Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

EdK

Forumguru
Als je die CX5 zou kopen dan zou ik wel een trappetje erbij afdwingen !!
Anders kun je nooit bij je dak komen om deze te kuisen ..... :D

JeSko

Forumguru
Tegenover mijn S2, 1817 mm vs 1845 mm breed. 28 mm dus maar, even kortsluiting vanboven, zat nog met de buitenmaten van de X5 in m'n hoofd ( had de CX5 vergeleken met de X5 )

• Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Nee nee dat soort geld heb ik niet, nee ik gebruik de X5 eigenlijk altijd als vergelijkingsmateriaal, die is zo groot en breed dat ik andere SUV's en Cross-overs steeds vergelijk met de X5, dat geeft altijd een beeld van de omvang.

JeSko

Forumguru
Ik vind dit echt een schitterende auto, ik ga toch eens een bezoekje inplannen bij de dealer en kijken of de kids achteraan echt zo krap zitten als de reviews zeggen. Kvind hem zo mooi dat ik het zelf wil ondervinden alvorens ik hem definitief schrap.

20231123_085953.jpg

Fmoon

Forumguru
Inderdaad erg fraai zo! Ervaring hier is dat je wel echt ruimte nodig hebt naarmate de kinderen groter worden. Toen hier de kinderstoelen en baby bedjes en de kinderwagens de deur uit gingen dacht ik mooi dan kan meteen de dakkoffer ook de deur uit. 2 jaar later moest ik er weer 1 kopen want ze nemen meer spul mee op vakanties. Nu beginnende puber en een puber en zie dat beenruimte en achterbank ruimte wel echt nodig zijn.

JeSko

Forumguru
Mijn kinderen zijn 6 en 4 @Fmoon , eentje zit op een boosterzit en de andere zit nog eventjes in een autostoel ( wel al een smallere versie) , dus ben ik ook wel bang inderdaad dat ik sneller meer ruimte ga nodig hebben. Beetje jammer dat de CX-5 zoveel duurder is, anders was het een no brainer.

@leon-cupra

Jwl hoor als die achterin beginnen zeuren dat het krap is ( heb ik ze in de 3 nog niet horen doen ) dan heb ik daar wel degelijk last van ;)

leon-cupra

Forumguru
@JeSko in onze tijd kregen we een lap op onze oren als we teveel zaagden :pardon:

Toen mijn zusje geboren was, hebben ik en mijn broers nog jaren met 4 op een achterbank gezeten , incl de vakantiereizen van +600km. Naar veiligheid kan je je dat nu niet meer voorstellen. Moet je nu nog eens proberen :sterretjes:

JeSko

Forumguru
Ik moet wel toegeven @hemi24 dat ze in deze klasse echt onderscheidend zijn qua looks en interieur afwerking, maar nog een Peugeot of überhaupt Stellantis auto? Nooit meer, en Diesel daar ben ik niet veel mee.

Eltjo

Forumguru
Ja, oud kan je altijd nog worden. Tegen de tijd dat je een opsta stoel nodig hebt kan je altijd nog een hogere auto kopen die meer brandstof gebruikt.

Een S2 is trouwens niet breed, wel lang.

Bovenaan Onderaan