Problemen O3 Greenline

Base

Lid
Toch is het bij mijn auto wel stukken verbeterd sinds ze bij PON de klep hebben afgesteld en het slot hebben aangepast.
 

Jstruijk

Senior Member
Mijn vrouw kwam vandaag thuis met de vraag of ik eens naar haar telefoon en de radio (Amundsen) in de auto wilde kijken. Toen zij erachter kwam dat haar telefoon leeg was heeft ze deze aangesloten op de dubbele Skoda USB oplader (gekregen bij levering auto) welke in de 12V aansluiting gestoken dient te worden. Direct nadat ze deze in de 12v aansluiting had gestoken viel het geluid weg (DAB). Vreemd, maar goed dan steek ik de kabel wel in de USB aansluiting onder de radio. Toen ze dat deed viel zelfs de gehele radio uit en ging het beeld op zwart. Na het loshalen van de USB kabel duurde het even maar startte deze vanzelf weer.

Nu heb ik net eea getest. Mijn iPad was toevallig leeg dus hop, die aangesloten op dezelfde dubbele USB oplader. Direct viel het geluid weg (nu op FM) en hoorde ik alleen maar ruis. Stekker eruit en geluid is terug. In 90% van de keren die ik getest heb viel het geluid direct weg.
Hierna de stekker eens in de ingebouwde aansluiting en ook daar storen, echter niet altijd. Soms stoort de radio, andere keer nergens last van. Den dat het hier zn 40% is waarbij hij ging storen. Een reset heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Eerder deze week heb ik een USB harddisk aangesloten gehad op de ingebouwde USB aansluiting en toen ging alles prima. Vreemd dit...

Edit: ongeveer eenzelfde verhaal blijkt al eerder vermeld in het Kinderziektes topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/kinderziektes-octavia-iii.19386/page-29#post-358965
Overigens wel een handig ding die dubbele USB oplader, 12V max 2.1A.
 

Remakil

Forumguru
Die mat is deels stof en de andere kant is rubber/plastic...

Ik heb de plastic zijde boven vanwege de hond en een dekbed er op. Dat houdt de mechanische klappen van de vering niet tegen en voorkomt het springerige gedrag zeker niet. Vandaag ook weer, hij zet gewoon een stapje opzij...

Zoiets kan op hoge snelheid en bij een onervaren bestuurder voor ongelukken en- of gevaarlijke situaties zorgen... :nailbiting:
 

Vincent76

Actief lid
Sja... springend gedrag zal worden afgedaan als eigenschap behorend bij gekozen veer comfort vrees ik. Dat van de mat klinkt ergens ook wel als een mogelijkheid. Even goed over denken hoe ik dit het beste eens kan testen. Verder zal ik uiteraard ook de test met het reservewiel uit laten voeren. Laat ik maar netjes stap voor stap afwerken eer ik hommeles ga schoppen. Immers behandeld dealer mij tot op heden uitermate correct. Ik kan mij echter niet aan het idee ontrekken dat het toch echt een probleem is van de achteras. Ik neem aan dat voor verlaagd en standaard dezelfde dempers toegepast zijn. Zou de 'ouderwetse' achteras waarvoor Skoda heeft gekozen ook debet zijn aan het probleem?
 

Joske

Forumguru
de semi-onafhankelijke achterwielophanging bedoel je dan?

zit ook op een Audi A1 als ik het mij nog goed voorheb.
 

Remakil

Forumguru
Springend gedrag kan nooit voortkomen uit een verlaagd onderstel...

Het is logisch dat een verlaagd onderstel minder veercomfort heeft, omdat het harder/stugger afgeveerd is. Maar het moet wel de oneffenheden in de weg volgen en niet gaan stuiteren. De verong mag niet doorslaan en dat lijkt wel het geval...
 

Vincent76

Actief lid
Die bedoel ik inderdaad Joske. Hierbijwel opmerkend dat ik geen monteur, noch techneut ben. Probeer gewoon alles uit te sluiten. en idd Remakil. Stuiteren hoort nooit. Heb hiervoor drie verlaagde auto's gehad en nog nooit dit fenomeen meegemaakt.
 

Smarron

Actief lid
Vandaag even in de praktijk kunnen beleven hoe die druk op de oren komen. 100km/u of sneller rijden en dan de beide achterramen even openzetten. Niet normaal zeg, wat een druk op de oren!

Ik heb exact hetzelfde gehad in mijn vorige auto (VW Golf 6 Variant), maar dan in veel mindere mate. Het zal inderdaad met een soort drukopbouw te maken hebben en aanwezig zijn in elke auto, maar in de O3 is echt niet te rijden met 2 open achterramen en dan waren ze amper voor de helft open.
 

dirkkroneman

Forumguru
@Smarron ik heb nog geen auto meegemaakt waarbij het wel vol te houden is.. Zodra je de voorste ramen ietsje open zet dan wordt het vaak al een stuk minder ;)
 

Smarron

Actief lid
Klopt is ook zo, maar de O3 is voor mij het meest erge van allemaal. Ik schrok er gewoon van dat die druk zo groot was vergeleken met andere auto's.

En heb die achterramen normaal ook niet zo open, maar wilde wel even testen of ik het probleem kon simuleren en dat ging vrij aardig..
 
Enquete van TNS Nipo ingevuld over mijn ervaringen met het werkplaatsbezoek. Ik heb nog steeds een bonkende en drukkende auto, dus de enquete was niet heel positief.... Dit is de reactie van Pon:

Er zijn geen defecten en/of afwijkingen een uw auto aangetroffen. Niettemin hebben
wij wél een comfortverhogende activiteit uitgevoerd aan uw wagen. SKODA Centrum
Utrecht zal u van meer details hieromtrent kunnen voorzien,
Wat uw geluidservaringen in algemene zin betreft, die corresponderen met het karakter
en de eigenschappen van uw SKODA Ocativia Greenline; ze zijn niet als bijzonder en/of
afwijkend te duiden.
Met de getroffen maatregel hebben wij u zo maximaal mogelijk bediend en ik hoop, dat
u dat ook zo mag ervaren,


Kortom: er is niets aan de hand en toch hebben ze iets gewijzigd. Ook de 'hoofdpijnfeature' is standaard. Daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken, is volstrekt normaal. Iedereen hier die last heeft van de bonken en druk kan nu dus opgelucht ademhalen. Het ligt niet aan de auto.
 
Ik ben al in overleg met de leasemaatschappij over over hoe nu verder. Op het Duitse forum wordt overigens gesproken over het volledig vervangen van de achterwielophanging.
 

Remakil

Forumguru
De standaard afschuif techniek, niets aan de hand, tot het tegendeel bewezen is, of je ons het mes op de keel zet...

Dat merk je ook als je ze aan de telefoon hebt. Je krijgt bijna politieke antwoorden...
 
Bovenaan Onderaan