Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

ertromp

Forumguru
Pracht auto de Honda. Onlangs nog een test in de Autoweek tussen een Golf 8 en de Honda Civic.
Honda als beste uit de test. Goedkoper bij dezelfde uitrusting, betere aandrijflijn, goed onderstel en top motorisering de hybride aandrijving.
Vind zelf het model van de Civic ook erg mooi. Wordt te weinig gewaardeerd hier in NL. Mensen stappen maar in zo'n VAG product terwijl er veel betere alternatieven zijn. Mijn keuze zou toch ook de Civic zijn en al helemaal zo'n type R wat toch echt een hot hatch is. Dat krijgen ze momenteel in de VAG groep niet voor elkaar zo'n sporter.

leon-cupra

Forumguru
Dat een type R beter is dan vb een GTI , dat is algemeen geweten. Is bij elke generatie zo geweest maar of je gezien wilt worden in een Type R … dat is maar de vraag. Overstyled tot het sjonnie-gehalte toe is zo een Type R (imo).
Moesten ze bij Honda de Type R is “normaler” gemaakt hebben, zou hij veel beter verkopen.

JeSko

Forumguru
@ertromp

Ik vind persoonlijk de fk7 ( normale Civic van deze generatie ) iets mooier dan de Type R. De Type R is een beetje over styled zoals @leon-cupra zegt, beetje te veel van het goede met al die spoilers en verbredingen. De nieuwste Type R vind ik persoonlijk ook mooier dan deze, die is meer ingetogen maar oogt toch extreem dik. :) maar je hoort me niet klagen hoor als ze deze voor de deur zouden zetten, snelste HH op de ring en ze zetten met elke nieuwe Type R de toon opnieuw, een GTI is saai en steriel, zowel in rijden als uiterlijk, en toch domineert de GTI ook hier het straatbeeld, zo saai en inspiratieloos, maar het werkt blijkbaar want iedereen koopt de GTI en amper mensen kopen de Type R, terwijl die inderdaad in alles beter is dan de GTI. Doodzonde, want de naam GTI is nog enkel dat, een naam, een Type R leeft ademt en schreeuwt zijn naam nog uit, dat is nog echt een Type R en geen steriel afkooksel van wat ooit was.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Fk7 (grijs) vs Fk8 (R), de FK7 vind ik mooier gestyled, niet zo grotesk. Maar dat is puur het uiterlijk en smaak, de FK8 is uiteraard de veel betere auto.

tumblr_8137bcfdd18ee7a7bf99d068ea3801d8_e40116e3_1280.jpg 1340989-1-2019-civic-honda-type-r-swift-spec-r-lowering-springs-volk-te37sl-custom.jpg

En dan tot slot de nieuwste Civic ( FL5 ) , die mij echt aanspreekt, schitterende gestylede bak.

2225940-1-2022-civic-honda-touring-d2-racing-lowering-springs-option-lab-r716-black.jpg slammed lowered 2022 Civic hatchback aftermarket wheels Desmond EVO wheels.jpeg.jpg

leon-cupra

Forumguru
Je hebt je Honda t-shirt/petje/bril/schoenen/kousen/onderbroek/… weer aan zeker ??? :D:D;)

Je kan een type R en een gti niet meer met elkaar vergelijken maar een gti is gewoon een sublieme sportieve allrounder. Dat en de gti-badge dragen bij tot het succes van de gti en net hetgeen dat de type R niet is, is de reden waarom een Type R amper verkoopt.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Haha uiteraard :tongue: maar ondanks wat ik net zei heb ik het altijd wel voor de GTI gehad, een 7.5 vind ik gewoon dik en zou ik zeker rijden, maar kan ik net zoals een type R niet betalen. Ik denk dat ik met meer snelweg verkeer eerder voor een GTI dan een Type R zou kiezen, maar voor mijn gebruik wil ik dan de best sturende en meest sportieve auto en dat is de Type R, qua echte hot hatch is een Type R voor mij het ultieme, maar ik begrijp wel dat velen de meer steriele GTI willen, al begrijp ik niet dat er zo veel voor kiezen. Letterlijk 9.9/10 kiezen de GTI.

Rallye

Forumguru
De Honda is wel echt “in your face”. Ik moet met een auto ook naar een afspraak kunnen. Hij zal fantastisch rijden, maar mevrouw Rallye had ik er nooit meegekregen - zij vond de Focus ST station al overdone. De prijs van €80.000 is ook niet mis. De Golf zou nieuw (met extra’s) hoog in de €60.000 geweest zijn.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Deze onderweg zien staan en besloten eens te gaan kijken, nette auto nog en goed in de opties, maar 17.000 ( meer als je bepaalde goodies erbij wilde hebben ) voor een pré-facelift van bijna 9 jaar oud met 150.000 km erop die destijds nieuw in BE 30.000 gekost heeft is echt teveel van het goede. Wat blijven deze auto's strontduur :(

IMG-20230922-WA0009.jpg IMG-20230922-WA0010.jpg

Tees

Donateur
17 k€?!? En dat in België...dat is wel héél stevig ja...voor die prijs mag mijn O2 ook wel van eigenaar wisselen hoor :jaja:

Tees

Donateur
Ah OK, een VRS, dat had ik niet meegekregen (en niet goed genoeg naar de foto gekeken). Die mag wel wat meer kosten dan mijn minibenzinetje ;)

hemi24

Forumguru
Voor die 400 euro verschil zou ik naar die groene gaan zien, met 2 jaar jonger lijkt me deze “goedkoper”… :arghh:

Bovenaan Onderaan