Parrot CK3100

Bakkertje

Forumguru
Als je de mute kabels niet gebruikt zal je radio niet in pause springen als je belt / gebeld wordt. Op zich niet schokkend natuurlijk, maar toch ..
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn Parraot springt anders netjes op Pause hoor. Schijnbaar regelt de parrot dit zelf

De parrot is gekoppeld tussen je radio en de luidsprekers. De luidsprekers worden dan ook gebruikt voor het geluid van de parrot (geen losse speaker zoals bij bijvoorbeeld de nokia cw carkits). Een CD die afgespeelt wordt zal gewoon door blijven lopen en niet op pause gaan, tenzij je de mute kabel aansluit. De FM radio kun je natuurlijk niet pauseren.
 
Ik vraag me alleen af hoe ik vanuit de zekeringkast een geschakelde plus kan doortrekken naar de carkit. Wat heb ik precies nodig om dat te kunnen doen? Welke kabel(s) c.q. welke benodigdheden moet ik kopen om dit te kunnen doen? Op welke zekering moet ik de geschakelde plus op aansluiten?

En welke kabel doet dienst als massa? Ik heb al aardig wat informatie gevonden. Alleen over het hoe door te trekken van een geschakelde plus en het als diens doen als massa kan ik helaas niks vinden. :crazy:
 
De parrot is gekoppeld tussen je radio en de luidsprekers. De luidsprekers worden dan ook gebruikt voor het geluid van de parrot (geen losse speaker zoals bij bijvoorbeeld de nokia cw carkits). Een CD die afgespeelt wordt zal gewoon door blijven lopen en niet op pause gaan, tenzij je de mute kabel aansluit. De FM radio kun je natuurlijk niet pauseren.

Ow ok dan zal bij mij dan toch wel een mute kabel zijn gebruikt want mijn cd speler gaat ook in pause
 

nomad

Senior Member
Ik vraag me alleen af hoe ik vanuit de zekeringkast een geschakelde plus kan doortrekken naar de carkit. Wat heb ik precies nodig om dat te kunnen doen? Welke kabel(s) c.q. welke benodigdheden moet ik kopen om dit te kunnen doen? Op welke zekering moet ik de geschakelde plus op aansluiten?

En welke kabel doet dienst als massa? Ik heb al aardig wat informatie gevonden. Alleen over het hoe door te trekken van een geschakelde plus en het als diens doen als massa kan ik helaas niks vinden. :crazy:

Ik zou die kabel even laten trekken door je dealer of door een inbouwbedrijf. die hebben dat zo gedaan. Je kan je carrosserie als massa gebruiken.
 
Ik zie dat veel carkits naast de radio worden ingebouwd, maar je zou hem ook voor de zonnenbrillenhouder in het dak kunnen inbouwen. Dat heb ik zelf ook (laten doen) en heeft als voordeel dat je hem van buitenaf niet ziet zitten.
Ik zal binnenkort even een foto laten zien.
 
Ik ben vandaag bij de dealer langsgeweest en ik heb hem gevraagd of hij een geschakelde plus kan doortrekken naar de carkit. Toen riep hij dat dat niet kon, omdat het een canbus systeem betreft. D.w.z., na een half uur gaat het systeem zogenaamd rusten. Als je de geschakelde plus verkeerd doortrekt dan stop het rusten na een half uur en controleert het systeem allerlei zaken. Dit verhaal blijft zich dan herhalen. Navraag bij een collega leert dat het doortrekken toch wel kan zolang dit vanuit zekering nummer 16 gebeurt achter de zekeringkast gebeurt. Om dit door de dealer te laten doen moet hiervoor een afspraak worden gemaakt. De komende 3 weken volgeboekt. Ik zal dus naar een andere oplossing moeten zoeken hoe ik eigenhandig een geschakelde plus kan doortrekken. De vriendelijkheid zelve heeft de dealer mij een rode draad gratis meegegeven.
 
Ik zie dat veel carkits naast de radio worden ingebouwd, maar je zou hem ook voor de zonnenbrillenhouder in het dak kunnen inbouwen. Dat heb ik zelf ook (laten doen) en heeft als voordeel dat je hem van buitenaf niet ziet zitten.
Ik zal binnenkort even een foto laten zien.

Nou bij deze dan:
picture.php
 

vdijk

Lid
dit is zeker netjes weggewerkt.
Is de scherm echter wel goed leesbaar ?? of druk je automatisch op de knop om een gesprek aan te nemen en kijk je niet eerst wie er belt ?
 

TL@

Forumguru
Mooie plaats. Mag je wel niet te klein zijn denk ik want als de stoel wat ver naar voor staat, zie je hem niet.
Als je wel lang genoeg bent, lijkt het mij een betere plaats dan in de asbak.
 
