Project LED

ertromp

Forumguru
@ertromp
Op mijn auto staat in de koplamp unit: "Active Bending Bi-Xenon" zie bijlage.
Lijkt me sterk dat deze functie dan uitgeschakeld staat.

Ik meen ook duidelijk te kunnen zien welk deel van het grootlicht afkomstig is van de halogeen en welk deel van de xenon lampen.

Of zijn er wellicht versies waarbij dit niet in de koplampunits vermeld staat en waar die functie inderdaad uitgeschakeld is?

Ja hartstikke mooi dat het afgedrukt staat in de unit maar dan moet het nog wel geactiveerd worden. Vele gingen je hier al voor om dat grootlicht via de Xenon middels VCDS in te schakelen ook zij hadden die tekst in de unit :D
En dat bending staat voor het meedraaien in bochten

• Leuk
Waarderingen: CDK

DeNnZ

Forumguru
Hah, ja als ik dat nodig zou hebben was ik zeker naar je toe gekomen!

Ik bedoel welke codering veranderd moet worden :D

EDIT:

Ik heb het even getest, maar bij mij werk de Bi-functie (:D ) wel degelijk.
Ik hoor zelfs de shutters open en dicht gaan.
Het lijkt me stug dat de vorige eigenaar dit gedaan zou hebben aangezien geen van de andere populaire VCDS aanpassingen gedaan is. Het zou natuurlijk kunnen maar daar ga ik niet van uit.
Ook heb ik de zoekfunctie hier op het forum gebruikt en ook heb ik google geraadpleegd maar nergens vind ik een verwijzing dat de Bi-Xenon functie geactiveerd zou moeten worden.

http://lmgtfy.com/?q=Superb+3T+VCDS+Bi-xenon

Ik zou het buitengewoon vreemd vinden als een autofabrikant zijn/haar auto's verkoopt als zijnde Bi-Xenon (want dat staat gewoon in de brochure) en dat dit vervolgens niet werkt op de auto..

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Hah, ja als ik dat nodig zou hebben was ik zeker naar je toe gekomen!

Ik bedoel welke codering veranderd moet worden :D

EDIT:

Ik heb het even getest, maar bij mij werk de Bi-functie (:D ) wel degelijk.
Ik hoor zelfs de shutters open en dicht gaan.
Het lijkt me stug dat de vorige eigenaar dit gedaan zou hebben aangezien geen van de andere populaire VCDS aanpassingen gedaan is. Het zou natuurlijk kunnen maar daar ga ik niet van uit.
Ook heb ik de zoekfunctie hier op het forum gebruikt en ook heb ik google geraadpleegd maar nergens vind ik een verwijzing dat de Bi-Xenon functie geactiveerd zou moeten worden.

http://lmgtfy.com/?q=Superb+3T+VCDS+Bi-xenon

Ik zou het buitengewoon vreemd vinden als een autofabrikant zijn/haar auto's verkoopt als zijnde Bi-Xenon (want dat staat gewoon in de brochure) en dat dit vervolgens niet werkt op de auto..

heb jij dan effe mazzel zeg :D
Inmiddels al bij aardig wat S2's achteraf gecodeerd ondanks teksten op ringen etc.

DeNnZ

Forumguru
Ik zeg ook niet dat je liegt of dat ik je niet geloof hoor :bloemen:!

Maar ik kan er niet bij dat de auto's als dusdanig verkocht worden en dat het dan gewoon niet werkt.
En als het zo veelvuldig geactiveerd wordt in VCDS, waarom kan ik er dan werkelijk niets over vinden, zelfs niet hier op het forum?

Kun je me nog even laten weten om welke codering het gaat? Ik ben namelijk benieuwd hoe deze bij mij staat..

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@DeNnZ, bi xenon werkt vaak wel, maar...... het wel bekende 'blinken' wat op de Duitse Autobahn nog al eens voor komt, gaat via de gloeipitten die direct naast de grille zitten. De codering die @ertromp bedoeld schakelt die gloeipitten uit en daarna kan je dus ook met je xenons 'blinken' :jaja: Zelfs bij mijn Laurin & Klement uitvoering (wat in theorie de meest complete versie zou moeten zijn) stond dat niet op deze manier gecodeerd :nono: Bij mij is dat middels VCDS geactiveerd :jaja: :thumbsup:

CDK

Forumguru
@DeNnZ, als je zelf VCDS hebt en je scrolt door de verlichtingsinstellingen, dan kom je het vanzelf tegen. Bij mij heeft DGM Tuning / de Groot Meerkerk het gefixt toen ik mijn auto van LED's heb laten voorzien.

CDK

Forumguru
Ja klopt, deze worden volledig uitgeschakeld. Ze worden zonder die codering sowieso enkel en alleen voor het seinen gebruikt, maar daarna niet meer.

DeNnZ

Forumguru
Bedankt..

Ik heb bij mij even gekeken,
Seinen: Halogeen + Xenon
Groot licht: Halogeen + Xenon

Geen verschil dus..
Ik ga even de codering bekijken....

• Leuk
Waarderingen: CDK

DeNnZ

Forumguru
Ik heb inderdaad het volgende gevonden:
Coding 07 - Byte 17 - Bit 2 - Bi-Xenon without additional high beam

Nu werkt de halogeen pit inderdaad niet meer, enkel en alleen de Bi-Xenon.

Zoals ik hiervoor schreef werkte de xenon bij mij in beide gevallen al, zowel bij seinen als bij groot licht.

DeNnZ

Forumguru
Bedoel jij deze @ertromp?
Coding 07- byte 25- bit 2- high beam via shutter active/installed?

Deze staat bij mij namelijk uit maar schijnbaar werkt het wel.
Activeren geeft trouwens bij mij geen verschil in de werking van het seinen of het grootlicht.

Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Vandaag de weerstanden op de mistlampen gemonteerd. Melding uit het scherm :thumbsup:
Nu nog oplossing met het grootlicht. Dan is het oranje lampje ook van mijn dashboard af. Misschien maar via vcds xenon aan laten passen zoals @ertromp aangaf.

MaxN

Donateur
Iemand hier de achterkant ook al alles vervangen?
Knippers heb ik gevonden, maar kunnen voor de achterlichten achter het rode glas ook witte leds gebruikt worden?
Remlichten sowieso rood voor veiligheid en achteruitrij lampen wit, maar de rest????

ertromp

Forumguru
Iemand hier de achterkant ook al alles vervangen?
Knippers heb ik gevonden, maar kunnen voor de achterlichten achter het rode glas ook witte leds gebruikt worden?
Remlichten sowieso rood voor veiligheid en achteruitrij lampen wit, maar de rest????
Wel op m'n O2FL. Echt super mooi en geen nadelig effect van de witte lampen achter rood glas. Op de foto's moeilijk te zien maar effect is super

http://www.skodaforum.nl/forum/i/full-led-achterlichten-in-de-o2-fl.25399/

Bovenaan Onderaan