Project Led

kippie

Lid
@paultie. Bedankt voor info.

Wat belangrijk is dat de T-10 lampje past in de kunststofhouder. Dus de led unit van de lamp mag niet te lang zijn. Met dank aan foto van paultie

Wat is het standaard wattage van de halogeen W5W T-10 uit de kofferbak?

Ja, ik heb ook bi-xenon fabrieksaf. Met de knalgele mistlampen zie ze goed aangaan door zijruit bestuurder.

Het licht schijnt is gelig wit op de grond.
Dat is wel een verschil met een xenonset van 8000k.
Bij het vallen van de schermering en in de vroege zonsopgang zie je die nauwelijks.
Daarom waardeer ik deze kleur. Ik vermoed 4300-4750K?

Re mistlamp.
Goed om te horen. Ik ben benieuwd naar halogeen.
Halogeen mislichten vanwege de kleur (5000k) en betere lichtopbrengst in dit gebeid.
Standaard Led is circa 6000-7000K.
Geen gedoe met canbus en mogelijke storing.
Behoud van "fade out"/ dimfunctie net origineel.
Prijs halogeen is in algemeen goedkoper dan Led al dan niet met canbus.

Led verlichting bestaat ook in warm wit:

Laatst bewerkt:
Ik heb van het weekend de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen besteld en deze worden morgen geleverd.

Woensdagochtend een afspraak bij de dealer voor het bijvullen van de adblue en het monteren van de nieuwe xenon. Deze passen toch 1:1 als ik het goed begrepen heb of zijn er nog andere aanpassingen nodig?

HaycoOnline

Donateur
Ik heb van het weekend de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen besteld en deze worden morgen geleverd.

Woensdagochtend een afspraak bij de dealer voor het bijvullen van de adblue en het monteren van de nieuwe xenon. Deze passen toch 1:1 als ik het goed begrepen heb of zijn er nog andere aanpassingen nodig?
Ik zelf of beter gezegd mijn vrouw heeft de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen geplaatst. Mijn handen waren te groot :)
Klopt, je kunt de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen zonder aanpassingen plaatsten. De eerste 50uur moeten ze inbranden, daarna heb je optimaal licht. Ik heb ze er nu al een tijdje inzitten maar tot nu toe vind ik dit de beste licht upgrade voor de Superb. Je gaat hier geen spijt van krijgen.

HaycoOnline

Donateur
@HaycoOnline, was het overdag tijdens regen of echt 's avonds?
De reden dat ik het vraag is dat ikzelf heb gemerkt dat wanneer het bijvoorbeeld een beetje bewolkt is en het begint te regenen en de ruitenwissers aan de slag gaan, dan gaan ook de lichten aan, bij de navigatie blijft de kaart op dag modus staan (wordt dus niet zwart, het is tenslotte nog redelijk licht buiten), maar de bochtenverlichting doet het dan niet. De bochtenverlichting doet het bij mij echt pas wanneer het donker is. Het is een mogelijke verklaring, maar weet natuurlijk niet wanneer jij het precies gemerkt hebt.
Het was echt in de avond. Het is in ieder geval een heel stuk minder dan de SII. Maar wat wellicht ook kan zijn is. Dat de koplampen van de SIII breder scheinen waardoor de corner verlichting minder impact heeft. Zeker met de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen die ik gebruik vind ik het licht een stuk breder geworden

Laatst bewerkt:
Ik zelf of beter gezegd mijn vrouw heeft de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen geplaatst. Mijn handen waren te groot :)
Klopt, je kunt de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen zonder aanpassingen plaatsten. De eerste 50uur moeten ze inbranden, daarna heb je optimaal licht. Ik heb ze er nu al een tijdje inzitten maar tot nu toe vind ik dit de beste licht upgrade voor de Superb. Je gaat hier geen spijt van krijgen.

Top, dank voor je reactie!
Ik heb ook van die kolenschoppen en ga mijn vriendin niet zo gek krijgen dat zij de moterruimte in gaat ben ik bang.... Dus de dealer wil het voor me doen. Helemaal prima.

HaycoOnline

Donateur
@HaycoOnline, kan het natuurlijk ook testen door voor een raam te gaan staan van bijvoorbeeld een bedrijfspand en dan aan het stuur te draaien waarbij je de voorkant van de auto kan zien ;)
Het feit dat het led lampen zijn en geen gloeilampen heeft er inderdaad mee te maken dat je het minder goed ziet. In mijn Polo had ik de mistlampen ook vervangen door LED en daarbij zag ik ook geen verschil wanneer ze aanstonden. naar mijn idee is het meer voor de show en dat er niet zo een groot kleurverschil is tussen de xenon en de mistlampen. Ik heb ze vervangen voor de "normale" gloeilampen die door @fastpeter zijn aangeraden. Het zijn 5000K wit halogeen xenon gas lampen. Maar eerlijkheid gebiedt het toch te zeggen ook met de gloeilampen moet je wel goed kijken naar het verschil. De meedraaiende xenon koplampen nemen veel over van de belichting.
Ik stond stil op donkere smalle weg om het te testen. Ik zag ook wel tijdens het sturen wat licht links of rechts van de auto. Maar het is wel een heel stuk minder dan de SII, deze scheen veel meer naast de auto. Wellicht komt dat ook omdat de SII de mistlampen meer de hoek om had dan de SIII. Maar wat wellicht ook kan zijn is. Dat de koplampen van de SIII breder scheinen waardoor de corner verlichting minder impact heeft. Zeker met de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen die ik gebruik vind ik het licht een stuk breder geworden

Laatste vraagje die me net te binnen schiet. Blijft smartlight e.d. allemaal werken met de andere Xenon?
Als het goed is wel omdat het voorzieningen zijn die niet in de xenon lamp zelf zitten? Zelfde geldt eigenlijk voor bi-xenon? Weet eigenlijk niet goed hoe dat precies werkt???

