Probleem onder het rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Hey Fabia, is jouw lampje nog aangesprongen onlangs?

Yep, maar dat was waarschijnlijk loos alarm. De computer is gereset door de garage en het lampje blijft tot op heden uit. Wel balen van je rekening, ik hoop echt dat de dealer een beetje coulant is naar je.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik verwacht verder weinig coulance wat betreft de rekening... maar de afspraken die gemaakt zijn daar ga ik op terug komen, ik rij zo na de lunch even naar ze toe. Ik ga vast en zeker die arbeid sowieso niet betalen.

De andere zaken vraag ik duidelijkheid over en merk het dan wel.

Ik zit er gewoon nog mee in de maag dat er een reparatie uitgevoerd is welke geen effect heeft gehad. Dat komt gewoon neer op een dienst zonder levering.

Ik wil dit wel even bespreken bij de dealer straks.

Ik probeer nu eerst de gasspecialist te bellen.
 

Gieliovd

Forumguru
Zal ik nodig hebben :) ik heb net al gebeld met de gas specialist, maar ik moet het installatie type opzoeken. Even naar de auto zometeen.

Begint het net te regenen :+
 

Gieliovd

Forumguru
Er is dus schijnbaar nog iemand op het forum die ook een probleem heeft met G3 en een motormanagement lampje.

Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
 

Gieliovd

Forumguru
Zo, net gebeld door de dealer. Ik was langsgeweest met mijn factuur die niet klopt.

Dus we kwamen bij het arbeidsloon voor de thermostaat te vervangen, dus ik zeg dat hoort er niet op want we hadden afgesproken dat jullie het arbeidsloon zouden betalen en ik het materiaal.

Nee, ja, meneer we zouden KIJKEN wat we konden doen.

Dus toen brak mijn klomp ook weer... nee, dat hadden we áfgesproken!

Temperatuurvoeler staat er op als materiaal. Als die bij het thermostaathuis hoort, waarom hebben jullie een nieuwe besteld en niet die andere prima voeler uit de thermostaat gehaald waar dat boutje van was afgebroken?

Wist hij niet. Gaat hij uitzoeken voor me.

Ik heb even aangekaart dat er een reparatie uitgevoerd is en dat het geen nut heeft gehad. Maar hij had erop te zeggen dat het uiteindelijk wel problemen had gegeven met een maand of misschien 2. Nouja kan ik enigszins mee leven.

Dus aan het einde van het gesprek zeg ik, ik hoor het dan wel van die temperatuursensor en ik zie wel een nieuwe factuur tegemoet!

Ben er weer lekker klaar mee.

Probeer ik de gasspecialist terug te bellen, telefoon uitgeschakeld. En dat met een 0228 nummer?

EDIT:

Gas inbouwer toch gesproken net. Ik heb het probleem voorgelegd en uitgelegd hoe en wat.

Hij denkt dat het aan de druksensor ligt. Daarnaast denkt hij dat het aan de injectoren ligt van de gasinstallatie, die zouden vervuild zijn en daarom vervangen moeten worden.

Wellicht ook dat er een probleem is met de verdamper, dan moet die gecontroleerd en misschien vervangen.

Kostenraming:
Injectoren: 4x €74 + 1 uur arbeidsloon
Druksensor: €75
Verdamper: €280

Ik heb hier helemaal geen zin in! Dat gezeik allemaal! Ik loop helemaal leeg op die auto!
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is wel heel erg balen voor je. Die klinkt een beetje als een gebed zonder einde.
 

cvegreen

Forumguru
Ik hoop maar dat ik met mijn fabia zo geen problemen krijg.
Ik ga wel enkel op benzine rijden, als lees ik hier op het forum ook van alles .het schijnt niet gelijk te zijn welke octaan je neemt . Ik dacht van de goedkoopste benzine te nemen , maar naar het schijnt moet je kijken welke je auto nodig heeft . Zal het morgen als ik hem ga halen eens vragen aan de garagehouder welke ik er best ingiet.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik hoop maar dat ik met mijn fabia zo geen problemen krijg.

