Probleem onder het rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Aha, daar zit wat in, net zoals butaan en propaangas waar een toevoeging bij zit? Nouja het ging mij er meer om dat elke keer als ik de slang eraf haal na het tanken ik een waas over mijn handen kreeg.

Je haalt die hendel naar boven en WSSSSSSSSSST!!! een walm LPG over je handen. Ik had één handschoen aangetrokken, aan de verkeerde hand natuurlijk haha. Volgende keer 2 handschoenen.

.

We hadden in mijn jeugd de gastank achterin de de kofferbak zitten en daar zat ook de vulopening. Na het tanken reden we altijd aardig high weg door alle LPG walmen die langzaam vanaf de kofferbak richting passagiersruimte ging.
 

Gieliovd

Forumguru
We hadden in mijn jeugd de gastank achterin de de kofferbak zitten en daar zat ook de vulopening. Na het tanken reden we altijd aardig high weg door alle LPG walmen die langzaam vanaf de kofferbak richting passagiersruimte ging.
Whahahaha, dat ga je niet menen! Een vuldop IN de auto! Jeetje, ik kan het me niet voorstellen. Wat zal het stinken elke keer!

Dan moet je veel rijden met je auto, sta je elke week je auto vol te spuiten met LPG haha.... :icon_smile_dead:
 

Fabia

† In Memoriam
Whahahaha, dat ga je niet menen! Een vuldop IN de auto! Jeetje, ik kan het me niet voorstellen. Wat zal het stinken elke keer!

Dan moet je veel rijden met je auto, sta je elke week je auto vol te spuiten met LPG haha.... :icon_smile_dead:

Toch is het zo. Heel lang was dat ook toegestaan, pas later kwam de eis dat de vuldop aan de buitenkant van de auto bevestigd moest zijn. Ik heb nog wel ergens een foto daarvan. De vuldop zat gewoon rechtstreeks vast aan de gastank. Je moest best wel diep de kofferbak induiken omdat de rechte tank tegen de achterkant van de achterbank was gemonteerd. Ik praat nu over ongeveer 1975-1980.
 

Gieliovd

Forumguru
Toch is het zo. Heel lang was dat ook toegestaan, pas later kwam de eis dat de vuldop aan de buitenkant van de auto bevestigd moest zijn. Ik heb nog wel ergens een foto daarvan. De vuldop zat gewoon rechtstreeks vast aan de gastank. Je moest best wel diep de kofferbak induiken omdat de rechte tank tegen de achterkant van de achterbank was gemonteerd. Ik praat nu over ongeveer 1975-1980.
Gouwe ouwe! Toen bestond ik nog geeneens man! :winkie:
 

Fabia

† In Memoriam
Wat ik me ook nog kan herinneren is dat we niet overal konden tanken omdat het niet echt bekend was, rijden op LPG. En zeker als we op vakantie waren in toen nog West-Duitsland het helemaal moeilijk was om LPG te tanken en als we al een tankstation vonden de duitsers als de dood waren. We moesten ver van de auto gaan staan en alleen mijn vader mocht tanken. Help, ik word oud:shocked:
 

Gieliovd

Forumguru
Wat ik me ook nog kan herinneren is dat we niet overal konden tanken omdat het niet echt bekend was, rijden op LPG. En zeker als we op vakantie waren in toen nog West-Duitsland het helemaal moeilijk was om LPG te tanken en als we al een tankstation vonden de duitsers als de dood waren. We moesten ver van de auto gaan staan en alleen mijn vader mocht tanken. Help, ik word oud:shocked:
Prachtig die anekdotes... zo zie je ze niet vaak! Ik vind dat je er trots op mag zijn dat je zulke dingen meegemaakt hebt.

Dan is het leven van vandaag maar zorgeloos.

De jaren tikken door, net als de kilometers op de auto's.
 

Gieliovd

Forumguru
Het verhaal zonder einde.... vandaag weer bij de dealer langsgeweest.

Ik heb sinds de beurt 100 km gereden, en vanochtend PLINK ging het motormanagement lampie weer branden!

Waarom heb ik dan een EGR klep en het gasklephuis laten reinigen waarbij ook nog eens een thermostaat kapot is geraakt?

Een reparatie van 350 euro ofzo voor Jan Lul laten uitvoeren me dunkt, ben ik niet happy mee.

Bij de dealer uitgelezen in detail, lopen testen enzo.... vermoeden ligt bij de gasinstallatie, dat hij opnieuw moet worden ingeregeld nadat de accu los is geweest.

Ik ga nu op benzine rijden en aankijken of het lampje dan weer aangaat. Zo ja ligt het dus niet aan het gas, zo nee ligt het wel aan het gas en moet hij naar een gas inbouw specialist, wilden zij een afspraak mee maken dan.

