Plots versnellen zonder aanleiding

VWim

Forumguru
Radar is een waardeloos programma. Op sensatie belust en nemen geen enkele moeite om een zaak tweezijdig te belichten.

Wellicht is een tweet of een berichtje op FB aan Skoda een betere oplossing?

Nou moet ik zeggen, die cruisecontrol versnelt zo beheerst dat ik me niet voor kan stellen dat je hierdoor in de problemen komt. Dat was vroeger wel anders, toen kwam ie er volgas in.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor zulke zaken die ronduit gevaarlijk zijn zou Pon een terugroepactie voor in het leven MOETEN roepen......
Dat is wel waar - maar dat heeft m.i. pas echt zin als:
  1. de oorzaak van het probleem éénduidig en grondig is gedetermineerd
  2. ook de bijbehorende oplossing is uitgewerkt.
Terwijl dat proces loopt zou ik eerder een dringend advies verwachten om de CC tot nader order niet te gebruiken.
 
Vanmiddag een tweet naar Skoda Nederland gestuurd en binnen een aantal minuten een reactie ontvangen. Kreeg het verzoek mijn telefoonnummer te sturen. Skoda NL laat er geen gras over groeien en ik werd binnen een uur gebeld. De dame van Skoda was zeer benieuwd naar het euvel en adviseerde mij in eerste instantie om naar de dealer te gaan. Uiteraard had ik dat al gedaan. Ik heb uitvoerig mijn verhaal mogen doen en men was erg blij met de melding. Ook heb ik aangegeven dat op dit forum de klacht bij meerdere berijders bekend is. Bij Skoda NL was men niet op de hoogte van dit probleem en was er via de beschikbare kanalen (Twitter, Facebook, Skoda website ed.) nog niet eerder een melding gedaan. Verzoek van de dame was dan ook om met problemen aan de auto dit ook te melden via Social Media, omdat het voor hun ook belangrijke bronnen van informatie zijn. Al met al een prettig en onderhoudend gesprek.
Het probleem met de CC wordt serieus genomen en uitgezocht door Skoda NL. Van eventuele ontwikkelingen mbt dit probleem houden ze mij op de hoogte. Wordt vervolgd dus!
 

Rodo

Lid
Ha wat herkenbaar. Echter daarna valt er een grote stilte. Ik heb 2 Twitter berichten gestuurd mbt de andere klacht, gebonk achterin, ze zitten er dan meteen bovenop, dealer belt meteen paniekerig op. Echter nu, na 3 weken, hoor je dus helemaal niets meer van ze. Onderzoek loopt zogenaamd bij PON, dus wil dat dan zeggen dat er radiostilte is?
Persoonlijk hou ik ook mijn klanten op de hoogte, elke week, ook al is er niets te melden. Zoveel aandacht is er na de 'virtuele aandacht' mijns inziens niet meer.
 
Ik ben het volledig met je eens. Maar het feit dat Skoda NL de moeite neemt om te reageren en op zo'n korte termijn verbaasde mij in positieve zin. Bij andere merken heb ik dat niet zo mogen ervaren.
Nu maar afwachten hoe het verder gaat lopen qua communicatie. En volgende week mijn CC laten repareren, voordat er echt ongelukken gebeuren! ;)
 
Belofte maakt schuld en Skoda NL komt zijn belofte na. Kreeg zojuist een persoonlijk bericht van Skoda NL.
"Goedemorgen, ik heb navraag gedaan bij de technisch specialist en die beaamt dat er een foutmelding in het systeem zit. Een technische reparatie is dan ook de beste aanrader. Gelukkig heb je die al gepland staan. Ik hoor graag van je dealer het heeft kunnen verhelpen."
 
In mijn geval gaat het om de CC. Weet eerlijk gezegd niet of het probleem ook speelt bij de ACC. Zal het nog even navragen.
 
Ik kreeg gisteren in het telefoongesprek te horen dat ik de eerste O3 berijder ben die het probleem heeft gemeld. Het is daarom niet duidelijk of het voor alle O3's geldt. Berijders met dit probleem wordt dan ook geadviseerd om dit te melden via bv. social media of de officiele website van Skoda NL.
 

Antera

Donateur
@Bassdaddy het komt voor bij een bepaalde lichting van de CC hendels vermoed ik dus kan de ene wel hebben en de andere niet. Het is niet iets wat op elke O3 voorkomt
 
Lijkt inderdaad een batch te zijn. Zou niet moeilijk moeten zijn te achterhalen welke batch dat is geweest en dus welke eigenaars aangeschreven moeten worden. En de opmerking van Skoda dat men hier nog nooit van heeft gehoord klinkt een beetje onnozel. Je zou toch zeggen dat er een centrale database is voor dit soort meldingen. Ik zal proberen het probleem ook te melden bij Skoda.nl
 
Bovenaan Onderaan