Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

Ja dat kwam echt door de aanwezigheid van de politie, anders is het meestal niet zo beschaafd hoor. Scheve wielen en widebodys zijn ook niet mijn ding, ik ben meer van het functioneel laag, al apprecieer ik wel elke stijl, het is gewoon nu de hype en ook dat waait weer over, je hoort nu al de eerste geluiden over het passé zijn van widebodys en extreme camber :D

Captain Hook

Forumguru
maar ook echt gedrochten. Die enorm opgeklopt wielkasten van 10 cm of meer aan beide zijden van de body: wie verzint dat? En die scheve wielen zijn evenmin mijn ding.
;)
Ik snap het ook totaal niet. :nono:
Bovendien creëer je imho ook nog eens een veel slechtere, en misschien zelfs wel gevaarlijke, wegligging met je auto.
Dus waarom in vredesnaam? o_O

JeSko

Forumguru
Hier is ie dan, onze vervangwagen, heel blij mee dat we dit hebben meegekregen. Mazda 2 hybride automaat, 1.5 Benzine + elektromotor die 116 pk vermogen leveren, dit is eigenlijk een Toyota Yaris met Mazda badge op. Zit alles op wat erop kan zitten, we zijn zo'n moderne auto met automaat niet gewend maar zelfs mijn vrouw (die anti automaat is) geeft toe dat het lekker rijd. Straks meer foto's en later deze week een kleine review voor de geïnteresseerden, we hebben hem tot vrijdag.

IMG-20230530-WA0000.jpg

CharlesTucker

Forumguru
Toen ik de foto zag dacht ik al, he, een Yaris. Ik wist niet dat er zo'n verregaande samenwerking is tussen Toyota en Mazda.

Wat die "gedrochten" betreft, je moet dat denk ik niet meer gaan zien als vervoermiddelen, maar als kunstwerken. Sommigen pakken een een vel papier, een kwast en wat verf. Anderen een stuk brons of steen en wat beitels, weer anderen pakken een auto. En betreffende wat daar uit komt, daar kun je iets van vinden, en dat mag ook zeker, en dat hoeven we niet te snappen.

Wegligging en andere praktische overwegeningen, tsja, die dingen moeten gekeurd worden. Kom je daar doorheen mag je aannemen dat ie veilig is, Kom je daar niet doorheen, op een trailer en naar een show slepen. En zoals Ludwig Börne gezegd heeft, "Het is met kunstwerken als met mensen: ze kunnen de grootste gebreken hebben en toch beminnelijk zijn."

JeSko

Forumguru
@CharlesTucker

Mazda staat achter met hun hybride programma, doordat ze al hun resources hebben gestopt in het ontwikkelen van enkele SUV en grotere hybrides, hadden ze geen tijd/middelen meer om een b-segmenter aan te bieden, daarop zijn ze met Toyota een samenwerking aangegaan om de Yaris te rebadgen naar een Mazda 2, zodat ook zij iets aan te bieden hebben in dit marktsegment.

JeSko

Forumguru
Nu de auto bij het schadebedrijf staat alvast de folie besteld, 78 euro voor 100x 152 is toch stevig, ze vragen nl bijna het dubbele vr verzending :sterretjes:

Screenshot_20230531_191758_Samsung Internet.jpg

Anyways, DE sticker hangt erop, dus het is nu officieel. Heerlijk gevoel, blij voor mijn vrouw!

- Unitedshowoff

IMG-20230531-WA0007.jpg

Al eens aan het testen geweest om zelf een diffuser te maken, de oprichter is een bekwame carrossier, dit word het niet maar hij verzint er wel iets op.

20230529_174212_copy_3225x1526.jpg

Wat blijft ie mooi geworden, en binnenkort nog een stukkie mooier ;)

20230529_092142_copy_3225x1526.jpg

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ook een mooi auto'ke. Verkrijgbaar in automaat, wel enkel in benzine. Dus eigenlijk hebben ze twee Mazda 2 in hun gamma, de echte Mazda 2 benzine, en de hybride Mazda 2 die eigenlijk een Yaris is :D

20230602_201245.jpg

Rallye

Forumguru
Mijn schoonmoeder heeft er zo één. Rijdt inderdaad prima voorzover ik dat kan beoordelen - ze heeft de stoel hoger laten zetten en ik pas alleen achter het stuur als ik mijn hoofd scheef hou. Anders zit ik tegen het plafond.

JeSko

Forumguru
Volgende week toch maar eens terug rijden, nu hoor ik dat "plastic gekraak" al bij elke hobbel, klinkerwegen, drempels, oneffenheden, ik heb daarnet de auto opgekrikt gehad maar ik zie niet meteen iets wat niet juist is of fout zit. Al zie ik wel schade aan de plastic stofkapjes die ik op de foto heb aangeduid met rode pijl, al lijkt het mij sterk dat dit ergens tegen wrijft of op knakt bij inveren...

Wat ik al weet:

- Het geluid zit enkel linksvoor (rijderskant)
- enkel bij inveren demper
- niet bij stuurbewegingen
- schade aan plastic stofkapje ( rechts zit deze schade niet )

In het filmpje laat ik de demper in en uitveren, en naast het normale gepiep hoor je het gekraak, al klinkt het gekraak in het echt vele malen goedkoper, alsof er iets van heel inferieur plastic ergens achter blijft hangen of tegen wrijft. De liners zijn het niet, die raken nergens wat, het is echt de veerpoot die dit geluid ergens maakt.

Plastic stofkapje met schade.

20230604_111204.jpg 20230604_111200.jpg

Enfin, ook beter nieuws, we hebben de bumper opnieuw gewrapped, ook opnieuw chrome delete gedaan en de roze streep weer goed gedaan. Nu enkel de nieuwe frontlip nog, die komt volgende week binnen.

20230604_092721.jpg 20230604_164520.jpg

Kanerr

Forumguru
Die schade op stofkap lijkt me niet het geluid wat je hoort. Je bedoelt echt dat geklik toch? Lijkt op speling op een stabi stangetje, maar is erg lastig zo op afstand

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Ja mij leek het ook niet mogelijk dat het dat is, en klopt ik doel op dat geklik, op video komt het geluid ook echt anders over, wat ik hoor is echt ogenschijnlijk goedkoop plastic dat kraakt, eerst dacht ik dat het mijn plasticen wielkapjes waren die net achter de voorwielen zitten, maar die zijn het niet, het geluid komt echt van de veerpoot ergens af, maar ik zou niet weten wat zo goedkoop kraken kan aan een nieuwe schroefset.

Kanerr

Forumguru
Nog terug gebracht naar de mannen die schroefset hebben gemonteerd of even gebeld? Wellicht hebben zij meer inzicht in zulk soort geluiden?

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Zaterdag ga ik ernaar toe, afspraak is gemaakt, had hen ook de audio meegestuurd en moest er zo snel mogelijk met langskomen. Maar dacht zal het hier ook eens vragen misschien dat iemand het herkent. Ik houd jullie op de hoogte :)

Bovenaan Onderaan