Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer is daar ook van afgestapt van stukken zonder e-keur. Met zijn golf GTI was hij een volle dag bezig met originele stukken terug te monteren en na de keuring terug de tuning parts erop.
Nu, met zijn R is de wagen ook nog redelijk aangepakt geweest maar alles met geldige keuring. Ook juist wat omhoog schroeven en naar de keuring.
Kost wel wat meer dan zonder geldigheid voor keuring.

JeSko

Forumguru
Ja ik snap je broer wel, zeker als je wat ouder word wil je dat gezeik allemaal niet. Het is echter inderdaad zo dat tuning zonder e-keur goedkoper is, wat dan ook een reden is dat jongere mensen vaak voor de "illegale" opties gaan, puur omdat het budget het niet toelaat. Nu kunnen wij het legaal doen, enkele jaren geleden was het voor ons ook niet altijd mogelijk. Vaak zie je dan ook dat tuning liefhebbers met de jaren langzaam van zwaar aangepakte auto's naar OEM+ gaan.

leon-cupra

Forumguru
Is te zien welke jongeren je bedoelt. Gasten die thuis wonen , daar zie je toch van dat ze precies een “onbeperkt” budget hebben. Het is maar als huisje, tuintje, kindje er komt dat ze moeten inbinden. En tegen dat ze dan wel weer de financiële middelen hebben, is die tuningfase in hun leven over.

JeSko

Forumguru
Die jongeren die thuis wonen kopen geen auto's meer van 2000 euro @leon-cupra , die tijd is gepasseerd, die jongeren kopen GTI's, Audi S3's, BMW 145 i, Hyundai i30N etc etc, auto's die veel geld kosten waarvoor ze dan lenen, en die reglementaire tuning onderdelen kosten extra veel geld voor dat soort auto's. Zie het genoeg bij mij op het werk, werken ook zo'n 5 tal jonge gastjes die met tuning bezig zijn, en ik weet hoe laag de starterslonen bij ons liggen dus die zagen ook gewoon de pot vanonder hun 2 jaar oude Audi A4 onderuit ipv er een e keur uitlaat van 2000 euro onder te steken :D

leon-cupra

Forumguru
Ken ook zo iemand hoor. Scirocco R. Dik geleend. Was dan nog zijn “weekendwagen”. Had daarnaast een gewone wagen. Vriendin vraagt voor samen te wonen “nee , ben nog te jong om samen te wonen” …. Neen, hij moest zijn hobby kunnen behouden.

Ach, laat die specifieke jongeren maar kopen. Op het moment dat ze een huisje moeten kopen ontbreekt het aan kapitaal en kunnen ze niet anders dan een appartementje te huren bij mij

leon-cupra

Forumguru
Zolang mijn kinderen maar slim omgaan met geld maakt mij de rest niet uit. Los van voorgaande reactie, we gaan sowieso naar een huurdersmarkt. Huizen beginnen te veel te kosten, je hebt teveel kapitaal nodig en zonder hulp kom je er moeilijk. Dus jonge koppels ( en tegenwoordig heb je veel meer singles dan vroeger) zullen minder snel kopen en langer huren.
Daarmee dat ik mijn plannen van de taycan uitstel en mijn spaargeld volgend jaar ga gebruiken voor wat extra vastgoed ;)

MarcoO2

Forumguru
Kijk maar uit. In Nederland wordt het verhuren van woningen hele rap minder tot niet interessant in verband met allerhande fiscale en juridische wijzigingen in wet- en regelgeving.

leon-cupra

Forumguru
@MarcoO2 , waarschijnlijk wanneer je privé verhuurder bent. Heb wel 1 appartement privé voor de verhuur maar ben bezig met oprichten van een vennootschap waar toekomstig vastgoed zal ondergebracht worden. Wetgeving heb je altijd.

leon-cupra

Forumguru
Maak mij daar niet te veel zorgen in. In BE praten ze ook al 10j over de regelgeving om huuropbrengsten aan te geven in uw belanstingaangifte maja , al die ministers zitten zelf met heel veel huuropbrengsten … en zwijgen we nog over al die grote sponsors van de politiek/grootindustrielen. Ze zouden allemaal in hun eigen vingers snijden.

leon-cupra

Forumguru
Groot verschil tussen NL en BE is dat NL de problemen effectief aanpakt, ondanks ze zelf door de zure appel moeten bijten. Dat resulteert dat NL nu haar begroting op orde heeft. BE moet rekening houden met teveel andere regeringen die elke een andere mentaliteit en belangen hebben. Werkt nooit als je regels moet opstellen waarbij iedereen door de zure appel moet bijten. Vanaf 25 zou BE van Europa 30miljard moeten besparen en wanneer BE verplicht wordt door de EU, dan pas zal er iets veranderd worden en die zie ik een maatregel als huur als inkomsten wel erdoor komen.

