Zojuist een afspraak gemaakt voor het jaarlijkse onderhoud op 21 Maart, ook bij de Mazda dealer zijn de wachttijden vrij lang, zelfs voor een normaal onderhoud en nazicht.
Aangezien de auto ook naar de keuring moet draaien we hem eerst omhoog, verwijderen we de lampenfolie ( hopelijk voorgoed
) en gaat de originele uitlaat er weer onder, daarna kan afhankelijk van de vorderingen met m'n Octavia het project 2.0 van start, natuurlijk als dat tegenvalt zal het misschien voor de Mazda ook weer allemaal moeten wachten, we gaan de spaarpot niet onnodig plunderen.
We zitten nu aan 94.000 km, wellicht 95-96.000 tegen Maart, maar toch maar aangegeven dat ze de bougies mogen mee vervangen, dan is het goed als de vrouw de kaap van 100.000 overschrijd in 2024, en moet ik er achteraf geen 5-6000 km te laat pas nieuwe in laten draaien. Hopelijk dit keer van de eerste keer erdoor, maar dat verwacht ik wel, normaal is alles in orde.
Waarvoor ik wel aan het uitkijken ben is een uitlaat met attesten, zodat we ook met de Mazda "zorgeloos" kunnen rondkarren, dat ie te laag ligt ja daar vallen ze zo snel niet over ( tenzij met waanzinnige camber ) , maar een te luide illegale uitlaat ja daar pakken ze je sneller op en daar hebben we geen zin in.
De Ulter Sport lijkt mij een mooie optie met e-keur, minder luid dan onze huidige back box delete, maar nog steeds lekker genoeg en belangrijker.. legaal.