Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

Tees

Donateur
Ok Ok, mooi stukje spuitwerk hoor, ziet er netjes uit! Maar wat heeft die bloem in dat glas ermee te maken?

MarcoO2

Forumguru
Overigens wordt hier met enige regelmaat de frase "gedoe om niks" geciteerd, maar deze is nergens gebezigd. "Wat een gedoe" heeft toch wel een wat mildere en neutralere connotatie.
Tsja, die discussiestijl heb ik nog niet eens benoemd…. Zegt genoeg.
Dat is dan jouw mening Marco.
Da’s niet mijn mening, dat is gewoon de feitelijke situatie in Nederland. Het kan dus gewoon - zonder problemen.

Maar goed, we dwalen af :D

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 , Je begint met “mijn stelling”, dus een mening en geen feitelijke situatie. Jij vindt dat een keuring een auto moet kunnen goedkeuren zoals hij op dat moment er bij staat , dus incl tuningaanpassingen. Ik vind van niet. Meningen dus.

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ja ik ook, goed laag hoop ik maar afgaande op andere met zo'n auto denk ik van wel, zal in elk geval lager gaan dan de Superb destijds :D

JeSko

Forumguru
Uit gewoonte houd ik de markt wat in de gaten, nu is de algemene trend wel dat auto's duurder geworden zijn maar dit is wel opmerkelijk, niet alleen zijn de Mazda 3's duurder geworden, ze zijn ook gewoon tweedehands niet meer te vinden. Althans, dezelfde qua motorisatie niet, het zijn bijna allemaal 1.5 versies met mindere uitrusting die te koop staan. De eerste die ik tegenkom die vergelijkbaar is, 2.0 met TS+ pack en ca. 80.000 km, staat bij Van Herck aan 15.000 euro, wel een automaat ( maar dat is zonde in een Mazda ;) ) , dat is zo'n 3000 euro duurder dan wat wij de onze betaald hebben. Opvallend is dat degene die te koop staan allen 1.5 en/of Diesels zijn. We zijn denk ik net op tijd geweest met de aankoop.

JeSko

Forumguru
Tof wakker worden zo. Gelukkig wel een briefje achtergelaten, in de gietende regen dus misschien dat anderen het gezien hebben en hij hoopte dat het zou wissen met de regen. Verzekeringen en dergelijke al ingelicht, bumper is in tweeën geknakt en ik zie nattigheid op de bodemplaat liggen, maar twijfel of dit regen is ok kv, ik denk regenwater. Zowiezo een compleet nieuwe bumper en nieuwe wrap, grille is ook kapot.

20230402_110932.jpg 20230402_112811.jpg 20230402_112804.jpg 20230402_112751.jpg

JeSko

Forumguru
Klopt @Rosinfield , maar ik betwijfel of Mods zoals de wrap wel terugbetaald worden, daar doen verzekeringen vaak lastig over of je moet er een extra polis op nemen. Daarnet de buurman erbij gehad en die zei gisteren wel wat gehoord te hebben, toevallig hebben ze hier gisteren aan de appartementen naast ons huis de buurman zijn auto total loss gereden, terwijl die geparkeerd stond, is politie en ambulance aan te pas gekomen. Samen de berekening gemaakt en ondanks dat het hier een 30 straat is is dit al het 6de ongeval op 6 jaar tijd met geparkeerde auto's. Onze Peugeot total loss, zijn vorige auto total loss, de buurman daarnaast zijn auto total loss, en nog 3 gevallen van parkeerschade.

Bovenaan Onderaan