HaycoOnline

Donateur
Laatste vraagje die me net te binnen schiet. Blijft smartlight e.d. allemaal werken met de andere Xenon?
Als het goed is wel omdat het voorzieningen zijn die niet in de xenon lamp zelf zitten? Zelfde geldt eigenlijk voor bi-xenon? Weet eigenlijk niet goed hoe dat precies werkt???
Ik kan je gerust stellen met je vraag. Mijn Superb is voorzien van Bi-Xenon en het Smart Light Assist en alles werkt net als met de standaard OEM Xenon lampen, de techniek zit namelijk niet in de lamp maar in de koplamp unit. En ik kan je alleen maar meegeven dat je met de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI echt geen spijt gaat krijgen. Het is letterlijk en figuurlijk een verschil van dag en nacht tussen de standaard OEM en de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen.
Ik wil nooit meer zonder Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI

Ik kan je gerust stellen met je vraag. Mijn Superb is voorzien van Bi-Xenon en het Smart Light Assist en alles werkt net als met de standaard OEM Xenon lampen, de techniek zit namelijk niet in de lamp maar in de koplamp unit. En ik kan je alleen maar meegeven dat je met de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI echt geen spijt gaat krijgen. Het is letterlijk en figuurlijk een verschil van dag en nacht tussen de standaard OEM en de Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI lampen.
Ik wil nooit meer zonder Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI

Top, dank je wel voor de informatie.
Lampen zijn vanavond bezorgd en worden morgenochtend geïnstalleerd. Morgen einde middag een rit naar Oostenrijk. Kan ik ze direct even mooi uitproberen :-)

HaycoOnline

Donateur
Top, dank je wel voor de informatie.
Lampen zijn vanavond bezorgd en worden morgenochtend geïnstalleerd. Morgen einde middag een rit naar Oostenrijk. Kan ik ze direct even mooi uitproberen :-)
Nou dan heb ik goed nieuws voor je. Ik heb afgelopen vrijdag een rit gemaakt naar Oostenrijk. Heerlijk wat een licht tijdens de reis in het donder, zet hem vooral op SLA. Helaas zit komende zaterdag mijn wintersport er weer op.

kippie

Lid
Mistlampen zitten er in.

5000k met beetje gele gloed wat ik precies wilde.
Halogeen lichtopbrengst is het hoogst in kleur 4000-5000k.

Opmerking.
Cosmetisch: Als je naar de lichten kijkt (voor de auto):
Is het wel geler dan xenon en zeker geler dan led stadslicht. Voor een exacte kleurmatch beter 6000k nemen.

Performance: Het licht wat het uitstraalt. Xenonkleur= mislichtkleur. Perfecte match voor mij.

Zie 2 bijlages

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    322,2 KB · Weergaven: 202
  • image.jpg
    image.jpg
    271,9 KB · Weergaven: 166
Laatst bewerkt:

kippie

Lid
@Tuulster denk dat 6000k wel juiste kleur is.
Ik wil wat gelig hebben, dan zie ik hem nog in de schemering. Ben tevreden voor het type halogeen lamp.

Laatst bewerkt:

kippie

Lid
@Tuulster ook heel mooi!

Hoeveel watt led zal overeenkomen met 35watt lichtopbrengst (vergelijkbaar lumen) halogeen?

Mooi zal zijn led verlichting die van kleur kan veranderen of warme led?

kippie

Lid
Hier foto.
Xenon vs xenon + mislicht.
op foto is duidelijk te zien dat xenon geler is.
Voor oog zijn de kleur verschillen niet goed te zien, maar de fotocel van camera ziet het duidelijk wel.
Ondanks dat 5000k gelig is, is altijd nog witter dan de xenon.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    244,5 KB · Weergaven: 138

kippie

Lid
Als ik zo kijk naar het aanbod van de H8 led mistlichten al dan niet met canbus.

Als er een normaal H8 voetje aanzit net als halogeen dan is de lichtopbrengst.

Circa 500-1000lumen.

Halogeen is circa 700-900 lumen.

Gezien de kleur zal led 6000-7000k minder goed zichtbaar zijn tov halogeen bij schemering.
Waarschijnlijk presteren ze minder of gelijkwaardig.

Xenon mistlampen zijn geen optie. Niet echt geschikt als bocht verlichting omdat een opstarttijd hebben voordat ze goed volledig branden.3s?

Wie heeft ervaring met de ledblokken met heatsink of koeler als mislicht?

Deze zijn vaak >3000 lumen lichtopbrengst en sommige zijn zo fel dat je ze als dimlicht kan gebruiken.

Of
Halogeen mistlichten met wattage
55 watt/ 12V. ( oem =35 watt).
(Wellicht wordt deze te warm)

Brains75

Actief lid
Ik heb 55watt halogeen erin (met blauw glas) zonder problemen tot nu toe. Zelfs éénmaal dik uur met mistlampen aan gereden zonder probleem. Extra warmte valt volgens mij wel mee.

kippie

Lid
@Brains75
Bedankt voor delen.
Wat vind je van de licht opbrengst?

35 watt circa 700lumen
55 watt circa 1000lumen

Een led met heatsink met opbrengst van minimaal 1400lumen ben ik wel benieuwd naar. De achterkant achter voetje wordt dan warm. Hoe warm?

Heb versies gezien
met heatsink.
Heatsink met ventilator.
En met staaldraad flappen koeling

Versies met >3000lumen lijkt mij overkill.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan