Ik heb het inderdaad bij mijn auto gedaan door het handschoenenkastje los te halen. Dat is niet de 'officiele' manier, dat is inderdaad door het dashboard te demonteren (monteurs houden niet van door kleine kiertjes werken), maar werkt wel. Maar ik heb een Fabia I, jij een II, dus ik weet niet zeker of de weerstand op precies dezelfde plek zit en op dezelfde manier benaderbaar is.
Ik snap je koudwatervrees (zeker als je die foto inderdaad zie, dat wil je als beginner
echt niet doen), had ik toen ook, ook nog via de handschoenenkastje-route. Maar ik vond het via deze weg echt heel goed te doen. Zie ook
dit topic, ik heb het op basis van de informatie daarin gedaan, en zelf indertijd nog wat foto's bijgeplaatst ter verduidelijking. Je zou nog even wat op YouTube kunnen zoeken naar hoe de vervanging bij de F2 in z'n werk gaat, en of het via dezelfde route kan (zoeken op heater resister fabia oid, en dan even kijken of ze dan een F2 doen). Of, als je je koudwatervrees even overwint
, kan je gewoon het handschoenenkastje eruit halen en kijken of je m kan zien en erbij kan. Handschoenenkastje eruit halen is echt niet meer dan 15 min werk.
Edit: paar YouTube filmpjes die laten zien waar 'ie zit in de Roomster of Fabia 2:
hier of
hier. Ben er even snel doorheen gevlogen, dat 2e fimpje ziet er echt goed en instructief uit. Ik zie dat je voor de F2 wel de airbag eruit moet halen, dus haal alstjeblieft echt de minpool van je accu los, doe nooit iets met een airbag als er nog spanning op staat! En als je geen schade aan je dashboard-onderdelen wilt, kan je een stukje stof om een schroevendraaier draaien, of (zoals ik later nog eens gedaan heb, toen ik langzaam besmet werd met het zelf-reparatie-virus), via Ali of eBay een setje kunststof gereedschap voor het verwijderen van dashboardonderdelen kopen.