Plots versnellen zonder aanleiding

Hé, ik heb de afgelopen twee dagen ook een paar keer gehad dat de CC automatisch aansprong, dacht dat het toeval was, en nu ik dit lees denk ik dat ik hetzelfde euvel heb.

Heb geen moment het idee gehad dat ik geen controle had, reed ongeveer al ongeveer de ingestelde snelheid.
Als dit blijft zal ik me ook maar melden bij een dealer.

Antera

Donateur
Is tot op heden alleen O3. Nog geen golf,seat,audi rijders gesproken die daar ook melding van hebben gemaakt

Hé, ik heb de afgelopen twee dagen ook een paar keer gehad dat de CC automatisch aansprong, dacht dat het toeval was, en nu ik dit lees denk ik dat ik hetzelfde euvel heb.

Heb geen moment het idee gehad dat ik geen controle had, reed ongeveer al ongeveer de ingestelde snelheid.
Als dit blijft zal ik me ook maar melden bij een dealer.

Wacht maar tot je auto vlak voor een stoplicht wil versnellen naar 120 km/uur. Niet relaxed, kan ik je vertellen. Hoop natuurlijk in ieder geval dat je er niet te veel last van zal hebben.

adee

Senior Member
Doet dit probleem zich allen bij auto's met DSG voor? Of ook bij handgeschakelde bakken met ACC?

Rob.Leeuw

Nieuw lid
Ook ik ben onaangenaam verrast. Eerst bij een snelheid van ongeveer 120 KM. CC aan maar niet geactiveerd.
Een dag erna binnen de bebouwde kom ca. 40 KM per uur. De CC gaat zonder dat deze is aangesproken in actie, het groene lampje van de CC gaat branden en de snelheid voorkeuze aanduiding holt direct omhoog. Een reactie op het rempedaal geeft resultaat, de onbedoelde snelheid verhoging stopt maar schakelde direct daarna weer aan. Tot op heden met uitgeschakelde CC geen problemen.
Volgens garage de Waal, Tiel komt de storing door een niet correct werkende schakelaar.
Wordt vervolgd.
Skoda Octavia 3, 8.800 km op de teller.
2 ltr. Diesel, hand geschakeld.

adee

Senior Member
OK. Dank.
Natuurlijk heb ik nog meer vragen :D
Doet het probleem zich ook voor bij auto's die uitgerust zijn met adaptive cc? Of beperkt het zich voorlopig nog tot wagens die met standaard cc zijn uitgerust?

In ieder geval is nu duidelijk dat het probleem zich voordoet bij zowel DSG als handgeschakelde bakken.

Antera

Donateur
Zie er geen probleem in @Hans_RS . Indien het optreed terug naar de dealer en de hendel laten vervangen onder garantie. Problem Solved

Rodo

Lid
Bij mij is vrijdag de CC hendel vervangen door de dealer. Tot nu toe geen storingen of onaangename spontane versnellingen meer gehad. Soow far sooow good!:D

Hier hetzelfde probleem. O3 met 'normale' CC. De eerste keer dat het gebeurde schrok ik me wild, omdat binnen de bebouwde kom ineens versneld werd naar 120km! Ik heb meteen op de rem getrapt, waardoor de CC gedeactiveerd werd, maar in de dagen daarna gebeurde het nog een aantal keren. Het lijkt er vooral op dat het gebeurt als de auto koud is. Ook springt de CC regelmatig in storing. Aankomende week een afspraak bij de dealer in Schagen. Die gaf aan nog niet van het probleem gehoord te hebben.

Laatst bewerkt:

Rodo

Lid
Voor zulke zaken die ronduit gevaarlijk zijn zou Pon een terugroepactie voor in het leven MOETEN roepen......
Eensch! Bij mij is het opgelost met de hendel vervangen. Maar helaas zullen er nog rondrijden met hetzelfde euvel.
Natuurlijk moet eerst Marco Bakker met zijn op hol geslagen CC een ongeluk maken voordat men wakker wordt. zoiets van schaap ...verdrinken .. put .. dempen...:mad:

Bovenaan Onderaan