Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
@Eltjo

Bedankt! Haast hebben we niet, ik ga het rustig bekijken want ik ben er nog niet helemaal uit, volg ik de liefde voor Mazda of mss toch terug een Superb? Want dat laatste speelt ook wel weer mee eerlijk gezegd, qua ruimte onovertroffen, is een beetje zien wat we willen en nodig hebben en hoe vaak we het nodig hebben. Moeilijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Superb zou voor mij toch een no-brainer zijn. Voor jouw budget staan er jonge Superb te koop met niet veel kilometers. Een wagen die prijs/kwaliteit/ruimte niet te kloppen is.

Hier thuis missen we onze Superb nog steeds. (En vooral mijn madam zou onmiddellijk terug gaan naar haar oude Superb)
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Klopt, maar ik blijf angstig voor een DSG en heb dan ook geen hogere instap, anders was het idd een no brainer. Staan genoeg opties op onder 20 k en telkens dik aangekleed.
 

leon-cupra

Forumguru
eisen in de onderhandeling dat de DSG wordt nagezien. Is er niets aan, zijn de kosten voor jou en koop je de wagen. Is er iets aan de DSG draagt de verkoper de nazichkosten en koop je uiteraard niet de wagen.

In mijn familie rijden er genoeg mensen met een dsg. Niet echt noemenswaardige problemen. Mijn broer heeft er wel al veel vervangen op zijn werk, maar als je het percentage neemt van het aantal herstellingen tov verkochte dsg , tja, zal dat al bij al nog meevallen. Zal bij de Mazda ook wel zo zijn.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra


Die Mazda automaat is maar een 6 traps automaat, dus het schakelen is niet zo goed of vlot als een 7 traps DSG, DSG's staan erom bekend om één van de vlotst schakelende bakken te zijn, als ze niet kapot gaan, en daar zit het hem nu net.. een DSG kent nu eenmaal problemen, je hebt er die 10 jaar probleemloos zijn, en je hebt er die van mechatronica tot slippende platen gaan en weer terug in 3 jaar tijd. Imo is er geen lijn in te vinden, DSG's in de GTI en VRS kennen minder problemen, waarom? Deze zijn gewoon veel sterker gebouwd en hebben heel grote marges tot wel 600nm(!), de 200 DSG is daartentegen bestand tegen max 250 nm koppel las ik, daar zit dus geen of amper marge op? Toch gek. Die Mazda's kennen geen duidelijke terugkerende problemen met de automaat, die zijn gewoon traditioneel goed al zijn ze minder modern en vlot. Ik denk altijd maar dat er meerdere bedrijven in Europa zijn die gespecialiseerd zijn in DSG reparaties, dat zegt wel wat :( en je gaat zien met de pech die ik soms heb dat ik binnen de 2 jaar hier een topic binnen moet vallen met de vraag " wie heeft ervaring met de DSG dokter? " Zoiets afdwingen bij verkoop als een DSG garantie is ook moeilijk en ik heb zowiezo geen zin in gezeik, ik wil een auto die altijd tot mijn beschikking staat.

Mijn vrouw opperde al "maar waarom moet da ne automaat zijn?" Gho ja, goeie vraag, ben er toch wel verliefd op geworden met die Mazda 2 te rijden, ja een gewone schakelbak kan ook, maar vaak op en af Antwerpen plus stadsverkeer dan is een automaat toch lekker, dat is gewoon relaxter en ik heb de 3 nog als ik zin heb in lekker schakelen.
 

EdK

Forumguru
Tsja DSG..........
Het is bekend dat deze in de eerste versnellingen wat slipt en dat een DSG dokter (NL) hier wat aan kan doen.
Dus koop een DSG en dwing af in je verkoop dat hij (door jou) daar word aangepast (gecontroleerd) voor langere levensduur.
En tsja DSG het kan misschien fijn zijn, ik vind het niets en ik schakel nog steeds het liefst !
Wil de regie zelf in handen houden !!
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat je gewoon teveel leest op het net.
De problemen met de DSG worden ook enorm uitvergroot. Denk dat er meer tevreden DSG rijders zijn dan ontevreden.
Maar snap je wel hoor. Je wilt niet dat je tegen een reparatie aanloopt van 1000den euro maar dan moet je eigenlijk geen enkele wagen kopen. Kan altijd wel iets stuk aan gaan.

En DSG de beste? Zet de automaat van Mercedes en BMW er maar boven ;)
 

Captain Hook

Forumguru
Hier 13 jaar met een DQ-200 (DSG 7) gereden. Nooit wat aangepast. Van hot naar her, stad & Autobahn. Bergpassen in de Alpen, kortom onze DSG heeft heel Europa gezien. No problemo.

En dat een bak slipt? Dat klopt natuurlijk ook wel, daarom zit er een koppeling in... :D
Het gaat om de mate van slip.
En het verhaal dat 'ie in z'n 2 wegrijdt is ook gewoon onjuist. De DSG schakelt alleen heel snel op.
 

JeSko

Forumguru
@Rallye

Klopt, velen gaan niet eens vermoeden dat hij gewrapped is. En neen dat niet, staan enkele Mazda's en niet Mazda's op de shortlist, we zijn er nog niet over uit.
 

Eltjo

Forumguru
Nog een reclameleus uit de oude doos; Happy met Honda!

Heel mooi, de verkoop ging een stuk vlotter dan met de S2.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan