Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
@CharlesTucker

Vooral achteraan zitten ze wat te diep naar binnen naar mijn zin, dat is met een spacer nog wel op te lossen eventueel, maar goed het is mijn wagen niet dus ik beslis uiteindelijk niet. :D

@leon-cupra

Dat is de kit van knightsports, die heb ik al een paar keer bekenen want die vinden wij inderdaad heel mooi, maar ze kost 1200 euro zonder shipping en in grondverf, dat is echt too much voor wat het is ;)

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Dat kan maar onze garage dient als opslagplaats, die kunnen wij echt niet missen. Het is bovendien in de lengte te nipt, dan zou je niet meer kunnen instappen langs de rijderskant want je kan vooraan en achteraan niet voorbij de auto. M'n Civicje kan er nipt in en dan kan je er nog rond.

eriktv

Forumguru
Ik vind de velgen erg mooi, zeker aan de witte kant. Doet me een beetje denken aan een rallyFocus van een jaar of twintig terug! Om bij de uitstraling te blijven kun je misschien nog de twee velgen aan de linkerkant matzwart poedercoaten. Dat je meer matcht met de "dark side" :D

JeSko

Forumguru
Paar dagen laag met de auto rond gereden en ik merk een plastic geschraap op bij bol liggende wegen, oneffen wegen, en verkeersdrempels, en dat aan elke snelheid. Ik vermoed dat dit de daders zijn. De plastic kapjes die voor de voorwielen zitten, deze dus eens verwijderen ( zitten vast met schroefjes ) en testen of het beter is.

20230517_172848.jpg 20230517_172844.jpg

eriktv

Forumguru
Ze zitten ook nog eens aan de zijkant, eerder dan een bodemplaat als verdachte? Zeker als je het hebt over bolle wegen. Ik heb de plastic beschermkappen vóór de achterwielen eraf gehaald, die schraapten bij het inrijden van een garage bijvoorbeeld. Heeft vooral te maken met de lange wielbasis, denk ik, en niet de kleine verlaging. Als ik erop let zie ik best veel S2’s zinder die kapjes rijden.

Misschien kun je nog als test bijv een stuk tape op de kapjes plakken en dan kijken of dat na een schraapgeluid beschadigd is.

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol die verdacht ik ook maar het geluid komt toch echt meer vanaf de wielen, al wil dat niet altijd wat zeggen natuurlijk, bodemplaat heeft ook geen schaafsporen.

Slim @eriktv ! Het proberen waard, gisteren er al eens onder gekeken met de krik en ik zie geen sporen op de bodemplaten, maar wel op die kapjes.

EdK

Forumguru
Zou de dremel pakken met een klein slijpschijfje en dan eerst eens een 2 cm eraf slijpen
Hoor je het daarna nog maar minder dan nog eens 2 cm.
Helemaal verwijderen zal als nadelig gevolg hebben dat er in de wielkast metaal blank komt, en als dat door bv steenslag beschadigd dan gaat het roesten.
En dat wil je zeker niet

JeSko

Forumguru
Het plastic gekraak komt echt van de veerpoten zelf vooraan, heeft dus niets met de boel onderin te maken, er zit een kunststoffen bus rond de schroefdraad bovenin, deze bus danst op en neer over de draad als ik in de deurstijl van de auto sta en hem wat op en neer laat gaan, maar soms blijft het hangen achter de draad heb ik gezien, daar komt dus het geluid vandaan. Maandag eens contact opnemen met Crauwels, horen wat daar aan te doen valt en of die losse plastic bus daar überhaupt wel moet zitten. Ik ben al blij dat er niks aanloopt :)

Ondertussen is ze gewassen, coating erop gezet, en klaar voor Dropped 2k23 morgen. Voor een andere show in Juli zijn we in de running om VIP te staan, dwz op de main locatie, zou tof zijn!

20230520_125036(0)_copy_1431x3024.jpg 20230520_125129_copy_3024x1431.jpg 20230520_154607_copy_3456x1638.jpg

JeSko

Forumguru
Niet op mij schieten :D, ik had het liever niet voor de zichtbaarheid, maar het is niet mijn auto, dus koplampen zijn terug getint. Niet dat je er slecht met ziet, het is de lichtste tint mogelijk. Ziet er wel weer stoerder uit.

Verschil links vs rechts

20230520_171924.jpg

20230520_173721.jpg

En deze is genomen door een fotograaf op Dropped gisteren. :D

IMG-20230522-WA0000.jpg

Ik verwacht snel een update over de wielen trouwens, dus snel meer.

JeSko

Forumguru

Minuut 16:40 komen wij erdoor met de groep ( Blauwe Civic EF, witte Opel Insignia, wij, en zwarte BMW E30 )

MarcoO2

Forumguru
Heb het filmpje net eens zitten bekijken, althans, de eerste helft ;) Werd best netjes gereden, al helpt het daarbij enorm dat er én agenten én wuivende/ waarschuwende jongeren staan :D

Best veel mooie auto's gezien, maar ook echt gedrochten. Die enorm opgeklopt wielkasten van 10 cm of meer aan beide zijden van de body: wie verzint dat? En die scheve wielen zijn evenmin mijn ding.

Die "oldskool" hotrod Ford daarentegen... ;)

Bovenaan Onderaan