Onze Mazda 3 2.0 Sky-active

JeSko

Forumguru
@Tees

Mijn volgende word, wellicht, ook een A reeks. Die kan je in tegenstelling tot de veel duurdere S reeks nog wel voorzien van een SD kaart :sterretjes:

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
100-150€ voor een gsm …. :sterretjes:
Toen ik 16 was, 25j geleden, kostte mijn eerste (zelf betaalde) gsm al 300€. Nokia 3210 … toen wel een topmodel.

Krijgen hier op het werk een budget van 600€. Alles erboven zelf op te leggen. Sinds ik eens van een iPhone naar een andere merk ben gegaan moet ik niets anders hebben dan IPhone. Vind dat persoonlijk een veel stabieler platform. Mijn niet-iPhones moest ik regelmatig heropstarten omdat hij vast liep, iPhone quasi niet.

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben een absolute Apple-hater. Mijn vrouw heeft een iPad en een iPhone (op aandringen van mijn zoon), maar ik heb daar eeuwig ruzie mee. Voor mij gaat er niets, he-le-maal niéts boven mijn Samsung A51 en de 2 Samsung tablets. Die kan ik in voorkomend geval tenminste gewoon als extra drive aan de Windows laptop koppelen om foto's of andere bestanden over te zetten. Géén gedonder met synchronisatie van laptop en iPad/Phone, maar puur lokale opslag per apparaat, dat is hoe ik het wil hebben.

EdK

Forumguru
Goh, mijn S8 begon aan achterzijde te scheuren (glas) en 2 weken terug een S10+ refurbished aangeschaft.
Dual sim en single SD.
En wonderwaarlijk doet hij precies hetzelfde als de S8 !?
Ontvang SMS, App's, mail en kan er prima foto's mee maken.
En denk je beetje milieu bewust te kopen en een nederlandse toko te hebben, word dat ding vanuit zuid frankrijk toegezonden.....
Maar hij doet het prima en kan er ook weer wat jaren mee door voor nog geen 250 euri.....

EdK

Forumguru
Heb ooit een tablet van appel gehad. Had vanaf aanzetten al ruzie met ze !
Kreng vroeg als eerst om me credit gegevens voor als ik apps zou kopen.
Melding negeren ging niet eens, dus weer uitgezet en op de windows machine google opgestart hoe dit te omzeilen.
Daar was ik na tijdje uit door een één of andere prepay kaart te kopen van meen 10 eurie (goedkoopst)
Hierna de boel op kunnen starten en ja het werkte.....
Zelf kon ik niet wennen aan hun OS, maar kwam er wel achter dat als ik er de foto's opzette en die aan oudere mensen liet zien ze met de tablet erg makkelijk omgingen, gaf ik ze een android dan moest ik het voor blijven doen.....
Maar als ik de prijzen zie en hoor van de appel stuff........ tsja dan is het voor mij al een gesloten boek.
En dat telkens opstarten waar leon het over heeft....... geen last van !! Laat me phone snachts zo en zo een keer restarten via de instellingen.

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , snap het volledig. Als laptop/desktop zou ik ook niet snel een Apple kopen. Bij communicatie met andere besturingssystemen loopt het steevast verkeerd en aangezien meer dan 90% Windows is , blijf ik daar ook bij Windows-pc maar eerlijk is eerlijk, een Apple is zoveel beter (mijn broer en vader hebben een Mac)

Fmoon

Forumguru
Ik kan dus niet omgaan met de android van mijn vrouw en mijn vrouw niet met mijn IPhone. Toch heb je wel eens op vakanties van die situaties waarbij het wel handig is dat je 2 verschillende systemen op zak hebt trouwens.

JeSko

Forumguru
Wij zijn destijds van Apple naar Android gegaan omwille van aankoopprijs en geheugen + sd uitbreidingsmogelijkheden. Maar nu begint Samsung ook duurder en duurder te worden en zijn ze ook daar, zoals overal, de SD kaarten aan het dumpen. Zonde.

Captain Hook

Forumguru
Maar Android is niet per se Samsung (en omgekeerd).
Vooral Samsung Android devices zijn vaak volgeladen met allerlei bloatware. En voordat je dat allemaal hebt opgekuist... :shutup:

Er is nog zoveel anders te kiezen.
Zo gebruik ik zelf al wat jaartjes een Nokia Android feun en die doet het ook prima.
En mijn vrouw een Motorola. Maar ook bij die merken heb je allerlei variaties, prijsklasses en goede en minder goede modellen.

Samsung probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Want hun service, zeker bij het witgoed is gewoon beroerd. Laat staan de levensduur c.q. het reparatiegemak na zoveel jaar. :cautious:

MarcoO2

Forumguru
oor mij gaat er niets, he-le-maal niéts boven mijn Samsung A51 en de 2 Samsung tablets. Die kan ik in voorkomend geval tenminste gewoon als extra drive aan de Windows laptop koppelen om foto's of andere bestanden over te zetten. Géén gedonder met synchronisatie van laptop en iPad/Phone, maar puur lokale opslag per apparaat, dat is hoe ik het wil hebben.
Haha geweldig argument dit. Dat is namelijk exáct hoe het (ook) met mijn Ipad en Iphone werkt. Gewoon de kabel erin en je hebt je externe drive.