Maar soit, we zijn aan het afwijken.

Kanerr

Forumguru
Nog heel ff offline, maar effectief problemen aanpakken in NL?? Nee hoor, nog steeds extreme huizentekort voor de koop en de huur, alles is stervesduur en starters kunnen niet starten (of ze moeten 2 uur verder gaan wonen en niet zeuren dat ze hun leven moeten achterlaten zoals de boomers zouden zeggen). En dit is maar 1 probleem wat echt aangepakt moet worden maar ze telkens een ravage aanrichten.

Terug ontopic; Ik ben het ermee eens dat telkens onderdelen wisselen voor de keuring niet handig is :D Liever centje meer en geen omkijken meer naar.

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr op lange termijn zullen jullie Nederlanders veel beter af zijn dan wij , Belgen. België is al 30 jaar virtueel failliet maar er wordt niets aan gedaan. Nederland heeft moeilijke noodzakelijke stappen gezet die in BE genomen zullen worden als het al veel te laat is.

JeSko

Forumguru
Ja België is failliet, al jaren trouwens, decennia van wanbeleid en gegraai gekoppeld aan een systeem dat de middenstand kapot belast, de profiteurs helpt en de rijken verder verrijkt doet dat met een staat. Gisteren nog een artikel gelezen op HLN, de oplossing die in de pijp zit is meer belastingen weer maar eens, dat terwijl België nu al top 3 in Europa is qua hoogste belastingen, degradatie kandidaat is qua hoogte van de pensioenen, en absolute koploper is in schulden.

Komt allemaal wel goed hoor met België, not.

EdK

Forumguru
Heren Vlamingen, het gras bij een ander lijkt altijd veel groener dan het uiteindelijk is hoor !

Wij bouwen een vliegveld met terminal midden in de polder en gaan hem niet gebruiken.... dus misschien een museum van maken dan ??
En wat in NL heel krom is , als je als starter een woning huurt van 1600 euro de maand dan zou je denken dan kunnen we ook wel kopen.
En als je dan zou kopen en je zou een hypotheek aflossing hebben van 800 eurie dan is het nog maar afwachten of je die hypotheek rond krijgt. En dat lukt vaak dus niet ondanks dat je kunt aantonen dat je netjes al die tijd die 1600 eurie huur betaald hebt

En zo zijn er nog wel vele andere dingen hier in NL wat ook fout gaat !!

leon-cupra

Forumguru
Ben 200% zeker dat het gras bij mijn buur groener is dan bij mij :deuk:

Neen, uiteraard zijn we als Belg ons er ook van bewust dat het in Nederland ook wel fout loopt, maar op een heel belangrijk punt loopt het in NL stukken beter dan in BE, de financiën. Allemaal leuk en wel, onze sociale voorzieningen die tot de beste van de wereld behoren maar daar tegenover staan kosten die al lang niet meer in verhouding zijn tot de inkomsten. België is een arbeider met een Bentley die hem op de poef heeft gekocht en om de maandelijkse rekening te betalen nog een keer op de poef gaat enzovoort…. Ooit loopt dat helemaal verkeerd af en zijn alle Belgen daar zwaar de dupe van.

JeSko

Forumguru
Vandaag mocht de ene Japanner eens echt veilig gestald worden in een verwarmde garage.

20240217_102243.jpg

En de andere ging mee op pad

20240217_102639_copy_3024x1431.jpg

Fijne reiswagen om zo'n dikke 4 uur met te karren, al vermoed ik dat hij wel eens een uitlijning kan gebruiken, aangezien er een groot dood punt bovenaan in de besturing zit en de auto lichtjes zoekerig is.

Bovenaan Onderaan