Ik ga wel enkel op benzine rijden, als lees ik hier op het forum ook van alles .het schijnt niet gelijk te zijn welke octaan je neemt . Ik dacht van de goedkoopste benzine te nemen , maar naar het schijnt moet je kijken welke je auto nodig heeft . Zal het morgen als ik hem ga halen eens vragen aan de garagehouder welke ik er best ingiet.​
Hey,

Ik hoop het ook voor je dat je geen problemen krijgt nee. Ik heb er gas in zitten om het natuurlijk wel te gebruiken. Op benzine is het gewoon een dure wagen voor me. Met prijzen van €1,50 voor een liter met een verbruik van 1:12 krijg ik het kil.

Op benzine moet het niet uitmaken. De auto's zijn gebouwd voor ook de lagere octaan getallen. De computer past zich wel aan bij een laag octaan.

Ik heb gelezen in het boekje (geloof ik!) dat de auto's zonder problemen ook op octaan 91 kunnen rijden (oostbloklanden) maar bij voorkeur gewoon op 95. Als je er 98 in gooit is het meer verwennerij voor je motor, maar daar betaal je ook voor.

Mijn advies op benzine gewoon 95 te tanken. Maar dat ben ik :489:
 

August

Nieuw lid
Zo, dat is toch wat gekloot met dat gas. Ik heb het vroeger ook gehad G3 op een Ibiza, maar startte altijd klote en ook af en toe lampjes. Je lacht aan de pomp, maar huilt bij het onderhoud blijkbaar. Het is allemaal wat bewerkelijker en gevoeliger lijkt wel. Daar heb je dan weer gasspecialisten voor want de gewone dealer kan het niet fiksen.

Ik ben toch blij dat ik naar diesel ben gegaan.
 

Roel

Lid
Hey,

Ik heb gelezen in het boekje (geloof ik!) dat de auto's zonder problemen ook op octaan 91 kunnen rijden (oostbloklanden) maar bij voorkeur gewoon op 95. Als je er 98 in gooit is het meer verwennerij voor je motor, maar daar betaal je ook voor.

Mijn advies op benzine gewoon 95 te tanken. Maar dat ben ik :489:

Voor de 1.4 16V 101 pk motor geniet het de voorkeur om op RON98 te rijden. Dit heb ik met mijn Fabia ook gedaan: betere verbranding, betere smering en een gunstiger verbruik. Dit lagere verbruik compenseert echter niet geheel de hogere brandstofprijs.

Gr,

Roel.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou best op gas willen rijden, mij vader heeft het jaren lang gedaan. Maar ben altijd een beetje huiverig vanwege de problemen en omdat je dan met twee partijen te maken hebt. Ik zou het dan liever via de dealer laten doen, maarja dat is weer een stuk duurder en wordt je voordeel weer een stuk minder. En wat gaat DenHaag doen met de LPG, voor je het weet is dat ook onbetaalbaar geworden.
 

Fabia

† In Memoriam
Voor de 1.4 16V 101 pk motor geniet het de voorkeur om op RON98 te rijden. Dit heb ik met mijn Fabia ook gedaan: betere verbranding, betere smering en een gunstiger verbruik. Dit lagere verbruik compenseert echter niet geheel de hogere brandstofprijs.

Zeg dat wel, ik heb vandaag net weer mijn Fabje vol getankt en daar word je niet vrolijker van. Maar de motor loopt op Ron98 inderdaad een stuk soepeler.
 

Roel

Lid
Zeg dat wel, ik heb vandaag net weer mijn Fabje vol getankt en daar word je niet vrolijker van. Maar de motor loopt op Ron98 inderdaad een stuk soepeler.

Moet je maar eens een O1 RS volgooien met RON98....:icon_smile_dead:
Maar ja, de glimlach komt weer tevoorschijn zodra je de motor start en wegrijdt :smirk:

Ook deze motor loopt veel beter op 98.
 

purk

Senior Member
waarom op lpg zoveel problemen geeft is makkelijk te verklaren.

Een benzine motor is niet gebouwd voor lpg en de elektronica geeft gewoon weg te veel problemen om het 100% te laten werken.( lees storingslampje )

Volgens mij geeft VW ook een negatief advies om de benzine motoren te voorzien van een lpg instalatie.( ik heb er sins 6 jaar niet 1 nieuwe vw, skoda of audi meer gezien bij ons met LPG)

en dan nog wat, stinken automonteurs volgens jou? Gieliovd
 

Gieliovd

Forumguru
Voor de 1.4 16V 101 pk motor geniet het de voorkeur om op RON98 te rijden. Dit heb ik met mijn Fabia ook gedaan: betere verbranding, betere smering en een gunstiger verbruik. Dit lagere verbruik compenseert echter niet geheel de hogere brandstofprijs.