JeSko

Forumguru
Gelukkig hebben we dit Japans pareltje nog, die mag in Maart trouwens weer binnen voor een groot onderhoud en nazicht keuring. Blijft een genot om met te rijden, vooral qua stuurgedrag en schakelen, een echte rijdersauto. In de Mazda zit je ook echt in de stoel en alles is rondom je gebouwd, bij de Skoda zit je meer "op" de stoel als dat enig hout snijd...

Overigens zal hij ook rond die periode wellicht compleet veranderen.

- rode wrap
- belettering
- andere spoiler op het dak
- andere velgen
- strutbar voor nog meer chasis stijfheid

20240128_111423_copy_1621x1570.jpg 20240128_111408_copy_3427x1621.jpg

Captain Hook

Forumguru
Even een vraag over die taartschep op het dak:
nog afgezien van de daadwerkelijke practische functionaliteit...

Mag dat eigenlijk wel? Ik heb altijd begrepen dat spoilers niet buiten/boven de auto mogen uitsteken c.q. puntige delen mogen hebben. En direct zouden moeten afbreken bij contact met b.v. een voetganger?
Of is dat in België wel oké?

Herperduin

Forumguru
@JeSko : Deze had ik nog niet gezien. Het verhaal over een cactus, traantjes wegpinken, beter je madam inruilen etc. wel weer vermakelijk.
Fijn dat je deze nog achter de hand hebt en niet echt een straf denk ik zo.

Spoiler niet mijn ding maar duidelijk wel weer van liefhebber zoals die er buitengewoon verzorgd bij staat!

JeSko

Forumguru
@Herperduin

Ja dit is de auto van mijn vrouw en zeker geen straf met zijn 2liter benzine motor, heb hier wel wat leesmateriaal lopen, krijg je je zondag wel met rond ;)

Dit zijn de auto's die wij hebben gehad en waar ook topics van hebben gelopen.

Onze eerste auto een Peugeot 308 HDI, de tijd niet gehad om deze aan te passen, aangezien ze deze bijna identiek aan de huidige kapot gereden hebben voor de deur, deze was door de marktwaarde echter wel gelijk totall los.

20190503_144038_IMG_6013_copy_2016x1512_copy_1814x1360.jpg
20190930_143021_copy_1512x1137.jpg

Dan nog een Fiat Punto als tweede wagen, maar dat viel in alles vies tegen, hebben we maar enkele maanden gehad.

20200112_155731_copy_2016x1512.jpg

De C4 Cactus van mijn vrouw, veel plezier aan gehad alleen op het laatste pure koppijn zoals je zelf al gelezen hebt wellicht.

20220122_135106_copy_3024x1431.jpg

Mijn oude bomvolle 1.6 Tdi Superb, dat was mijn favoriete auto tot nog toe, qua model blijf ik dit een bloedmooie auto vinden met zen aflopende daklijn, had alleen een te kleine motor voor zen gewicht. Deze heeft meerdere fases gehad qua wrap, velgen etc etc.

2022-04-23__16.28.36_copy_1330x623.jpg 20220115_153325_copy_2016x954.jpg

En tot slot mijn Honda Civic, was al wat aan aangepast maar kwam niet door de keuring vanwege co problemen, uiteindelijk de tijd en energie niet meer voor gevonden en verkocht.

20221203_090811(1)_copy_1965x1307.jpg

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Captain Hook

Ja dat mag, deze is afgerond en dus totaal niet scherp, en zal ook gelijk afbreken als er iets op knalt, is totaal geen hard of super stevig ding, en deze komt niet voorbij de heupen van de auto zoals je kan zien.

Herperduin

Forumguru
@JeSko : Mooi stel wagens waarbij ik zelf de voorkeur heb voor de lijnen van de Superb maar eerlijk gezegd je Octavia 3 ook goed in de rij vind passen. Hoop dus dat ie hersteld uit het ziekenhuis terug thuis komt!

JeSko

Forumguru
Zojuist een afspraak gemaakt voor het jaarlijkse onderhoud op 21 Maart, ook bij de Mazda dealer zijn de wachttijden vrij lang, zelfs voor een normaal onderhoud en nazicht.

Aangezien de auto ook naar de keuring moet draaien we hem eerst omhoog, verwijderen we de lampenfolie ( hopelijk voorgoed :tongue: ) en gaat de originele uitlaat er weer onder, daarna kan afhankelijk van de vorderingen met m'n Octavia het project 2.0 van start, natuurlijk als dat tegenvalt zal het misschien voor de Mazda ook weer allemaal moeten wachten, we gaan de spaarpot niet onnodig plunderen.

We zitten nu aan 94.000 km, wellicht 95-96.000 tegen Maart, maar toch maar aangegeven dat ze de bougies mogen mee vervangen, dan is het goed als de vrouw de kaap van 100.000 overschrijd in 2024, en moet ik er achteraf geen 5-6000 km te laat pas nieuwe in laten draaien. Hopelijk dit keer van de eerste keer erdoor, maar dat verwacht ik wel, normaal is alles in orde.

Waarvoor ik wel aan het uitkijken ben is een uitlaat met attesten, zodat we ook met de Mazda "zorgeloos" kunnen rondkarren, dat ie te laag ligt ja daar vallen ze zo snel niet over ( tenzij met waanzinnige camber ) , maar een te luide illegale uitlaat ja daar pakken ze je sneller op en daar hebben we geen zin in.

De Ulter Sport lijkt mij een mooie optie met e-keur, minder luid dan onze huidige back box delete, maar nog steeds lekker genoeg en belangrijker.. legaal.

Screenshot_20240207_060804_Samsung Internet.jpg

Bovenaan Onderaan