Zojuist met de vriend van mijn schoonmoeder contact gehad, die heeft jarenlang een Kleinbank en verzekeringskantoor gehad, hij zei me dat je als particulier geen recht hebt op een vervangwagen tenzij.
- je een full omnium hebt
- je verzekering specifiek vermeld dat je recht hebt op een vervangwagen, en net dat moet nog nagekeken worden via Baloise of we idd er recht op hebben ( wss niet ! )
Dus we zijn geflest. Maar goed, mijn vrouw is gisteren eindelijk ingestort en zit twee weken thuis om te beginnen, zowel mentaal als fysiek kan ze niet meer, nu zullen jullie misschien denken dat dat wat overdreven is voor materiële schade, maar er spelen ook heftigere privé zaken naast het gedoe met de auto's, waar ik niet te breed wil over uitweiden. Al een geluk hebben we elkaar nog en ons gezinnetje, maar laat ons zeggen dat 2024 zowel materieel, emotioneel, familiaal als qua gezondheid gewoon het slechtste jaar is dat wij ooit gekend hebben
Ik mocht betaald thuisblijven van mijn baas, die toonde enorm veel begrip want hij weet het fijne van de gehele situatie momenteel, maar ik heb aangegeven dat werken goed is om me mentaal af te leiden en dat ik dat voorlopig ook doe zolang het kan.
Van de wagen heb ik vandaag niets gehoord, dus dat word wellicht na het weekend pas een antwoord op weer een prangende vraag. Ook van de VRS nog nul nieuws, mijn verzekeraar is nog niets wijzer wat de Octavia betreft. Ik ga proberen het weekend in te gaan en even te doen alsof dit alles een slechte droom is, en die auto's al even vergeten en me focussen op het familiale aspect, een weekendje trachten te faken dat ik toch nog gelukkig kan zijn ookal ben ik gewoon kapot en compleet verslagen.