Dat ziet er wel erg goed uit zeg! Mooi weggewerkt en een mooie plaats voor de carkit. Weer eens wat anders... Was het moeilijk om de draad weg te werken?
 

EdK

Forumguru
Dat ziet er wel erg goed uit zeg! Mooi weggewerkt en een mooie plaats voor de carkit. Weer eens wat anders... Was het moeilijk om de draad weg te werken?

Daar ben ik ook benieuwd naar , hoe je die draad vanuit je dashboard naar je zonnebrilklep hebt gekregen !!??
Wil namelijk mijn microfoon daar naar toe halen vanaf me radio/BT
Maar zit er tegenaan te hikken dat het veel tijd kost en of ga beschadigen van kuntstof compenenten
 
Ik ben vandaag bij de dealer langsgeweest en ik heb hem gevraagd of hij een geschakelde plus kan doortrekken naar de carkit. Toen riep hij dat dat niet kon, omdat het een canbus systeem betreft. D.w.z., na een half uur gaat het systeem zogenaamd rusten. Als je de geschakelde plus verkeerd doortrekt dan stop het rusten na een half uur en controleert het systeem allerlei zaken. Dit verhaal blijft zich dan herhalen. Navraag bij een collega leert dat het doortrekken toch wel kan zolang dit vanuit zekering nummer 16 gebeurt achter de zekeringkast gebeurt. Om dit door de dealer te laten doen moet hiervoor een afspraak worden gemaakt. De komende 3 weken volgeboekt. Ik zal dus naar een andere oplossing moeten zoeken hoe ik eigenhandig een geschakelde plus kan doortrekken. De vriendelijkheid zelve heeft de dealer mij een rode draad gratis meegegeven.

Mijn neef werkt als monteur bij een Skoda garage in den bosch en hij zegt dat dit wel kan, bij mij Fab2 hebben we dit ook gedaan en het was totaal geen probleem, blijkbaar zeggen verschillende dealers dus verschillende dingen. Mijne is gewoon met een rode draad vanuit de zekeringkast getrokken en alles werkt perfect. Ook heeft iemand die professioneel carkits inbouwd ernaar gekeken en alles was perfect ingebouwd
 
Ja het scherm is verlicht, en daardoor goed leesbaar. Alleen wanneer ik een zonnebril op heb is het moeilijk leesbaar. Maar ik denk dat je daar ook last van hebt wanneer de carkit op een andere plaats is gemonteerd.
 
Daar ben ik ook benieuwd naar , hoe je die draad vanuit je dashboard naar je zonnebrilklep hebt gekregen !!??
Wil namelijk mijn microfoon daar naar toe halen vanaf me radio/BT
Maar zit er tegenaan te hikken dat het veel tijd kost en of ga beschadigen van kuntstof compenenten

Of ik moet mijn Parrot op de sierrand van de Dance Radio vastmaken wat maar net precies past, want anders kan mijn cd er niet uit als de Parrot te dicht bij de cd-opening komt of ik moet anders de Parrot op het dummy klepje naast de airco vastzetten. Dit klepje loopt iets naar rechts af. Dus op die plaats is de Parrot ook iets naar rechts gedraaid wat niet erg handig is. Tenzij ik aan de slag ga met Brodit houdertjes en clipjes. Dan heb ik nog mijn navigatie en nog mijn telefoon. Het begint al aardig vol te raken.

Zoals het bij jou is ingebouwd, vind ik dat een te overwegen locatie voor de Parrot. Het heeft zijn voordelen en misschien ook zijn nadelen. Het is in ieder geval gelukkig niet direct zichtbaar voor anderen. Ik ga er vanuit dat ten eerste de draad naar de Parrot toe een verlengdraad betreft en ten tweede vraag ik me af of je nog wat terugziet van de weggewerkte draad. Waarschijnlijk is er dus nog wel enige ruimte aan zijkant van de hemelbekleding over om het weg te werken? Maar valt het ook mee om het weg te werken of ging dit gepaard met enige moeite? ik ben huiverig voor schades.

En is er daarnaast nog geboord in de zonnebrilklep c.q. -houder of zijn de microfoon en de Parrot vastgemaakt middels plakkertjes?
 
Tijdens een proefrit zat ik in een fabia waar de carkit ook bovenin was ingebouwd. Ik wist gelijk dat ik die van mij daar ook moest komen. Zelf ben ik wel handig (ingebouwd in golf 3, en golf 4), maar ik zag er tegenop om dat ding aan te sluiten op de Dance radio. Het zou me heel veel tijd en frustraties kosten, dus vandaar dat ik het heb laten inbouwen bij de dealer. Zo had ik bij aflevering van de auto meteen de carkit ingebouwd. Het inbouwen heeft me rond de 100 euro gekost. Ik had het daar wel voor over.

