Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
Klopt er is daar iets niet goed want ik merkte dat hij de laatste tijd schever en schever kwam te hangen, heb hem eens opnieuw proberen uitlijnen en dan was het weer goed maar verzakte hij toch weer. Als het weer beter word gaat hij er toch onderuit voor de originele.

JeSko

Forumguru
@hemi24

Ja haha toch wel was niet op mijn platen dus ik moest zowiezo kalm aan doen, het is geen VRS maar ook met de bompa wagen kan je te snel gaan hoor, duurt alleen wat langer :deuk:

En effectief karren zal minder tijd geweest zijn, maar ik reken het anderhalf uur file ook mee.

DiVini76

Forumguru
Neeeeeeeee!!!! :mad:
Damn @JeSko , hoeveel tegenslag kun je hebben?

Kan me heel goed voorstellen dat je energie compleet op is... tering man.
Weet even niets positiefs te zeggen wat je ook maar enigszins op kan beuren... pfff.

In hoeverre kan de gemeente hierin helpen om jouw straat eindelijk veiliger te maken na de zoveelste schade aan jouw bolides?

Sterkte man.

JPs_OC2

Forumguru
.......( een reeks aan niet nader te noemen en/of te herhalen scheldwoorden ).........

Ik ga ff iets zoeken om me verschrikkelijk destructief op uit te leven.....dit is echt gekmakend frustrerend.

Sterkte, enne, ik weet dat je een bloedhekel aan verhuizen hebt @JeSko maar dit is de derde keer dat er één of andere blinde dodo tegen één van jullie auto's aan zit. Toch maar een andere woonomgeving?

MarcoO2

Forumguru
:banghead: :banghead: :banghead: WTF man...

Wat moet jij je nu ongelooflijk kl*te voelen... dader bekend? Of doorgereden? Ga je gewoon nóg een keer dat hele circus in... :nono:

't Zijn maar woorden, maar heel veel sterkte man!! Houd de kop omhoog hé... :thumbsup::thumbsup:

JeSko

Forumguru
Net terug van de garage, hebben de auto nog tot daar kunnen rijden aan 20per uur, de wielrand heb ik met een rondijzer opengewrikt, maar toch schuurde er vanalles en nog wat, ze reed ook niet lekker. Gelukkig wel een auto met multi link, net als de Octi, maar de auto is onbruikbaar/onveilig doordat er kans is op chassis schade. Bijkomend probleem is dat de schadeherstellers het enorm druk hebben en achter lopen, de Mazda kan pas in April ten vroegste gemaakt worden en dan nog is het afwachten op wat de expert morgen vroeg zegt, kan zijn dat de schade meevalt maar het kan ook heel wat erger zijn en de Mazda heeft tweedehands niet de waarde van de Octi, dus dat is gezien de waarschijnlijke kosten grotere kans op totaal verlies. Ik kan een vervangwagen van de garage hebben maar enkel tijdens de periode dat de auto effectief in herstel is, wat logisch is aangezien ze geen maanden zo'n vervangwagen kunnen missen.. ik mocht wel bellen als we er echt eentje nodig hadden, maar das geen oplossing want mijn vrouw heeft de auto elke dag nodig voor haar woon/werk verkeer. Daarom contact opgenomen met onze verzekeraar, zij gaan zien wat ze kunnen doen dus hopelijk kunnen we via hen een vervangwagen krijgen, maar dat is nog lang niet zeker, dat zou dan ook nog eens een enorm loonverlies kunnen worden dewelke we moeten achterhalen op de tegenpartij...

Vrouwke is er kapot van natuurlijk, los van het onpraktische want regel het maar allemaal met twee kids, school, werk, familie die steeds zwaarder op de sukkel is. Die auto is haar derde kindje, altijd netjes voor gezorgd veel zelf samen aan opgebouwd en dan dit weer. Onze kids begrijpen er ook niks meer van we krijgen het ook niet meer uitgelegd, niemand trouwens die er van af weet...

De tegenpartij was een jonge kerel, net zen rijbewijs gehaald, zag niks doordat zijn auto niet wou ontwasemen en dat staat ook op langs weerskanten ondertekend ongevals aangifte, maar ja dan rijd je niet heb ik hem gezegd!! Los daarvan voelde hij zich enorm schuldig maar goed , wat koop ik ermee?

Mijn hoofd loopt over, ben 33 jaar en heb me nog nooit zo door en door slecht gevoeld voel het elke dag in mijn lijf, alles lijkt tegen te zitten en alles tegelijk.q

1983jeroen

Forumguru
Bizar dat iemand zo gaat rijden ja. Hoewel het tijdens het rijden natuurlijk ook weleens gebeurt dat de boel alsnog beslaat...

Blijft het vreemd vinden dat vervangend vervoer alleen tijdens het werkelijke herstel is.
Mijn verzekeraar vergoed zelf tot 30 dagen. Daar zou je nu niet genoeg aan hebben.

Met mijn schade heb ik exact 5 weken een vervangende auto gehad terwijl het herstel zelf binnen een week klaar was toen ze er eenmaal aan begonnen.

Canon-Eye

Forumguru
Dat de garage zijn leenauto's niet zo lang kan missen is nog wel te begrijpen. Maar (de verzekering van) tegenpartij zou moeten opkomen voor de kosten van vervangend vervoer gedurende de hele periode dat dit echt noodzakelijk is - en als je vrouw dat nodig heeft voor haar werk dan klinkt dat inderdaad als "noodzakelijk".
Dat vervangend vervoer kan natuurlijk ook een huurauto zijn, dus ik zou het in die richting gaan zoeken en die claim ook nu alvast bij de tegenpartij neerleggen als onderdeel van de totale schade...

JeSko

Forumguru
De garage kan simpelweg geen vervangwagen zo lang missen, is een officiële dealer, zij doen niet moeilijk maar ja je moet wel een auto hebben om uit te lenen, onze 3 stond daar naast nog twee Mazda's die ze binnen gebracht hebben afgelopen maand dus het is daar ook één soep qua vervangwagens die ze moeten missen voor weken. Dus ik moet dit via de verzekeraar regelen. Je hebt automatisch recht op een vervangwagen als je full omnium hebt, anders is het de kleine letters volgen en dat hangt van verzekeraars af... Dus afwachten

Canon-Eye

Forumguru
Bij full omnium zorgt jouw verzekeraar daarvoor, maar die verhaalt dat ook heus wel op de tegenpartij. Als je geen full omnium hebt, betekent dat niet dat je als schadelijdende partij niet dezelfde rechten zou hebben - alleen moet je dan zelf gaan claimen bij (de verzekeraar van) tegenpartij*). Die zal wellicht nukkig doen en proberen jou als particulier af te bluffen, maar daar moet je niet te makkelijk in meegaan.
Een rechtsbijstandverzekering (of een jurist in de familie- of kennissenkring) is dan natuurlijk wel handig.

*) Jij hebt er natuurlijk niks mee te maken wat de kleine lettertjes in de aansprakelijkheidspolis van tegenpartij zeggen. Mocht deze bijkomende schade niet verzekerd zijn (wat ik me slecht kan voorstellen trouwens), dan betekent dat op zichzelf natuurlijk niet dat hij er niet voor aansprakelijk is: dat is hij wél, alleen moet hij het dan zelf betalen. Het is dan ZIJN probleem. Daarom: nu alvast claimen (schriftelijk aansprakelijk stellen per aangetekende brief) met kopie aan zijn verzekeraar.

Bovenaan Onderaan