Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

Eltjo

Forumguru
Ik heb ook nog nooit een knoopcel van de ab vervangen, terwijl ik de huidige ruim 7,5 jaar heb 200 dkm zelf heb gestuurd en altijd dezelfde sleutel gebruik. Of die binnen de eerste 5 jaar is vervangen weet ik niet.

JeSko

Forumguru
@Eltjo

Bij mijn S2 zonder Kessy ook in drie jaar tijd niet voorgehad dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden, nu wel na 2 jaar ongeveer. Komt denk ik doordat de Keyless start meer van het batterijtje vraagt, die van mijn oma haar Nissan ( full kessy ) moet ik ook elk jaar vervangen.

Canon-Eye

Forumguru
Kessy of niet is inderdaad waar het om gaat: het maakt nogal verschil of er continu een (weliswaar niet heel sterk) signaal wordt afgegeven, of alleen als er op een knopje wordt gedrukt. De kessy-loze sleutels van mijn Fabia hebben nooit verse batterijen nodig gehad en die deden het ook na dik 7 jaar nog prima tot op een meter of 30 afstand.

hemi24

Forumguru
En dan nog, er zit ook verschil tussen de Kessy systemen…
Vanaf een bepaald jaar zijn er sleutels die op basis van beweging actief zenden.

JeSko

Forumguru
@Malinwa

Mijn VRS heeft geen Kessy, wel alle leuke zaken met de sleutel zoals alle ramen laten zakken bij inhouden unlock knop ( mis dat van op mijn S2 ), inklapbare spiegels ( ook gemist ) en de elektrische kofferklep. Daardoor gaat het snel bij een VRS bedoel je mss? Omdat die functies erop zitten?

Fmoon

Forumguru
Een kwaliteit batterij doet ook al wonderen hoor. Heb wel eens bij de Aldi gekocht, kon je elke 2 maanden die sleutel open maken, snel Vartra erin gedaan en gaat die makkelijke een jaar mee. Ik stop(te) dan wel de sleutel bij thuiskomst altijd in een Metalen blik.

JeSko

Forumguru
@Rallye

Heb nog aan je gedacht ;)

Easy "installatie" , vrouwtje content ermee, past als een handschoen over de MMU, erg handig dit, laad ook draadloos je telefoon op en je kan hem draaien en keren zoals je wilt.

20231224_105445_copy_3024x1431.jpg 20231224_105500_copy_3024x1431.jpg 20231224_105518_copy_3024x1431.jpg

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@hemi24

Vanuit de rijderstoel een klein beetje, maar je regelt al rijdend toch alles op de MMU met de draaiknop in de middenconsole ( touchscherm werkt al rijdend niet ivm veiligheid ) dus je bent toch niet op je scherm bezig. Qua zicht maakt het voor ons weinig uit, we rijden nooit met de ingebouwde GPS want die is gedateerd en voor de rest staat dat scherm altijd op bluetooth muziek.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Neenee niks van :D onze 5 jaar oude Samsung's doen het nog goed genoeg, ja da batterij is bij beide sneller leeg en nee we krijgen geen software updates meer, maar geld geven aan een Smartphone tegenwoordig pff... Zolang deze het doet is het goed ;) volgende gaat ook zowiezo een goedkoper model worden, ik betaal geen 1000 euro voor Premium telefoons, max 5-600.

Tees

Donateur
Ach, tis nou niet dat moderne smartphones zóveel meer kunnen dan die van 5 jaar terug. Tis vooral groter scherm en 4x zoveel cameras en ze zijn wat sneller. Zodat ik nóg sneller kan typen op dit forum ;)
Mijn budget voor een smartphone is overigens nog 4x zo laag, €100-150 vind ik meer dan genoeg. Heb nu een Samsung A20e, doet t alweer 3 jaar prima.
:ot:

Bovenaan Onderaan