Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2

Ja hoor, beiden zijn van aandrijving exact hetzelfde, zelfde hardware, andere software. Logisch ook als je bedenkt dat een 2.0 met maar 120 pk geleverd word, dan moet er haast wel ergens iets softwarematig beperkt worden.
Zo logisch is dat niet. Het kan prima zo zijn dan de sterkere versie ook bepaalde sterkere internals heeft. Dat komt veel vaker voor.

Of dat bij deze motor zo is, weet ik niet. Ik zie in de reacties onder dat Autoweek-filmpje dat men het ook steeds over "dezelfde motor" heeft. Maar ik zou daar niet blind op vertrouwen ;)
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Klopt wel @MarcoO2 , meende gelezen te hebben dat het bij deze auto wel zo is, maar dat is ook maar forum praat, dus vast staat dat niet. Ach, eerst deze winter het uiterlijk maar eens aanpakken, gisteren poste een Instagram volger van haar deze foto's van zijn tuning groepje.

Screenshot_20230822_080821_Instagram.jpg Screenshot_20230822_080948_Instagram.jpg

Zelfde front lip en alles :tongue: tja je hebt er geen patent op e maar toch zuur, zou dat zelf nooit doen.

Vandaar eerst het uiterlijk maar eens aanpassen.

Deze spoiler komt erop

Screenshot_20230822_081238_Samsung Internet.jpg


IMG-20230820-WA0005.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Klopt wel @MarcoO2 , meende gelezen te hebben dat het bij deze auto wel zo is, maar dat is ook maar forum praat, dus vast staat dat niet.
Uit hetgeen de keurmeester zegt maak ik overigens wel hetzelfde op.
Ach, eerst deze winter het uiterlijk maar eens aanpakken, gisteren poste een Instagram volger van haar deze foto's van zijn tuning groepje.
Zelfde front lip en alles :tongue: tja je hebt er geen patent op e maar toch zuur, zou dat zelf nooit doen. Vandaar eerst het uiterlijk maar eens aanpassen.
Ja dat wil je niet... op zich is het een dik compliment om gekopieerd te worden, maar het is wel gelijk tijd voor iets nieuws dan ;)
 

EdK

Forumguru
Met dat kopiëren zijn in de jaren 60 de japaners er groot mee geworden in de motorfiets branche
En vermoed met de auto's ook wel

Maar goed het word dus nu zo gewrapt dat je met wit voor begint en via lichte en donkere grijstinten op zwart achter eindigt ?
 

JeSko

Forumguru
Wat een ervaring gehad vandaag, als bijrijder van dit beest van een wagen. :love:Met dank aan een vriend van het gezin, een echte auto en BMW fanaat.

BMW M4 G83 Competition, 510 PK en 650 NM koppel, 0-100 in 3.7 sec, custom uitlaat en verlaagd op KW street comfort. Bij aanvang ging hij gelijk even schuin om razendsnel te corrigeren en als een geweerschot af te gaan in één rechte lijn, BANG!! je haalt daarmee sneller illegale snelheden dan dat je BMW kan roepen. Je probeert je wel te houden maar je knalt gewoon met je rug naar achteren en de wax vliegt uit je haren, ik zag er netjes uit voor de rit, maar leek juist een ontploft kieken bij aankomst :deuk: waanzinnig machien en dat gecombineerd met die oorverdovend lekkere uitlaat die onder je door knalt alsof WO lll is uitgebroken, kicken!!! Ik heb ook een video maar die ga ik uiteraard niet kunnen posten. Wat een voorrecht om eens met zoiets mee te mogen rijden.

Screenshot_20230910_194019_Gallery.jpg 20230910_095147.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Droombak. En dan nog een cabrio.:yeehaa:

Hoe was het met het dak open, zeker zonder windnetje achter de voorstoelen? Niet veel wind in het interieur? Doet natuurlijk bij dergelijke dagen heel veel deugd maar wanneer het wat frisser wordt (ja, zelfs in de winter is het leuk cabrio-rijden), ondervind je wel de nadelen van een 4-zit cabrio. In een roadster heb je quasi geen zuchtje wind in het interieur.

Soit M4 cabrio, enorm machtig maar bij aankoop en jaarlijks is er toch wel een f*ck-momentje. Inschrijvingstaks : 7.000€ en jaarlijks iets van een 2.500€. Hou de markt van de M3/M4 regelmatig eens in het oog om te zien wat de prijzen doen maar voorgaande is toch wel een serieuze domper.

Zag vandaag trouwens een filmpje van een M3 touring waar de reporter zei : “verschrikkelijk snel maar niet het snelste, daarvoor moet je bij een i4 M50 zijn” :D
Maar beleving is uiteraard wel totaal iets anders.
 

leon-cupra

Forumguru
Heb het niet specifiek over windgeruis maar letterlijk wind in het interieur en voornamelijk aan de benen. Toen ik van mijn MX-5 naar de C cabrio ging merkte ik wel duidelijk het verschil op. In putje winter kon je met de Mazda nog open rijden, zonder koud te hebben. Je voelde juist wat wind over de haren maar in de benz voelde je de wind aan je benen en dan wordt het in de winter onaangenaam. Zou persoonlijk geen 4zit cabrio kopen maar terug een roadster (waiting for the EV Porsche boxster :D )

Maar soit , op de Lippenslaan tegen 10km/u heb je daar allemaal geen last van … want daar koop je toch een M4 cabrio voor :deuk::D
 

JeSko

Forumguru
Kleine mijlpaal in deze fantastische auto, ja er valt weinig negatief van te zeggen, ik wou dat ik een goede reden had om er zelf eentje te kopen ;)

Gekocht op 70.000 dus in anderhalf jaar tijd 20.000 km, perfect gebruik vr een benzine vind ik.

IMG-20230915-WA0000.jpg

Zo stond ie op de laatste meeting van het jaar, veel complimenten op de auto gehad weer, altijd leuk.

IMG-20230912-WA0003.jpg
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Nee dat is de lap "leder" die de stuurkolom afschermt, soms met het poetsen komt deze omhoog te staan in een kreukel, gewoon even terug juist hangen en opgelost, had het zelf niet gezien :D

@EdK

die heb ik al lang en breed uitgesmeerd over dit forum ;) evenals de wat mindere puntjes.
 

Okki

Donateur
Wel precies even een paar keer de straat heen en weer gereden om op tijd stilstaand deze tellerstand te fotograferen denk ik.....






Zou ik zelf ook doen
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan