Plots versnellen zonder aanleiding

leo442

Forumguru
Lijkt mij eerder een probleem in de raw.schak./ cc schak. CC wordt anders niet zomaar geactiveerd. Valt de cc wel uit als je het rempedaal bediend?

Gieliovd

Forumguru
Simpele test dus, tijdens het rijden tiktiktik tegen de hendel.

Verklaart niet dat er een willekeurige snelheid wordt gekozen.

Thanks allen, dit lijkt mij een plausibele verklaring van het probleem. Nu heb ik een beetje houvast om maandag mee naar de dealer te gaan.

@leo442 de cc gaat er inderdaad weer af als ik op de rem druk.
@Antera fijn om te horen dat je hier al ervaring mee hebt gehad. Er is zeker nog sprake van garantie dus ik zal maandag de dealer even gaan lastig vallen ;)

Ik hoop wel dat ze het probleem (h)erkennen en er wat mee gedaan wordt want dit is onverantwoord rijden.
Ik hou jullie op de hoogte

KristofT

Nieuw lid
Ik ben zéér blij dat ik dit topic heb gevonden, ik dacht al even dat ik gek aan het worden was.
Ik heb exact hetzelfde probleem als de TS, enkel heb ik wel een 1.6 TDI.

Ik heb toch gemengde gevoelens met de skoda, er is verschrikkelijk veel fout gelopen:
-Kessy ingebouwd ( niet besteld)
-Alarm niet ingebouwd ( wel besteld)
-Resonantie ( opgelost door dealer)
-Nu het versnellen probleem...

De auto heeft meer bij de dealer gestaan dan dat me lief is, echter ben ik zeer tevreden over de betrokken dealer.
Ik hoop dat ze daar in de fabriek eens wakker worden :)

@KristofT had jij ook al eerder de foutmelding (rode lampje met cc-logo met uitroepteken) gezien?

Lijkt me nuttig om elkaar en eventuele andere gedeputeerden op de hoogte te houden van de oplossing.

Antera

Donateur
Laat maar weten wat ze gedaan hebben om op te lossen. Ik vermoed dat er een slechte zending hendels is geweest en dat kan op deze manier wel eens bevestigt worden

Is goed. De auto gaat woensdag naar de dealer. Zowel In Emmen als in Nijmegen hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord.

Cordoba

Forumguru
Dat een dealer zegt dat ze nog nooit van een probleem hebben gehoord, zegt niet zoveel: zelfs als tv-programma al aandacht besteden aan bepaalde problemen, blijven er toch dealers beweren dat je een uniek geval bent met diezelfde klacht. Overigens kan het in dit geval wel kloppen: voor ik dit topic zag, eigenlijk nooit gehoord van spontaan inschakelen van de CC, en meestal lees je problemen eerst op het forum, en pas later horen veel dealers ervan.

KristofT

Nieuw lid
@slootje77 inderdaad, een paar weken geleden in de fille kreeg ik deze melding. Ik dacht toen omdat ik continu met lage snelheid reed dat het zichzelf daarom afsloot? Ik heb de cc toen manueel op OFF gezet en de melding was weg. Echter toen ik deze terug op on zette kwam hij terug..

Het 'rare' in mijn verhaal : Als je manueel op de + blijft duwen trekt hij totaal niet snel op (eerder schokkerig) maar als hij spontaan versnelt is dit echt wel met een goed tempo (precies of gaspedaal is ingeduwd)

@KristofT Het eerste wat je omschrijft is identiek bij mij. De melding verdwijnt na herstart van de auto. Het laatste wat je omschrijft begrijp ik nog niet helemaal. Bedoel je de manuele bediening van DSG? Ik maak daar nooit gebruik van dus ik herken dat probleem niet. Vandaag overigens weer diezelfde foutmelding gekregen. Meteen maar een foto van gemaakt (let vooral niet op mijn muziekkeuze ;) ImageUploadedByTapatalk1393866626.561264.jpg

KristofT

Nieuw lid
@slootje77 , bij de schakelaar van cruise control heb je een + en - knopje, moest het een slecht contact zijn zou ik aannemen dat als ik de + blijf induwen dat ik hetzelfde effect zou verkrijgen.
Echter als ik + induw trekt hij zeker niet zo snel op als het 'spontane optrekken'

De foutmelding was bij mij hetzelfde. :)

Oh ja...dat herken ik ook. Hij gaat dan met een flink tempo versnellen. Maar dat is volgens mij omdat hij plots een bepaalde snelheid wil bereiken. Dat gaat volgens mij altijd sneller dan manueel met de +

Nog een vraagje @Antera weet jij toevallig of de gevallen waar jij de hendel hebt vervangen ook eerst een dergelijke foutmelding (zie mijn foto) hadden gekregen?

MaRco2

Forumguru
Is goed. De auto gaat woensdag naar de dealer. Zowel In Emmen als in Nijmegen hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord.

:banghead::sterretjes:

Bekende uitspraak, hebben ze bij mij ook altijd (in mijn geval bij de Mitsubishidealer), ik ben altijd de enige die iets heeft of die er veel kms mee maakt blijkbaar en de eerste iets heeft, waar ze dan geen raad mee weten. Gelukkig nu nog niet het geval (behalve met de portierchroomlijst bij mijn dealer, maar dat is alweer een half jaartje geleden.).

De Octavia is ook nog niet zó heel lang op de markt (en de uitleveringen zijn eigenlijk min of meer pas echt op gang gekomen) dat ze ervaring ermee hebben, ik denk haast dat de mijne een van de eerste geweest is voorde eerste beurt van de Combi's.

Zonder bijzonderheden overigens.

Desperado

Forumguru
Dat is standaard en wordt ze geleerd. Als het enigszins kan zal geen enkel bedrijf toegeven dat er iets mis is met hun product. Liever een paar keer zeggen dat je de enige bent als roepen dat er wel 100 zijn die het hebben. Veel te slechte reclame.

Vandaag bij de dealer geweest. De cruise control hendel moet vervangen worden. Deze moet blijkbaar uit Tsjechië komen. Hopelijk is het probleem na vervangen opgelost.

Bovenaan Onderaan