Mijn vrouw kwam vandaag thuis met de vraag of ik eens naar haar telefoon en de radio (Amundsen) in de auto wilde kijken. Toen zij erachter kwam dat haar telefoon leeg was heeft ze deze aangesloten op de dubbele Skoda USB oplader (gekregen bij levering auto) welke in de 12V aansluiting gestoken dient te worden. Direct nadat ze deze in de 12v aansluiting had gestoken viel het geluid weg (DAB). Vreemd, maar goed dan steek ik de kabel wel in de USB aansluiting onder de radio. Toen ze dat deed viel zelfs de gehele radio uit en ging het beeld op zwart. Na het loshalen van de USB kabel duurde het even maar startte deze vanzelf weer.
Nu heb ik net eea getest. Mijn iPad was toevallig leeg dus hop, die aangesloten op dezelfde dubbele USB oplader. Direct viel het geluid weg (nu op FM) en hoorde ik alleen maar ruis. Stekker eruit en geluid is terug. In 90% van de keren die ik getest heb viel het geluid direct weg.
Hierna de stekker eens in de ingebouwde aansluiting en ook daar storen, echter niet altijd. Soms stoort de radio, andere keer nergens last van. Den dat het hier zn 40% is waarbij hij ging storen. Een reset heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Eerder deze week heb ik een USB harddisk aangesloten gehad op de ingebouwde USB aansluiting en toen ging alles prima. Vreemd dit...
Edit: ongeveer eenzelfde verhaal blijkt al eerder vermeld in het Kinderziektes topic:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/kinderziektes-octavia-iii.19386/page-29#post-358965
Overigens wel een handig ding die dubbele USB oplader, 12V max 2.1A.