Dus dan krijg ik de kosten voor die gasspecialist ook nog weer over mijn dak!

Ik wordt zo langzamerhand een beetje moedeloos van dit gebeuren allemaal. Krijg ik een rekening van 900 euro straks en dan is het nog niet OK, moet hij weer weg, weer aan paar honderd euro..

Op zich wel service dat ze hem nu al 2 keer hebben uitgelezen en wat schoongemaakt vorige keer. Maar ja, als je de beurt niet goed uitvoert en dezelfde klachten weer krijgt nadat je een dure reparatie hebt laten uitvoeren is dit ook niet zo gek.

Ik zit er aan te denken mijn beklag te gaan doen over die schoonmaak actie waarbij die thermostaat afbrak wat als doel had dit probleem op te lossen, wat dus 0,0 heeft geholpen.

Is dit terecht?
 

joergarms

Senior Member
Als jij ergens opdracht voor geeft, en door de klunzigheid van een monteur gaan er andere/ meerdere onderdelen kapot, dan kun je daar zeker je beklag over doen.
Zou een mooie zaak zijn, die lui maar aanklooien, de klant betaald de extra onderdelen toch wel, dat lijkt mij de omgekeerde wereld.
Ik zou dit door je dealer laten oplossen, daarna nooit meer daar terugkomen, ik zou het er helemaal gehad hebben.

Wat die lpg betreft, Wat Fabia al zei, in andere landen deden ze altijd heel bang. In frankrijk, stond de lpgpomp altijd helemaal ver weg van de andere benzinepompen, echt zo stom.
 

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je, ik zou knap pissig zijn. Is het geen idee omgewoon eens langs een andere Skoda garage te gaan en daar het hele verhaal te vertellen. Eens kijken wat zij er van vinden. Dan sta sterker als je verhaal gaat halen bij je eigen garage.
 

Gieliovd

Forumguru
Balen voor je, ik zou knap pissig zijn. Is het geen idee omgewoon eens langs een andere Skoda garage te gaan en daar het hele verhaal te vertellen. Eens kijken wat zij er van vinden. Dan sta sterker als je verhaal gaat halen bij je eigen garage.
Dat is wel een goed idee op zich ja. Ik zat er aan te denken om PON eens te bellen om te horen of die de normale gang van zaken is, maar ik vroeg me af in hoeverre die betrekking heeft tot de zelfstandige dealers wat eigenlijk ook gewoon "bedrijven" zijn.

Ik kan anders deze week nog wel ff langs de dealer in Alkmaar rijden om dit voor te leggen ja.
 
Ik heb dezelfde storing gehad met mijn fabia combi (1.4 16V mpi), anderhalf jaar lang elke 2 maanden wel een keer.. keer op keer naar de garage, uiteindelijk bleek er iets mis met het uitlaatgas-terugkeersysteem of iets in die richting.... zelfde klachten als jij : Rijden, CC erop, BAM.. 0 toeren, motor uit.. opnieuw starten, niks meer aan de hand.. tot het weer gebeurd..
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is wel een goed idee op zich ja. Ik zat er aan te denken om PON eens te bellen om te horen of die de normale gang van zaken is, maar ik vroeg me af in hoeverre die betrekking heeft tot de zelfstandige dealers wat eigenlijk ook gewoon "bedrijven" zijn.

Ik kan anders deze week nog wel ff langs de dealer in Alkmaar rijden om dit voor te leggen ja.

En ben je nog langs geweest?
 

Fabia

† In Memoriam
Sinds vanochtend blijft bij mij het motormanagementlampje (mooi woord) branden :(. Ga morgen Van Loon maar eens een bezoekje brengen, waarschijnlijk moet het gereset worden. Hoop dat dat het is. Ben er net geweest voor mijn 30k beurt.
 

Hetzer

Forumguru
Sinds vanochtend blijft bij mij het motormanagementlampje (mooi woord) branden :(. Ga morgen Van Loon maar eens een bezoekje brengen, waarschijnlijk moet het gereset worden. Hoop dat dat het is. Ben er net geweest voor mijn 30k beurt.

Ik hoop ook voor jou dat het niks bijzonders is, bij mijn eerste Fabia bleef ook eens dat zelfde lampje branden, en toen was mijn dynamo kapot, gelukkig werd dit door Vepreda kostloos verholpen (na de garantie periode )
 

Fabia

† In Memoriam
Ik hoop van niet, auto is net twee jaar oud. Maar goed eens kijken wat Van loon zegt. Ik hou je op de hoogte.
 

