Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

leon-cupra

Forumguru
Zal ook te zien zijn hoeveel werk ze hebben. Bedrijf waar het orderboek overvol zit, zal iets meer kunnen vragen.
Wel eens benieuwd.
 

JeSko

Forumguru
Ja ik ook, houd me op de hoogte en vooral meerdere offertes vragen op verschillende plaatsen :)
 

JeSko

Forumguru
Niet normaal dit, en dan te bedenken dat Toyota nog eens 10 jaar garantie bied! Een collega en jarenlang verstokt Toyota rijder wees me attent op deze bizarre actie. Misschien toch maar eens gaan kijken voor een nieuwe Yota ;)

En uiteraard is het onder voorwaarden, maar niks geks, al zegt men vaak dat als iets te goed is om waar te zijn, het dat vaak ook is :tongue:

Screenshot_20230712_215950_Instagram.jpg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Is dus enkel op de hybride versie. Voordeel van een 1.000€ @ 1.500€. Als je weet dat een hybride ongeveer 4.000€ duurder is dan een gewone benzine. Weet niet of je met jouw kms/jaar je voordeliger af gaat zijn met zo een hybride.

IMG_2777.jpeg
 

Japanese Power

Donateur
Als je weet dat een hybride ongeveer 4.000€ duurder is dan een gewone benzine.
Bizar dat prijsverschil in BE. Als ik even snel bij toyota NL kijk is het kleinste verschil tussen een gewone ICE en een hybride maar 500 euro wat oploopt per uitvoering tot max. 2000 euro verschil. Maar goed, daar heb je wel gelijk een zuinigere auto en een automaat voor.
 

JeSko

Forumguru
Klopt groot prijsverschil, en ik zou het niet noemenswaardig jammer vinden moest ik een Benzine rijden ipv een Hybride, maar wel als het een Toyota is, dat hybride systeem is zo'n juweeltje dat het echt een gemiste kans is als je toch zulk geld gaat spenderen. Dan wil ik ook echt wel de hybride, met mijn rijgedrag zou ik amper benzine verbruiken, en dat is wellicht ook het idee achter hun actie, benzinekosten zijn voor hun onder de 15.000 km en wellicht bij veelvuldig stadsverkeer, iemand die dus elke dag autosnelweg doet gaat deze promo niet krijgen.
 

leon-cupra

Forumguru
Bizar dat prijsverschil in BE. Als ik even snel bij toyota NL kijk is het kleinste verschil tussen een gewone ICE en een hybride maar 500 euro wat oploopt per uitvoering tot max. 2000 euro verschil. Maar goed, daar heb je wel gelijk een zuinigere auto en een automaat voor.
Is niet zo bizar. Jullie zitten met btw en bpm. De bpm op een hybride is een stuk lager dan bij een benzine. Hierdoor is het verschil in NL kleiner benzine tov hybride.

In Be hebben we enkel btw en die btw is voor zowel een benzine als hybride hetzelfde. Aangezien de maatstaf voor heffing bij een hybride een stuk hoger ligt dan bij een benzine, krijg je ook een groter verschil.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko raming van de wrap+belettering ontvangen : 3250€ excl btw (3932€ incl btw). Best nog wel wat geld. Kon binnen twee weken al gedaan worden :pieker:
 

JeSko

Forumguru
Ja daar vreesde ik al wel een beetje voor, richting 4000 all in voor een design plus arbeid zelf is tegenwoordig aannemelijk, dat loopt snel op op dat formaat auto. Is ook een reden dat mijn kameraad ermee gestopt is, hij vroeg normale meer gemiddelde prijzen maar velen willen het ofwel zo goedkoop mogelijk of zo duur mogelijk ( want dan is het vast goed ). Dat het zo snel kan is wel heel bizar, zeker omdat het nog ontworpen moet worden en dergelijke... Ik zou het daar eens gaan bekijken, zo krijg je alvast een indruk van de zaak zelf, en intussen elders nog wat offertes aanvragen. De BMW van in de bijlage hebben wij destijds gedaan aan 3000 rond all in, btw, design, folie en plaatsing, en dat was zowel qua werkuren als qua moeilijkheidsgraad en folie een hele lastige, veel lastiger gok ik dan datgene wat jij wilt.

Screenshot_20230713_115626_Instagram.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Is jouw maat gestopt? Van Q-wrapz? Is dan toch redelijk simpel. Vraag dan ook die te hoge prijzen. De orders zullen dan ook volgen.

Volgende week mijn werk is van maken. Ben dan in verlof. Alleen zit ik in dubio met de wrap. Had een zwarte model Y genomen omdat ik toch de wagen ging wrappen icm belettering, maar als ik dat toe , zit ik minimum 4 jaar vast aan de Tesla. 4K betalen om er een jaar mee rond te rijden zou heel zuur zijn. Daarmee … mijn madam is enorme fan van het wrap-idee :deuk:
 

JeSko

Forumguru
Ja hij is gestopt, kreeg een aanbieding om ergens grote man te worden op een bureau, en dat kon hij niet laten liggen, verdient nu veel beter zijn kost en is zeker dat ze er elke maand zijn. Haha ja als hij al snel weer weg mag is het de moeite idd niet, dat kost je dan 11 euro per dag ipv 2.73 euro als je hem 4 jaar houd :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Na al dat hier geventileerde enthousiasme over de Tesla zou dat toch geen probleem moeten zijn...
Of toch last van bindingsangst? :)
Tesla heeft nog modellen hé ;)
De facelift model S staat enorm hoog op het verlanglijstje.
Heb nog schitterende wagens gehad: de MX5, de M2, de Cayman. Wil niet zeggen omdat ze enorm goed zijn dat ze moeten blijven. ;)

@JeSko hoeft niet snel weg te gaan. Momenteel heb ik niet direct iets wat onmiddellijk de model Y zou kunnen vervangen, rekening houdend met het budget. En een eventuele opvolger (model S , Taycan ST) is budgettair momenteel niet haalbaar (maar hopelijk komt dat wel :D).
 

