Project Led

Level42

Forumguru
Er is geen weerstand, dus die kan ook niet heet worden...zie mijn eigen threadje, ik heb 1 zo'n lampje (per ongeluk) een beetje uit elkaar gehaald...mogelijk daarom Canbus problemen maar @paultie schijnt daar geen last van te hebben.

Marcooctavia

Forumguru
Er is geen weerstand, dus die kan ook niet heet worden...zie mijn eigen threadje, ik heb 1 zo'n lampje (per ongeluk) een beetje uit elkaar gehaald...mogelijk daarom Canbus problemen maar @paultie schijnt daar geen last van te hebben.

Weerstanden plaatsen is af te raden.
Het beste is je lampen aan te passen naar led in je computer.
Ondanks je storings vrije led koopt bestaat de kans bij de Vw groep op toch een melding.
Maar dat is geen probleem deze is gewoon met Vcds aan te passen naar led.

Veel succes met je project led.

Marco.

Laatst bewerkt:
c16cfec669ab8e64d7d378851a795ec4.jpg

Ook mistlampen in Led overgezet. Geen storing.

Bart81

Forumguru
Bekijk bijlage 41876 Mijn lampjes uit hong kong zijn ook gearriveerd. 11 euro inclusief verzendkosten voor 2 stuks. Ik heb los daarvan ook wat weerstanden besteld. Eerst de lampjes zonder weerstanden gemonteerd en wat blijkt... alles werkt storingsvrij! Dat maakt je dag toch weer goed (en de superb nog een beetje mooier)

Hier heb ik ze besteld:

http://www.ebay.nl/ulk/itm/141437154800
Welk wattage heb je genomen? Gewoon de 30w?

family man

Senior Member
Trouwens nog even over die kofferbak LEDs..... voor dat ik de lampjes veranderde in LEDs waren de LEDjes in het zaklampje een stuk "kouder" van kleur dan de lampjes....nu er LEDjes in de achterste units zitten is de lichtkleur "ineens" een stuk geler......maar als je hem eruit haalt en als zaklampje gebruikt zijn de LEDs ineens weer de "koudere" LEDkleur. Neem aan dat dat een poging van Skoda was om de "normale" kofferbak kleur aan te passen aan de lampjes....

Nu is de uitdaging natuurlijk om ook die LEDjes te vervangen zodat alles 1 mooie kleur is......en dat betekent het kofferbakzaklampje openen.....zonder hem te slopen....

Dat kan, ik kwam er vandaag achter dat ie al ooit open was geweest (en niet door mij), je kon zien aan de uitsparing
waar je de schroevendraaier in zet dat ie open was geweest, en aan de andere zijde ontbrak al een nokje.

Zelf nogmaals opengemaakt, 3 batterijtjes erin, allemaal ledjes, 2 wit, 3 geel,
Ook bleek er 1 magneetje in te zitten ipv 2..dat is de reden dus dat ie niet zo strak blijft "plakken" aan de carosserie als noodverlichting waar die voor bedoeld is.. blijkbaar heeft iemand bij de dealer ook willen weten hoe het werkte.

Maar ben al meer als 3 maanden bezig met niet geleverde optie..dit gaat schijnbaar niet lukken en daarnaast nog
steeds 3 van de 4 accessoires nog steeds niet of verkeerd geleverd... zo mijn buik vol van deze dealer..

maar anyway, iemand die handig is met electronica zal ze best kunnen vervangen, en lijkt mij ook een leuke optie!

Bijlagen

• lampje.jpg
    lampje.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 105

Level42

Forumguru
Klinkt toch een beetje als open slopen i.p.v. openen en weer netjes kunnen sluiten ?

Bedoel je nou dat je een nieuwe auto hebt gekocht en dat lampje geopend is door iemand bij de dealer ? Da's toch schandalig ? Klinkt trouwens sowieso dat je niet bepaald de beste dealer hebt.

Als ik het lampje eenmaal zo ver heb als op jouw foto is het vervangen van de LEDjes voor mij een fluitje van een cent :)

Bart81

Forumguru
Dat kan, ik kwam er vandaag achter dat ie al ooit open was geweest (en niet door mij), je kon zien aan de uitsparing
waar je de schroevendraaier in zet dat ie open was geweest, en aan de andere zijde ontbrak al een nokje.

Zelf nogmaals opengemaakt, 3 batterijtjes erin, allemaal ledjes, 2 wit, 3 geel,
Ook bleek er 1 magneetje in te zitten ipv 2..dat is de reden dus dat ie niet zo strak blijft "plakken" aan de carosserie als noodverlichting waar die voor bedoeld is.. blijkbaar heeft iemand bij de dealer ook willen weten hoe het werkte.

Maar ben al meer als 3 maanden bezig met niet geleverde optie..dit gaat schijnbaar niet lukken en daarnaast nog
steeds 3 van de 4 accessoires nog steeds niet of verkeerd geleverd... zo mijn buik vol van deze dealer..

maar anyway, iemand die handig is met electronica zal ze best kunnen vervangen, en lijkt mij ook een leuke optie!
Mij lijkt het er eerder op dat gewoon iemand uit de garage zijn beschadigd lampje stiekem verwisseld heeft met jou nieuw lampje voor je hem gekregen hebt...
Misschien wou die persoon zelf terug een nieuw lampje in zijn kofferbak.

Kan moeilijk geloven dat dat zo uit fabriek geleverd word.

family man

Senior Member
Klinkt toch een beetje als open slopen i.p.v. openen en weer netjes kunnen sluiten ?

Bedoel je nou dat je een nieuwe auto hebt gekocht en dat lampje geopend is door iemand bij de dealer ? Da's toch schandalig ? Klinkt trouwens sowieso dat je niet bepaald de beste dealer hebt.

Als ik het lampje eenmaal zo ver heb als op jouw foto is het vervangen van de LEDjes voor mij een fluitje van een cent :)

Dan houd ik me ook aanbevolen voor de mod Level42 als het gelukt is!
@Bartjanssens, dat kan natuurlijk ook..anyway s kijken of er een ander voor te krijgen is..

family man

Senior Member
Was eerlijk gezegd niet van plan de mijne open te maken.....ben bang hem te beschadigen....

er zit een uitsparing in om de batterijtjes te vervangen, als je dit gewoon normaal doet dan gaat ie aan 1 kant open, voorzichtig de acherkant uit de nokjes wiebelen.. is er voor bedoeld, zolang je dit niet doet als een lompe boer is er niets aan de hand.. willen=kunnen!

Bovenaan Onderaan