Project Led

tritus

Senior Member
Even een vraagje, passen de leds voor in de mistlampen ook in een nieuwe octavia?

Collega heeft een nieuwe octavia besteld en vond de ledverlichting in de mistlampen erg mooi. Dan bestel ik deze ook even voor hem.

HaycoOnline

Donateur
Even een vraagje, passen de leds voor in de mistlampen ook in een nieuwe octavia?

Collega heeft een nieuwe octavia besteld en vond de ledverlichting in de mistlampen erg mooi. Dan bestel ik deze ook even voor hem.
Je mag ze van mij wel overnemen :)
Ik heb ze weer vervangen voor traditionele lampen. De LED's hebben nog geen 10min gebrand.

3deskoda?

Senior Member
@Tuulster
Zijn er mensen die die zelf vervangen hebben ?
Ergens wil ik het zelf vervangen,maar durf er langs de andere kant niet aan beginnen uit schrik dat ik brokken ga maken.
Ben namelijk niet zo technisch aangelegd:bloos:
:bloos::nono:

Moet je echt niet technisch voor aangelegd zijn hoor. Had ook nog nooit autolampen vervangen maar verving intussen zelf de mistlichten en de achteruitrijlichten.
Voor de mistlampen ben ik wel voor de 50watt-versie gegaan.

family man

Senior Member
Mooi topic, alle pagina's doorgelezen maar ben er nog niet helemaal uit..
Dus ik probeer een overzichtje te maken..deze is niet compleet dus wie kan het aanvullen met de juiste type ledlampjes?

1) Mistlicht/cornerverlichting>>2x H8 canbus LED 30w
2) evt voor stadslicht (niet bij style/style business nodig?>> type onbekend
3)buitenspiegels, bij style business al led /bij niet style business?>> type nbekend
4)buitenspiegels, knipperlichten?? (ergens iets over gelezen, kan niet terugvinden)>>type onbekend bij alle uitvoeringen
5) Mistlamp achter>> type onbekend
6) Knipperlichten achter>> 2x PY 21W canbus orange LED
7) Achteruitrijlichten>> 2x P 21W canbus LED
8) Dashboardkastje>> losse 5W5 LED (svp afbeelding)
9) Kofferbak/kofferbak combi>> type onbekend (of alleen zoals op superskoda met behuizing)
10) Portierverlichting (alleen voor met lampjes?), achter alleen reflectoren of wel voorbereiding aanwezig
diverse types (allen met behuizing) zoals Full LED (alleen wit) of rood/wit (alleen lampje vervangen)>>type onbekend
of rood/wit LED (met Skoda logo) in behuizing (ergens al nieuw logo bekend)

ik hoor het graag, dan zal ik het lijstje aanpassen/aanvullen, links naar goed werkende/geteste verlichting mag ook!

paultie

Forumguru
Heb de lijst even aangepast.

1) Mistlicht/cornerverlichting>>2x H8 canbus LED 30w
2) evt voor stadslicht (niet bij style/style business nodig?>> type onbekend
3)buitenspiegels, bij style business al led /bij niet style business?>> type nbekend
4)buitenspiegels, knipperlichten?? (ergens iets over gelezen, kan niet terugvinden)>>type onbekend bij alle uitvoeringen
5) Mistlamp achter>> type onbekend
6) Knipperlichten achter>> 2x PY 21W canbus orange LED
7) Achteruitrijlichten>> 2x P 21W canbus LED
8) Dashboardkastje>> losse 5W5 LED (svp afbeelding) (Zal ook een 5W5 T10 lampje zijn)
9) Kofferbak/kofferbak combi>> type onbekend (of alleen zoals op superskoda met behuizing) (betreft een plastic huisje wat je met een schroevendraaier open kunt maken. Erin zit een 5W5 lampje met T10 aansluiting bij de HB iig)
10) Portierverlichting (alleen voor met lampjes?), achter alleen reflectoren of wel voorbereiding aanwezig
diverse types (allen met behuizing) zoals Full LED (alleen wit) of rood/wit (alleen lampje vervangen)>>type onbekend
of rood/wit LED (met Skoda logo) in behuizing (ergens al nieuw logo bekend)

11) Voetverlichting>> 5W5 T10 (betreft een ijzeren huisje wat je met een schroevendraaier open kunt maken. Erin zit een 5W5 lampje met T10 aansluiting.)
12) Binnen verlichting>> 5W5 T10

HaycoOnline

Donateur
Een mooie lijst met lichtverbeteringen maar ik mis nog één in de lijst :)
Het is weliswaar geen LED maar geeft aanzienlijk meer licht dan de standaard OEM Xenon lampen!
Voor een complete upgrade punt 13 nog even toevoegen:
13) Osram Cool Blue Intens D3S 66340CBI

family man

Senior Member
Wel weer het filmpje gevonden van de o3 waar de boardingspots vervangen worden door led,
Maar niets over de knipperlichten in de buitenspiegels..ook niets gevonden bij de S3, volgens mij zijn het nu gewone lampjes, al eens ooit vervangen bij (any type of) Skoda door Led door iemand?

Pendragon

Donateur
Wel weer het filmpje gevonden van de o3 waar de boardingspots vervangen worden door led,
Maar niets over de knipperlichten in de buitenspiegels..ook niets gevonden bij de S3, volgens mij zijn het nu gewone lampjes, al eens ooit vervangen bij (any type of) Skoda door Led door iemand?

Volgens mij zijn de knipperlichten in de buitenspiegels al led dus die hoef je niet te vervangen. De wit/gele verlichting in de spiegel is geen led. @Joske kan dit bevestigen.

Laatst bewerkt:

fastpeter

Forumguru
Klopt had zelf een OC3 RS en knipperlichten zijn led, de bordingspots zijn Steek, die toen vervangen door led unit van superskoda

kippie

Lid
Beste iedereen,

Vraag kofferbak verlichting led.

1. a).Zal iemand het exacte type nr weten. Zodat elders kan zoeken?

b) Wie heeft goedkopere alternatieven dan superskoda.com geprobeerd?

c). Overigens vind die ook net te fel en te wit. Lijkt op 7000k licht.

Re: mistlicht.
Wordt 5000k halogeen van merk michiba H8, 35 watt.
Ben benieuwd 13,- euro via nederlandse site.

Re: achteruit rij licht led.
Is dat niet illegaal? Zo fel zeker als ome agent dat net maar ziet? Overigens wel heel mooi.

@Tuulster je achteruit rij licht zijn nu 20 usd ipv 16 destijds.

paultie

Forumguru
@kippie
1.a Is dit voor de HB of de Combi?
b Ik heb zelf W5W T10 leds gebruikt. Zie mijn topic hierover voor meer info. Scheelt een bon duiten....
c met de T10 led lampje heb ik iets meer licht dan het standaard peertje in de kofferbak en wit licht. Op m'n topic staan ook foto's verder van de kofferbak lampjes.
Kosten 19,5 cent uit China per ledje.

Hard rijden mag ook niet maar doen we toch... :D

paultie

Forumguru
Als aanvulling.
In essentie zal verlichting bij een APK keuring gecontroleerd moeten worden.
Volgens mij kijken ze dan alleen naar het lichtbeeld en hoogte van de dimlichten.
Ik weet niet of ze nog andere eisen stellen aan de overige verlichting anders dan dat ze moeten werken en overeen moeten komen met de verwachte kleur.

Knipperlicht (oranje)
Remlichten(rood)
Stadslicht (wit)
Dimlicht (wit) check op hoogte en licht beeld.
Grootlicht(wit)
Mistlamp voor (wit)
Mistlamp Achter (rood)
Achteruitrij verlichting (wit)

kippie

Lid
@paultie Bedankt voor je link. Betreft HB.
T-10 is inderdaad een goed alternatief voor de kofferbak. Hoef geen powerled te hebben, maar iets meer licht zal mooi zijn. In de kleur warmer wit. 4750-5000k. De meeste led is 7000k?
Welke wattage heb je voor de t-10. Je hebt 0,5, 1 watt en zelf 4 watt en hoger. Welke kleurtemperatuur?

Hoe bevalt je misTTTTlicht led?

Laatst bewerkt:

paultie

Forumguru
Zelf denk ik dat het 7k is. Meeste uit China is die kleur. Heb weinig warm wit voorbij zien komen. Wattage weet ik niet maar ik vermoed 0,5 of 1 watt. Zijn 5 smd 5050 leds.

Mistlicht bevalt goed. Vanwege bi-xenon merk je er niet heel veel van. Maar het smoelt wel goed.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan