JeSko
Forumguru
@leon-cupra
Ik heb destijds ook de fout gemaakt te kijken naar wat het me jaarlijks koste in verschil tussen een 1.6 en 2.0 tdi, en als je in NL woont dan snap ik dat je voor downsizing kiest, die verschillen zijn daar enorm, maar in BE scheelt bv de Mazda 1.5 vs de 2.0 ocharme 150 euro per jaar in jaarlijkse taks, voor dat geld mag je gewoon nooit de 1.5 verkiezen, en toch word dat in België vaak gedaan, op de keuring zeide ze ook al dat ze mijn model meestal in 1.5 zien en niet in 2.0 ( vandaar hun verwarring met de veren ook), de 2.0 is net wat deze auto zo goed maakt die motor heeft geen enkele moeite met dat leeggewicht van 1300 kg, souplesse is gelijk aan comfort en daardoor was mijn Superb ook enkel comfortabel en klassevol als je niet aan het accelereren was. Zonde eigenlijk van zo'n auto.
Ik heb destijds ook de fout gemaakt te kijken naar wat het me jaarlijks koste in verschil tussen een 1.6 en 2.0 tdi, en als je in NL woont dan snap ik dat je voor downsizing kiest, die verschillen zijn daar enorm, maar in BE scheelt bv de Mazda 1.5 vs de 2.0 ocharme 150 euro per jaar in jaarlijkse taks, voor dat geld mag je gewoon nooit de 1.5 verkiezen, en toch word dat in België vaak gedaan, op de keuring zeide ze ook al dat ze mijn model meestal in 1.5 zien en niet in 2.0 ( vandaar hun verwarring met de veren ook), de 2.0 is net wat deze auto zo goed maakt die motor heeft geen enkele moeite met dat leeggewicht van 1300 kg, souplesse is gelijk aan comfort en daardoor was mijn Superb ook enkel comfortabel en klassevol als je niet aan het accelereren was. Zonde eigenlijk van zo'n auto.