Als je de mute kabels niet gebruikt zal je radio niet in pause springen als je belt / gebeld wordt. Op zich niet schokkend natuurlijk, maar toch ..
Mijn Parraot springt anders netjes op Pause hoor. Schijnbaar regelt de parrot dit zelf
De parrot is gekoppeld tussen je radio en de luidsprekers. De luidsprekers worden dan ook gebruikt voor het geluid van de parrot (geen losse speaker zoals bij bijvoorbeeld de nokia cw carkits). Een CD die afgespeelt wordt zal gewoon door blijven lopen en niet op pause gaan, tenzij je de mute kabel aansluit. De FM radio kun je natuurlijk niet pauseren.
Ik vraag me alleen af hoe ik vanuit de zekeringkast een geschakelde plus kan doortrekken naar de carkit. Wat heb ik precies nodig om dat te kunnen doen? Welke kabel(s) c.q. welke benodigdheden moet ik kopen om dit te kunnen doen? Op welke zekering moet ik de geschakelde plus op aansluiten?
En welke kabel doet dienst als massa? Ik heb al aardig wat informatie gevonden. Alleen over het hoe door te trekken van een geschakelde plus en het als diens doen als massa kan ik helaas niks vinden. :crazy:
Ik zie dat veel carkits naast de radio worden ingebouwd, maar je zou hem ook voor de zonnenbrillenhouder in het dak kunnen inbouwen. Dat heb ik zelf ook (laten doen) en heeft als voordeel dat je hem van buitenaf niet ziet zitten.
Ik zal binnenkort even een foto laten zien.
Dat ziet er wel erg goed uit zeg! Mooi weggewerkt en een mooie plaats voor de carkit. Weer eens wat anders... Was het moeilijk om de draad weg te werken?
Ik ben vandaag bij de dealer langsgeweest en ik heb hem gevraagd of hij een geschakelde plus kan doortrekken naar de carkit. Toen riep hij dat dat niet kon, omdat het een canbus systeem betreft. D.w.z., na een half uur gaat het systeem zogenaamd rusten. Als je de geschakelde plus verkeerd doortrekt dan stop het rusten na een half uur en controleert het systeem allerlei zaken. Dit verhaal blijft zich dan herhalen. Navraag bij een collega leert dat het doortrekken toch wel kan zolang dit vanuit zekering nummer 16 gebeurt achter de zekeringkast gebeurt. Om dit door de dealer te laten doen moet hiervoor een afspraak worden gemaakt. De komende 3 weken volgeboekt. Ik zal dus naar een andere oplossing moeten zoeken hoe ik eigenhandig een geschakelde plus kan doortrekken. De vriendelijkheid zelve heeft de dealer mij een rode draad gratis meegegeven.
Daar ben ik ook benieuwd naar , hoe je die draad vanuit je dashboard naar je zonnebrilklep hebt gekregen !!??
Wil namelijk mijn microfoon daar naar toe halen vanaf me radio/BT
Maar zit er tegenaan te hikken dat het veel tijd kost en of ga beschadigen van kuntstof compenenten