dus als we niks hebben om in te dienen, vallen die meets ook allen in het water. Wat een k*tjaar weeral.

JeSko

Forumguru
Zaterdag schroefset gaan afhalen, wel weer een stukje rijden maar goed, dat doen we graag. En de 26ste kan ik terecht bij de man die mijn Skoda ook verlaagd heeft, om ze te laten monteren. Dus das een redelijke meevaller.

Kanerr

Forumguru
Komt altijd wel goed hoor Jef, het zit alleen niet mee inderdaad met de bedrijven die je kiest :D

Ander punt, kan je niet met de verzekeringsmaatschappij alvast aan de praat gaan of je het alvast mag laten maken? Ik heb dat vaker gedaan en dat was geen punt omdat de expertise al is gedaan.

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Dat zou kunnen idd, als hun carrossier niet op verlof was :D maar goed die is volgende week terug, dus hopelijk komt er dan vaart in en ligt de boel plat op de meetings begin Mei :)

Wat betreft keuze bedrijf, dit bedrijf was niet mijn keuze, maar die van mijn vrouw, ik ga altijd bij Crauwels voor mij is er maar één en dat zijn die mannen. Montage incl. Attesten en tweemaal uitlijnen kost me 220 euro bij hen. Dus top!

Bovenaan Onderaan