Fabia

† In Memoriam
Vandaag bij de garage geweest, computer uitgelezen en gereset. Het is waarschijnlijk een eenmalige storing geweest. Als het vaker voorkomt moet ik een afspraak maken. Dus laten we maar hopen dat het weg blijft. Kopje koffie gedronken, artikel in het AD gelezen over de eventuele koop van VAG door Porsche :koffie: en toen was auto al weer klaar.
 

Hetzer

Forumguru
Vandaag bij de garage geweest, computer uitgelezen en gereset. Het is waarschijnlijk een eenmalige storing geweest. Als het vaker voorkomt moet ik een afspraak maken. Dus laten we maar hopen dat het weg blijft. Kopje koffie gedronken, artikel in het AD gelezen over de eventuele koop van VAG door Porsche en toen was auto al weer klaar.

toppie!!!!!!!!!!
 

Gieliovd

Forumguru
Ben ik weer!!

Zo mensen!! Ben ik weer op het forum!

Allereerst allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar 2008! Hopelijk allemaal veilig en wel door de nieuwjaarsviering gekomen en de auto ook geen schade opgelopen door het vuurwerkgeweld.

:473:

Alweer een hele tijd niet op het forum geweest, eigenlijk helemaal geen forum.. Ook motor-forum niet.. niks waar ik altijd op ben, puur tijdgebrek door school enzo, nu is het vakantie en heb ik nog geen tijd.

Ik kreeg net de nota binnen van de grote beurt die ik 12-11-2007 heb laten uitvoeren! Het heeft een mooie tijd geduurd en nou is hij toch eindelijk binnen. Erop staat het schrikbarende bedrag van € 997,54.
:(

Een hele boel uren arbeidstijd waaronder gasklephuis reinigen, remmen reinigen, bougies vervangen, draagarmrubber vervangen...

Maar ook: Thermostaathuis vervangen á 1,5 uur (100 euro) terwijl ze het natuurlijk zelf kapot hadden gemaakt toen en mij toen beloofden de arbeid zelf te betalen als ik het materiaal betaalde... dat wordt een tripje naar de dealer.

Voor het reinigen van het gasklephuis en de EGR klep staat 1,2 uur ( 80 euro) gerekend. Dit hele reinigen is dus tevergeefs geweest gezien het niet mijn probleem heeft opgelost van het motormanagementlampje.

Op de andere pagina staat nog een hele waslijst van €250 aan materialen. Dat betekend dus dat ik €580 aan arbeid heb betaald.

Van het hele totaal staat er maar 2,3 uur dat onder de grote beurt prijs van 150 euro valt! 430 euro aan bijgekomen arbeid.

Bij de materialen natuurlijk het gebruikelijke filtertje, olie, bougies, pakkingen... de thermostaat. Dan staat er ook nog een "Temp. Voel." wat dus een temperatuursensor moet voorstellen.

Wil ik weten welke temperatuursensor er vervangen is á 25,30 ex. BTW. Alle sensoren werkten prima voor de beurt.


Al met al heb ik sinds de laatste keer dat ik bij de dealer op bezoek ben geweest een test uitgevoerd. Ik ben na het wissen van het foutgeheugen 200 km op benzine gaan rijden, vervolgens 100 km op gas door hem handmatig in te schakelen op 2x de afstand dat hij normaal zich zou inschakelen en vervolgens de installatie zelf zijn gang laten gaan. Een kleine 100 km later sprong het lampje weer mooi aan.

Het komt er dus op neer dat de reparatie bij de dealer geen zin heeft gehad en alleen maar geld heeft gekost.

Ik heb nu een adres gekregen van een gasspecialist in Zwaag uit mijn hoofd, daar moet ik nog heen als ik tijd heb. Dan kunnen zij hem eens gaan inspecteren wat er aan de hand is, waarom ik aldoor die te arm mengsel melding krijg.

Al met al ben ik niet zo blij en zal eens een praatje gaan maken bij de dealer z.s.m. om die 100 euro er sowieso af te laten strepen en eens kijken wat de rest allemaal inhoudt.

Ik hoop dan maar dat de gasspecialist iets eenvoudigs en goedkoops heeft voor deze vervelende melding en storing. Ik wordt er een beetje nerveus van allemaal.

Hey Fabia, is jouw lampje nog aangesprongen onlangs?

Murzeltje: gelukkig is dat schrikbarende moment niet meer voorgekomen dat alles uitviel. Mijn lampje spring gewoon aan tegenwoordig.
 

joergarms

Senior Member
Sjonge, das ff een lekkere rekening zeg, zit je echt op te wachten zo in de eerste week van 2008.

Die temp voel zal te maken hebben met het thermosstaathuis dat vervangen is.
Ik hoop echt dat je nog het één het ander kan laten wegstrepen, dit is pittig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan