Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Klopt dat word lastig. En klopt, dat is trouwens al een poos geleden, ik snap er ook niets van, duidelijk is enkel dat ze me buiten willen of toch serieus willen treiteren.

@Tees

Die wielen passen niet, dan moeten de kassen gerold worden en dat wil ik niet.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Screenshot_20230614_174249_HLN.jpg

Alleen in België kan zo'n organisatie niet enkel bestaan, maar ook jaren onder bescherming van een regering opereren.

Klucht.
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees uiteraard gaat dat niet zomaar. Moet idd een zeer grove fout zijn of dergelijke. Maar aan de andere kant, als wkn vind ik dat je baat hebt bij een positieve afsluit ondanks de historiek tussen wkg en wkn. Referenties afnemen bij voorgaande wkgs kan je de nek om doen bij toekomstige sollicitaties. Dus als wkg een wkn te duur vinden om te ontslaan vind ik onzin zolang een opzegtermijn langs beide kanten bestaat.

Brons past imo wel juist in het concept. Brons en zwart gaat perfect samen en het wit en brons zelfs nog beter.

@JeSko waar haal je de info dat de overheid het toelaat? Zijn gewoon enkele keurders die munt slaan uit de huidige problematiek van de te lange wachttermijnen. Denk niet dat zoiets op directie-niveau wordt beslist.
 
@leon-cupra
Natuurlijk laat de overheid dat toe. Niet het daadwerkelijk aannemen van smeergeld natuurlijk, maar wel het in stand houden van een systeem dat dat toelaat. Zitten simpelweg te veel mensen in de overheid die zichzelf het allerbelangrijkste vinden. Roepen dat je een hoge functie hebt is leuker en makkelijker dan daadwerkelijk een onlogisch of inefficiënt systeem aan te pakken en een verschil te maken. Dan zijn de "vriendjes" op de andere hoge functies boos omdat ze daadwerkelijk werk moeten verrichten en weg is je functie.
Zal in België niet anders zijn dan hier in Nederland.
 

leon-cupra

Forumguru
@OctaviaSportBusiness enigste dat ik erover ga zeggen “de beste stuurmannen staan aan wal”. Voor de rest zal ik niet verder ingaan op jouw reactie want mijn inziens kent je de Belgische situatie niet mbt de keuringen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Nergens zeg ik dat ik het beter weet of beter kan. Neemt nog steeds niet weg dat het veel beter kan, zowel in België als in Nederland. Feit blijft dat in een systeem waarbij je soms tot 6 maanden moet wachten voordat je terecht kan voor een keuring er ergens iets mis gaat.
Voor de rest ga ik niet in op je reactie want mijn inziens ken je mijn kennis over de Belgische keuringen niet. :sneaky:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@OctaviaSportBusiness in west-Vlaanderen zijn de wachttijden 1 tot 2 weken bij de keuring. Hoezo het loopt grondig mis bij de keuringen? Feit is wel dat de regering een ballonnetje heeft opgelaten om het keuringlandschap open te trekken. Kan mij best inbeelden dat de keuring daar niet blij mee is. Wat bepaalde keuringstations nu gewoon doen is de wachttijd optrekken om de druk vanuit de bevolking op de regering op te drijven + naast het feit dat dergelijke personeel lastig te vinden is waardoor er ook onderbezetting is in bepaalde keuringstations.

Het is niet toevallig dat plots de wachttijd gigantisch oploopt nadat de regering dat ballonnetje opliet.

Het systeem van de Belgische keuringen is absoluut niet verkeerd, het misbruik van bepaalde mensen binnen de sector echter wel , maar dat geldt niet voor die sector maar voor heel veel sectoren.
 

leon-cupra

Forumguru
Lees je op een ander forum waar het topic van het smeergeld ook aan bod komt. Kom je volgende reactie tegen … yep het is zoveel beter in NL @JeSko :arghh: (daar had jouw wagen met de te brede velgen mits betaling wel door de keuring geraakt:deuk:)

IMG_2675.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Beunhazen heb je overal...er rijden zoveel autos rond die écht niet door de APK zouden mogen komen, maar dat toch doen. Meestal vriendjes, of idd met wat extra betaling.
Die toko's worden wel extra gecontroleerd door de RDW, want die weten ook wel welke zaken dit doen. Maar zoveel steekproeven worden er ook weer niet gedaan, dus de pakkans is vrij laag, en dat weten ze prima.
 

JeSko

Forumguru
@OctaviaSportBusiness

Die kits zijn er en dat kan het blok ook makkelijk aan, maar dan spreken we over ombouw kits die 4-5000 dollar kosten, dat ga ik er niet aan geven haha, hij voldoet prima zo, snel genoeg om boetes met te rijden en het geluid is dankzij het 2liter natuurlijk blok ongeëvenaard.

Ik zou hem kunnen laten chippen plus cold air intake en nog wat kleine dingetjes en dan gaat ie van 120 naar 180-200 pk, deze motor is voor België digitaal toegeknepen van 160 stock tot 120 ( doet echter 145 op testbanken ), dus daar is snel meer uit te halen, ik win echter amper koppel, misschien 25-30 nm koppel, dat is niets.
 

MarcoO2

Forumguru
... ik win echter amper koppel, misschien 25-30 nm koppel, dat is niets.
OP hoeveel nu? Mijn ervaring is dat je enkele tientallen Nm's echt wel merkt, en dat je er bij dagelijks gebruik eigenlijk méér aan hebt dan een beetje extra PK's.
 
Bovenaan Onderaan