Heeft bij mijn weten niets met AL die electronica te maken maar met het feit dat een batterij iedere keer weer bij geladen wordt zonder dat ze helemaal leeg is , waardoor u batterij op den duur maar een klein beetje van die batterij nog gebruikt als batterij . Ook het geheugen van een batterij genoemd ( zelfde als bij een gsm bv , moet je ook leeg laten lopen voor je ze oplaadt omwille van het geheugen van de batterij.) Meen dat toen twee jaar geleden toen ik een batterij gekocht had als antwoord te hebben gekregen . ( Is al twee jaar geleden , kan zijn dat ik er nu wel naast zit .)
Tja, er zijn een hoop dingen gebeurd de afgelopen jaren op accu gebied. NiMh batterijen hebben last van het geheugeneffect waar je over schrijft. Elke keer opladen bij een bepaald niveau zal ertoe leiden dat je batterij nog maar dat kleine beetje capaciteit overhoudt.
LiIon batterijen daarentegen hebben daar geen last van. Dit kun je op elk moment opladen wat over de levensduur niet tot noemenswaardige veranderingen moet leiden in de capaciteit.
Tegenwoordig heb je ook weer te maken met nieuwe onderhoudsvrije accu's, gel accu's en het oude type lood accu waarbij je het peil in de gaten moet houden. Hoe die met het geheugeneffect zitten, weet ik niet precies.
Dat een VW AG accu niet bestaat dat kan best zo zijn hoor. Maar dat was het enige dat erin gegraveerd staat. Het kan ook best zo zijn dat ze die dingen zelf maken of onder licentie o.i.d. laten maken. Maar rebranding lijkt meer voor de hand te liggen.
Een Gieliovd accu zie ik de eerste tijd nog niet gebeuren :smirk:
Ik heb het even opgezocht, ik heb een Wilco Royal accu. Dit is een Nederlandse accu met standaard 2 jaar garantie. Dus ja, een levensduur van 3-4 jaar is dan ook weer erg kort. Ligt denk ik meer aan je kilometrage en startgedrag. Start je vaak in de kou, of rij je veel achtereen?
Fabia wat jij zegt, electronica aan boord? Bedoel je in de accu of in de auto? In de accu zit namelijk geen stukje electronica hoor.
Cvegreen, blunders... tja maak je niet dik als het zou zijn, iedereen maakt wel eens een foutje.. we zijn mensen hoor.
Over de prijs.. Ik heb even de factuur bekeken, er staat op Bruto: 103,78, netto 80,00. Korting 0,00.
Wellicht heeft dat te maken met het uurtarief voor de installatie dat ze normaal incalculeren? Ik zei nog, ja bij de Halfords stond ik eraan voor 105 euro. Zegt die monteur: tja, het lijkt er soms wel op alsof ze gewoon de bruto prijs in rekening brengen.
Ik heb maar niet doorgevraagd want ik vond het een beetje vaag. Bruto? Netto? Ik betaal de nettoprijs hoor... hoe je het ook wendt of keert.
Wilco Royal
Wilco Royal is een complete lijn van geheel gesloten, dus werkelijk onderhoudsvrije, start- en servicebatterijen op basis van strekplaten en calcium-calcium technologie. Wilco Royal calcium accu’s hebben extra startvermogen en een zeer geringe zelfontlading: na een jaar opslag nog steeds inzetbaar!
Door de hoge bedrijfszekerheid en veiligheid zijn Wilco Royal accu’s bij uitstek geschikt voor installaties waar betrouwbaarheid en veiligheid van vitaal belang zijn, zoals bij reddingsmiddelen, noodvoorzieningen, terreinvoertuigen, enzovoort.
Ik ben er blij mee.
Edit: het is trouwens een 62 AH accu, terwijl er een 60 AH in zat. Scheelt toch weer
.