Gr,

Roel.
Heb je wel gelijk in. De blokjes welke wat meer op hun maximum draaien en wat meer toeren lusten die houden wat meer van hoog octaan brandstof zover ik weet. Heeft puur te maken met het feit dat het hogere octaan hogere compressieverhoudingen kan verwerken en zo optimaler verbrand.

Lang niet iedere auto heeft er echt baat bij.

Dat ik uit Polen terugreed heb de Micra mooi daar nog ff goedkoop volgegooid met 98 en met 160 teruggereden met een 1.0 blokje :489:

waarom op lpg zoveel problemen geeft is makkelijk te verklaren.

Een benzine motor is niet gebouwd voor lpg en de elektronica geeft gewoon weg te veel problemen om het 100% te laten werken.( lees storingslampje )

Volgens mij geeft VW ook een negatief advies om de benzine motoren te voorzien van een lpg instalatie.( ik heb er sins 6 jaar niet 1 nieuwe vw, skoda of audi meer gezien bij ons met LPG)

en dan nog wat, stinken automonteurs volgens jou? Gieliovd
Ja Purk, daar heb je wel gelijk in. Of het makkelijk te verklaren is ben ik niet helemaal eens want dan wist ik het ook wel op te lossen.

Als de hele gasinstallatie goed is moet het allemaal lekker werken. Maarja, er is iets met het mengsel schijnbaar: te arm sporadisch.

Dus de gasinstallatie werkt mogelijk niet naar behoren? Ik denk dus van wel.

Wat de gasspecialist zei, injectoren vervangen, dat vind ik dan weer apart. Op het moment dat ik zelf de installatie bij warmere motor inschakelde was er niks aan de hand, dus de injectoren werken prima naar mijn visie.

Wat is er dan aan de hand? Tja, de gasinstallatie schakeld misschien te vroeg in? Daardoor niet echt lekker klaar voor gas en krijgt ff te weinig. Tis nou niet zo dat ik meteen de snelweg op trap met de auto. Van mij mogen ze hem na een paar minuten later laten inschakelen.....

Die laatste vraag vind ik een beetje moeilijk. Of monteurs stinken?

Bedoel je nou of ik vind of ze door het harde werken stinken, of dat het vervelende mensen zijn, mensen zijn zonder goede verzorging? :tongue:

Ik weet niet of monteurs stinken. Ik ga niet echt aan ze ruiken.

Maar als ik antwoord zou geven in wat er meteen in me opkwam: nee niet echt, ze zien er vaak wel erg schoon uit en maken niet de indruk verschrikkelijk veel mechanische / technische kennis te hebben.
 

Gieliovd

Forumguru
Zo ik rijdt nu dagelijks 80 km (40 heen en terug) van mijn afstudeerstage.

Al op de 2e dag zag ik tot mijn genot het motormanagement lampje uitgaan op het dashboard, maar na 2 minuten schakelde er een vervanger aan: de ruitensproeier vloeistof :)

Eventjes bijgevuld, lampje weg!

Nu is het donderdag avond, 250 km verder en het motormanagement lampje is nog steeds UIT!

Dus Michiel is blij, en hoopt ten zeerste, zeerste dat dit zo blijft!

Dat zou betekenen dat lange afstanden ervoor zorgt dat de gasinstallatie veel beter functioneert.
 

!Škoda!

Actief lid
Ik hoop maar dat ik met mijn fabia zo geen problemen krijg.​


Ik ga wel enkel op benzine rijden, als lees ik hier op het forum ook van alles .het schijnt niet gelijk te zijn welke octaan je neemt . Ik dacht van de goedkoopste benzine te nemen , maar naar het schijnt moet je kijken welke je auto nodig heeft . Zal het morgen als ik hem ga halen eens vragen aan de garagehouder welke ik er best ingiet.​
In de garagehouder: geen benzine, eerder koffie, bier, borreltje.:)
In de auto, afhankelijk van je rijstijl, RON95 is voldoende, als je echter sportief rijdt (hoge toeren, sterk optrekken) kan RON98 een beetje voordeel opleveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan