Problemen O3 Greenline

intruder1400

Actief lid
Aan de kenners hier: heb nu ringen gebruikt waardoor de rails uiteraard schuin op de bevestigingspunten staan. Hoe bezwaarlijk is dit?

DJ'83

Lid
image.jpg Zoals beloofd hierbij nog even een fotootje. Valt niet mee om het er goed op te krijgen.

Ik heb er nu zelf ook voor het eerst goed naar gekeken en onder de rails zitten als het ware 2 stapelblokjes van elk 1 cm. Op de bouten staat overigens 8.8, dat zal dan wel de sterkte zijn?

image.jpg

serum

Forumguru
Dank voor de foto's!

Nee, dat zijn verkeerde bouten. Het moet 10.9 zijn. (gisteren nagekeken, er staat 10.9 op de boutjes) Zit er bij de achterste bevestiging ook nog een ringetje of iets dergelijks? (anders trekken de rails nl krom)

O3-Rider

Senior Member
Dus voor en achter zitten er blokjes onder. Kan het niet goed zien, maar zijn deze blokjes iets schuin. En voor dus een hoger blokje dan achter? Zeer vreemd dat ze er 8.8 in hebben gedaan. Origineel idd 10.9.

DJ'83

Lid
Volgens mij zitten er alleen aan de voorkant blokjes. Kan het nu even niet checken maar volgens mij zit er achter of ertussen niets. Ik heb ook de originele bouten meegekregen maar daar staat niets op. Hoe komen jullie aan de 10,9?

O3-Rider

Senior Member
Alleen aan de voorkant? hmm trekt de rails niet krom dan aan de achterkant?
10.9 staat bij mij bovenop de orginele bouten. Net een dubbelcheck gedaan.

serum

Forumguru
de bouten staat duidelijk 10.9 op.

De rails staan krom (tenzij er nog ruimte zit aan de achterkant van de rails tussen de bodemplaat en de geleider). Merk je bij het verschuiven van de stoel van de voorste naar de achterste stand ook iets van toenemende weerstand naar achteren toe? Als dit niet het geval is, zou ik me niet druk maken over evt. kromme rail.

Als je de rails aan de voorkant met 20mm verhoogt, moet er aan de achterkant 4mm (3,965mm) verhoging plaatsvinden om kromtrekken te voorkomen. Je stoel staat dan 2,53 graden naar achteren.

Laatst bewerkt:

intruder1400

Actief lid
Vandaag ff boutjes gehaald. Ik had redelijk brede ringen gebruikt. Bovenste ring een iets smallere zodat de rails er makkelijker schuin overheen kan. Heb bovenstaande afmetingen gebruikt. Dank voor het rekenwerk. Zit nu een stuk beter nu!

Om het helemaal af te maken. Iemand een slim idee hoe de armsteun standaard op een bepaalde stand (hoger dan helemaal dicht) te krijgen. Vond het heel irritant steeds, als ik iets pak de uit de ruimte onder de armsteun, het deksel en post keer heen en weer te moeten bewegen tot ik de goede stand te pakken heb....

(En nee geen geklaag hier, maakt het mezelf graag comfortabel en gemakkelijk )

D

Deleted member 12693

Zitten die stoelen van de Greenline ook in andere versies van de Octavia???

Afgelopen weekend gereden in 16tdi 110 pk. Ok geen 2 liter maar viel niet tegen. Erg stil tegen over mijn seat 20 tdi heel veel stiller. Luxe car , mooie velgen eronder. Misschien ooit chippen, stoelen vielen niet tegen masr zou voor meerprijs luxe stoelen gaan. Geen gebonk was splinternieuwe combi 0 km op teller. Zeker aanrader

Remakil

Forumguru
Mijn O3 HB GL BL gaat ook binnenkort naar de importeur. Ben heel benieuwd, al verwacht ik dat de 18" velgen mede aangewezen worden. Maar ik hoop dat laatste mis te hebben... ;)

De mijne is net terug. Nog steeds onacceptabel na verwisselen van het achterklepslot. Ik blijf last van bonken en druk op de oren houden. Werd zojuist nog door een collega bevestigd die aangaf niet te begrijpen dat ik hier mee door blijf rijden.....

Remakil

Forumguru
Geen last van druk en zo, wel van springveren en slechte schokbrekers/wielophanging...

Als er geen oplossing komt, gaan we verder kijken...

Bovenaan Onderaan