JeSko

Forumguru
En de Tomason velgen zijn verkocht, ze lagen hier nu toch maar en we zijn er, jammer genoeg, niets meer mee, nog een mooie cent voor gehad dus ja.

20230510_150501_copy_3024x1431.jpg

En nog een foto genomen door een fotograaf op de laatste meet.

IMG-20230704-WA0013.jpg
 

JeSko

Forumguru
Zo de ST set zit er zo'n 2500 km onder en dat maakt dat het tijd is voor een kleine update, ze zeggen vaak you get what you pay for, en dat geld met schroefsetjes te meer.

De ST set kan ik nu vergelijken tegenover de AP van onder mijn oude S2, en duidelijk is wel dat dit een betere set is, dat merk je eigenlijk in alles. Oké, het zijn ook wel twee heel verschillende auto's, de Superb was standaard een logge loebas die letterlijk door de bochten dwijlde, en de Mazda ligt standaard al super goed op de weg, waar de Superb zacht afgeveerd was is de Mazda veel harder, en uiteraard had de Superb een langere wielbasis wat gelijk loopt aan meer comfort.

Dat gezegd zijnde,

- De ST set is nog een heel stuk strakker dan de AP, die was strak maar kon bij wat heviger sturen toch nog overhellen en zacht aanvoelen, wat ze eigenlijk de ideale compromis maakt tussen comfort en looks, de ST set daarentegen is altijd even strak, hoe gek je ook stuurt, optrekt of afremt, de set houd zich enorm stug.

- De ST set is minder gevoelig aan belading, regelmatig laden we de Mazda vol en dan torst hij wel wat gewicht mee, maar zowel optisch als qua gevoel merk je daar niks van, optisch zakt hij achteraan amper tot niets en het gevoel blijft hetzelfde ( de zwaardere motor als tegenbalans zal daar ook aan meehelpen ) , de AP set zakte nogal in bij beladen en de rij karakteristiek veranderde in nadelige zin.

- Ten slotte kraakte er in de Superb nogal wat na verlagen, al heeft dit gedeelte meer met de auto te maken dan met de set vermoed ik, na verlagen op AP kraakte het dashboard van de S2 soms, en ook van de zijpanelen van de deur kwam een knak af, en zo waren er nog wel wat bijgeluiden die ik toewijd aan de verlaging. In de Mazda echter hoor je niks na het plaatsen van de ST set ,geen kraakje, geen rammeltje, gewoon niks, wat ook mijn vermoeden bevestigd dat het interieur van de Mazda, hoewel minder rijkelijk en luxe aangekleed, beter in elkaar steekt dan dat van m'n S2.

De technieker die de set stak vertelde me dat AP voor 90% van de mensen meer dan prima is, maar dat een AP doorgaans meer gericht is op mooie looks zonder al te veel aan comfort in te boeten, de ST is eigenlijk identiek aan een KW, alleen zijn de poten niet van RVS, en dat verschil tussen KW/ST vs AP heb ik goed gemerkt ( heb KW onder de Civic gehad). Ook de twee lekke dempers na 8-9.000 km bij AP blijven bij mij wat spoken, dan betaal ik liever wat meer voor ST, wat tussen KW en AP in zit, al zal nog moeten blijken hoe duurzaam onze ST set is op langere termijn, al heb ik qua gevoel met deze set er een beter oog in.

En nog een foto, anders is het ook maar een droge lap tekst :D

20230718_092311.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Mijn schoonmoeder melde dat ze iets vanonder haar auto (Citroën C3) uit zag steken, en dat ik het wel zou zien als ik thuis kwam aangezien ze op bezoek was. Toen ik thuiskwam van het werk zag ik het inderdaad al gelijk, hier is ze dus nog een week met aan het rijden geweest, en nu o.a. autosnelweg van Antwerpen naar ons toe :oops: "Hoe erg is het? Vroeg ze, "Euhm... Daar mag jij niet meer met rijden hoor!" De veer compleet doorgerot en de veer hangt door het gewicht van de auto nog net op de restanten van de veerschotel, met nadruk op restanten, het is een wonder dat dat het nog zolang gehouden heeft en nog steeds houd :oops:

20230720_170629.jpg 20230720_170639.jpg 20230720_170647.jpg 20230720_170654.jpg
 

JeSko

Forumguru
Auto afgezet bij een lokale mecanicien die mijn broer nog kent van op de middelbare, word morgen gemaakt, maar hij zei ook al dat ze wel echt een hele goede engelbewaarder moet hebben, want bij de minste foute extra tik zou de auto op zijn achteras gevallen zijn, en als dat gebeurd op de autosnelweg boort hij zijn neus recht in de zijberm of de auto ernaast. Ben met mijn waarschuwingslichten aan 20km/h naar daar gesukkeld ( 900 meter hiervandaan ) . Ook was het bijzonder dat de veerschotel zo kapot is, dat gebeurt nooit zei hij, veren breken wel eens en dat weet ik ook, maar dit is uitzonderlijk.
 
Bovenaan Onderaan