Plots versnellen zonder aanleiding

Antera

Donateur
Lost je probleem op, let maar op. Zoals ik al zei meer voorkomende klacht die na vervangen hendel het probleem oplost

Oh ja...dat herken ik ook. Hij gaat dan met een flink tempo versnellen. Maar dat is volgens mij omdat hij plots een bepaalde snelheid wil bereiken. Dat gaat volgens mij altijd sneller dan manueel met de +

Nog een vraagje @Antera weet jij toevallig of de gevallen waar jij de hendel hebt vervangen ook eerst een dergelijke foutmelding (zie mijn foto) hadden gekregen?

even hierop inhakend. Er waren er bij die zelfs geen storingen gaven maar de wel de klacht

Kassepitje

Nieuw lid
Is inderdaad de cc/kolomschakelaar die dit veroorzaakt. Zoals je het beschrijft ging het bij de mijne ook.hetzelfde lampje ging af en toe branden.
Na het vervangen van de kolomschakelaar heb ik het probleem nog niet weer gehad.

KristofT

Nieuw lid
De garage heeft het probleem nog niet kunnen vaststellen bij mijn Skoda.
Als zij ermee rijden versnelt hij natuurlijk niet plots....

Willen jullie laten weten welke oplossing bij jullie werkte?

VWim

Forumguru
De oorzaak die hierboven wordt genoemd is de CC-hendel. Dit lijkt me ook meest waarschijnlijk.

Rodo

Lid
Helaas heb ik deze klacht zelf ook .. eerst de gordelspanners, nu dit weer. Vorige week bij de dealer gemeld, maar ze konden niks uitlezen. Heb het ongeveer 1 op de 5 starts. Ga weer terug als het lampje oranje is.. zucht.

Antera

Donateur
Laat ze de hendel maar gewoon bestellen. Ding staat niet voor niets in B.O. teken dat ze er veel moeten leveren/vervangen denk ik na aanzien van de klachten

Rodo

Lid
Vandaag de O3 weer naar de garage voor de Cruise Control storing. Ben benieuwd.
Heel de week geen last, gisteren in een keer wel, maja op zondag is de garage dicht.

Tsja....zoals beloofd nog even een terugkoppeling wat betreft de nieuwe hendel. Ik rijd hier nu alweer ruim een week mee rond en geen foutmeldingen of vreemde onverwachte versnellingen. Het probleem is in mijn geval dus op deze manier opgelost. Dank aan allen voor het meedenken. Ik hoop dat dit topic kan helpen bij iedereen met dezelfde problemen.

ertromp

Forumguru
Mooi dat het opgelost is!
Er zullen er nog wel meer komen met hetzelfde probleem en dan ligt dit topic er al mooi met oplossing!

Rodo

Lid
Mooi dat het opgelost is!
Er zullen er nog wel meer komen met hetzelfde probleem en dan ligt dit topic er al mooi met oplossing!
Tja, als dealers er ook in zouden kijken... Die weten van niks en hebben de auto weer een dag nodig voor onderzoek.

Het is echt levensgevaarlijk! Per ongeluk stond gister bij mij de CC ingeschakeld, maar niet aktief zeg maar, en tot 3 x toe in een half uur springt ie zomaar aan en blijft hij versnellen. Tot je remt of de CC schakelaar uitzet of reset.

Volgende week wordt mijn hendeltje vervangen. Ken nie wachte nie.

@Rodo we praten er soms een beetje nonchalant over maar het is inderdaad echt levensgevaarlijk! Er zijn zat plekken waar ik er niet moet denken dat de auto zomaar plots vol op het gas gaat. Zeker als bekend is welke batch hendels dit veroorzaakt mag ik hopen dat er een soort van recall zal komen.

Cordoba

Forumguru
Ik ben ook benieuwd of dit probleem beperkt blijft tot de O3 of dat er andere Skoda's of andere Vagmodellen hetzelfde probleem krijgen.

Joske

Forumguru
als Škoda een beetje slim is doen ze inderdaad een terugroepactie.. er zou maar eens een dodelijk ongeluk gebeuren waar er aangetoond kan worden dat het aan een corrupte cc-hendel lag.

Bovenaan Onderaan