Problemen verwarming,ventilatie, aanjager

Wouter1

Forumguru
De stekker van de ventilator zit achter het handschoenen kastje op het ventilator huis.
Om hier bij te komen moet het een en ander gedemonteerd worden.... Best een K klus.

Desperado

Forumguru
Mwogh....niet alles kan makkelijk toegankelijk gemaakt worden helaas. Probeer maar eens een kachelradiateur van een Scenic te vervangen. Moet het hele dashboard eruit.

Niels83

Forumguru
Ik ga het zelf proberen te vervangen via die alternatieve route. maar ik zie verschillende aanjager voor met airco zonder en automatische. de prijzen verschillen ook van 70 tot 180 euro.

welke automaterialen zaken gebben een goede service snelle levering en ook redelijke prijzen?

Canon-Eye

Forumguru
welke automaterialen zaken gebben een goede service snelle levering en ook redelijke prijzen?
Het is lastig om iets te zeggen over de kwaliteiten van de ene keten t.o.v. de andere, omdat het nu eenmaal erg afhankelijk is van de mensen in de individuele winkels - die maken het verschil.

Zo heb ik meerdere heel goede ervaringen met Automat in Assen, maar dat zegt niks over hun collega's in bv. Amersfoort. Die kunnen best nóg iets beter zijn, of juist niet - geen idee...

Niels83

Forumguru
ik ken die in Amersfoort dat is volgens mij meer een winkel voor auto radio's en poets spullen dan voor onderdelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Canon-Eye

Forumguru
Zo zie je maar, het kan verschillen.
In Assen hebben ze allerlei onderdelen, een behoorlijke werkplaats en een paar handige monteurs. Die hebben mijn retrofit achteruitrijcamera (in kentekenplaatframe) gemonteerd en keurig netjes aangesloten op het Mediasystem.

EdK

Forumguru
Die hebben mijn retrofit achteruitrijcamera (in kentekenplaatframe) gemonteerd en keurig netjes aangesloten op het Mediasystem.
ja logisch , omdat dat hun vakgebied is !!
Maar het probleem wat de TS heeft is totaal iets anders lijkt me toch......:lezen::lezen:

Canon-Eye

Forumguru
@EdK Het was een reactie op hetgeen gesteld werd post #27, om aan te geven dat het in Assen (hoewel onderdeel van dezelfde franchise-keten) meer is dan alleen "een winkel voor autoradio's en poetsspullen".

JRL

Lid
Heb zowel de regelaar als de ventilator besteld. Weet namelijk nog steeds niet waar het aan ligt. Als het dashboard toch los moet, dan maar allebei toch?

Niels83

Forumguru
Ik heb het uiteindelijk laten doen. Bij mij is get dashboard er wel af geweest omdat via de opening ed niet zou lukken. ben blij dat ik het heb uitbesteed.

JRL

Lid
Ja ik ga het ook laten doen, in de zomer had ik het misschien wel zelf geprobeerd. Maar de korte instructie die in de kennisbank staat, waarbij niet het hele dashboard eraf moest, dat werkte bij jou niet?

myfirstoctavia

Forumguru
Als het het relais is, is het makkelijk te doen. Doormeten van een relais is ook redelijk simpel.
wat er meestal gebeurt is dit: "inbranden" van contactpunten waardoor hij wel prima schakelt ("klik geluid") maar geen (doorvoer) contact meer maakt. Heel ander "line of work", maar ik heb legio van dit soort relais gereviseerd (in oude bandrecorders, waarvan specifieke relais "nieuw" nooit meer te vinden zijn), simpelweg door het huisje eraf te klikken, de "vingers" er voorzichtig uithalen en ze opschuren.
Relais weer inelkaar, doormeten (bijna nul ohm meten na schoonmaak? dan is ie goed) en klaar.
Nou weet ik ook wel dat een zekeringkast relais voor een auto bijna niks kost, dus die moeite hóef je niet te nemen, maar ik zou er niet gek van staan te kijken als het is wat ik denk dat het is,

EdK

Forumguru
Zekeringkast bij de Skoda's zitten meestal zijkant voordeur bestuurderskant
En zover ik weet zitten daar geen relais, maar kijken is weten

Bovenaan Onderaan