Ik kan niet goed zien hoe de draden lopen, ik zie wel dat de draad achter de zonnenbril houder verdwijnt. Ik denk dat hij daarna langs het raam naar beneden geleid wordt. De microfoon zit met een plakkertje vast (zit in doos parrot) en de Parrot zelf zit met een klemmetje vast op een ventilatieroostertje bij de zonnebrilhouder.
 
Beste forummers,

Er wordt een aardige prijs gevraagd voor alleen al het doortrekken van een geschakelde plus! Weet je wat? Voor € 80,-. heb ik de carkit maar laten inbouwen door een professionele inbouwer. Ik ben natuurlijk wel teleurgesteld dat ik het niet helemaal zelf heb kunnen installeren wegens het niet zelf kunnen doortrekken van een geschakelde plus. Het scheelde niet veel. Maar ach, er zijn ergere dingen in het leven. :471:

Vooraf nog mijn wensen besproken en de inbouwer ging daarna aan de slag. Ik heb er toch maar van afgezien om de carkit aan de zonnebrilklep te bevestigen wegens praktische bezwaren en op advies van de inbouwer (stijve nek, wanneer er gebeld wordt van of naar, of tijdens het veranderen van de instellingen gaat de hand in de lucht, etc.). Het daarop plaatsen was trouwens geen probleem, alleen zou het wat langer duren. De inbouwer zei dat de standaard microfoon qua verstaanbaarheid/ruisonderdrukking ruim voldoende was, maar ik wilde toch de zwanenhals microfoon aan de binnenkant van de A-stijl laten plaatsen. De inbouwer kwam met het idee om deze microfoon niet vast te schroeven aan de binnenkant van de A-stijl, maar achter de handgreep in de hemelbekleding aan de bestuurderskant vast te zetten. Dit scheelt toch weer boren en gaten. Alleen nu hopen dat de hoofdairbags niet geactiveerd worden!!!

De installatie heeft toch ruim 2 uur geduurd. Ik stond erbij en keek ernaar. Dat vond hij blijkbaar toch niet zo prettig en hij vroeg mij op een trouwens hele vriendelijke manier of ik me niet naar een andere plaats wilde laten 'beamen' door Scotty. :yeah:

Het leek er wel op alsof hij niet wilde dat ik kon zien hoe hij de draden aan elkaar vastmaakte (hoe te installeren) en daar mijn voordeel mee wilde doen door een dergelijke zaak of zoiets te beginnen?

Al met al ziet het er erg goed uit. :cheer: De werking van de carkit is probleemloos en makkelijk te begrijpen zonder handleiding. De ontvangst is ook zeer goed. Alleen moet ik nog het volume wat zachter zetten. Je hoort de ontvanger ook van buitenaf en dat is niet de bedoeling.

Zeer zeker aan te bevelen (uitgezonderd het vele scrollen in het telefoonboek)! :worshippy:
 

Bijlagen

  • P1010798.jpg
    P1010798.jpg
    92 KB · Weergaven: 119
  • P1010799.jpg
    P1010799.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 124
  • P1010805.jpg
    P1010805.jpg
    123,9 KB · Weergaven: 105
  • P1010807.jpg
    P1010807.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 103
  • P1010809.jpg
    P1010809.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 115

nomad

Senior Member
Ik wil verder geen olie op het vuur gooien, maar voor mij nooit meer een parrot. Ik heb er twee gehad (3100 en 3200, gelukkig beiden van parrot zelf gekregen), maar allebei waren ze binnen een jaar kapot.
Daarnaast werken ze ook met heel veel toestellen zeer slecht samen. Een nokia of SE gaat nog wel, maar zodra je er een Windows Mobile toestel (Palm, HTC, E-Ten, Glofiish) aan hangt is het over. Synchroniseert dan wel, dan weer niet. Contacten staan er dubbel in of 3 keer, als er meerdere nummers zijn. Geluidskwaliteit is ronduit slecht (hard, schel) en het voicemenu is een lachertje.
Daarnaast is het zo dat een firmwareupgrade vaak een probleem oplost, maar weer een nieuwe veroorzaakt. Geloof me, die Bury is echt een verademing.

En het trekken van die geschakelde plus: dat duurt nog geen 5 minuten. Connector aan kabel knijpen, in zekeringkast prikken, zekering er in en klaar.
Bij mij duurde het ietsje langer omdat de monteur in plaats van de draden aan elkaar te knijpen met een verbindingsstekkertje ze netjes heeft gesoldeerd. Maar goed, de meeste winst wordt gehaald op inbouw en niet op de onderdelen zelf.
 
Bovenaan Onderaan