@leon-cupra
Die Mazda automaat is maar een 6 traps automaat, dus het schakelen is niet zo goed of vlot als een 7 traps DSG, DSG's staan erom bekend om één van de vlotst schakelende bakken te zijn, als ze niet kapot gaan, en daar zit het hem nu net.. een DSG kent nu eenmaal problemen, je hebt er die 10 jaar probleemloos zijn, en je hebt er die van mechatronica tot slippende platen gaan en weer terug in 3 jaar tijd. Imo is er geen lijn in te vinden, DSG's in de GTI en VRS kennen minder problemen, waarom? Deze zijn gewoon veel sterker gebouwd en hebben heel grote marges tot wel 600nm(!), de 200 DSG is daartentegen bestand tegen max 250 nm koppel las ik, daar zit dus geen of amper marge op? Toch gek. Die Mazda's kennen geen duidelijke terugkerende problemen met de automaat, die zijn gewoon traditioneel goed al zijn ze minder modern en vlot. Ik denk altijd maar dat er meerdere bedrijven in Europa zijn die gespecialiseerd zijn in DSG reparaties, dat zegt wel wat
en je gaat zien met de pech die ik soms heb dat ik binnen de 2 jaar hier een topic binnen moet vallen met de vraag " wie heeft ervaring met de DSG dokter? " Zoiets afdwingen bij verkoop als een DSG garantie is ook moeilijk en ik heb zowiezo geen zin in gezeik, ik wil een auto die altijd tot mijn beschikking staat.
Mijn vrouw opperde al "maar waarom moet da ne automaat zijn?" Gho ja, goeie vraag, ben er toch wel verliefd op geworden met die Mazda 2 te rijden, ja een gewone schakelbak kan ook, maar vaak op en af Antwerpen plus stadsverkeer dan is een automaat toch lekker, dat is gewoon relaxter en ik heb de 3 nog als ik zin heb in lekker schakelen.