Ik had 'm helaas na 21:00 uur besteld met betaling onder rembours. Met dat laatste wordt het product helaas niet in het weekend bezorgd door TNT. Dus dat wordt volgende week! Ik heb op het Internet rondgesnuffeld voor wat betreft de prijzen van het inbouwen, maar dankzij de tips hier op het forum ga ik het toch zelf doen. Het moet een piece of cake zijn. Het scheelt mij kosten als ik het zelf doe en daarnaast ben ik bang c.q. voorkom ik dat de inbouwer ergens iets achterlaat (denk aan krassen, of iets dergelijks). De dealer liet ooit eens tijdens het inbouwen van een VDO Dayton navigatie zijn schroevendraaier per ongeluk uitschieten. En raad eens: een lange kras! Misschien ben ik wel paranoia. Je kan het ook zo zien: de liefde voor mijn Skoda Fabia gaat heel ver...
Nog iets anders: een collega van mij heeft de Parrot CK3100 laten inbouwen in haar auto en die van haar man (een Amerikaanse auto). Raad eens hoeveel het kost? € 400,- voor het inbouwen in haar auto en € 500,- voor het inbouwen in de Amerikaan inclusief de carkits. Als je kijkt naar de aanschafprijs van het apparaat (plusminus € 100,-) heeft de collega dus plusminus 700,- betaald voor het inbouwen. Dat is dus pure afzetterij. Ik heb het haar verteld en de ogen en het gezicht begonnen toen wel aardig rood aan te lopen... Wel een gevoelige snaar geraakt blijkbaar! Op Internet heb ik een prijs gezien van € 199,- inclusief inbouwen.
Waarom de CK3100 en niet de CK3200 LS of de MK6100? Omdat ik meerdere reviews gelezen heb over laatste de 2 carkits. De verstaanbaarheid aan de kant van de ontvanger schijnt niet al te best te zijn. Zelfs met de dubbele microfoons van de MK6100 laat dit te wensen over. Natuurlijk schelen de prijzen niet veel van elkaar en de laatste 2 carkits zijn nieuwer en hebben meer functionaliteiten. De CK3200 LS ziet er zo aantrekkelijk uit en naar ik vrees ook bij de dievengilde. Hoofdmoot is toch dat ik erg veel prijs stel op verstaanbaarheid (lees: goede geluidskwaliteit). Dan kom ik uit op de CK3100 welke zich inmiddels bewezen heeft. Ik heb zelfs een zwanenhalsmicrofoon erbij besteld. Dat is een aanbieding voor een aardige prijs.
Trouwens, ik moet nog een toestel kopen met Bluetooth. Momenteel heb ik toestel zonder BT. Dus ik loop wel aardig op de zaken vooruit :super:
Vraagje: mag de stroom af van de Dance radio i.v.m. de safetycode?