Project Led

Vcopk

Nieuw lid
Achterlichten luxe is inderdaad verlichting op het stuk van de achterlichten dat op de klep zit daarnaast is de kentekenplaat verlichting in led uitgevoerd. Dit is standaard op een Style tov een Ambition. heeft niets met een pakket te maken..... raar verhaal van je dealer, kost namelijk niks zit gewoon op een style...

Bekijk bijlage 40367

Hallo skoda fans.
Ik heb sinds paar weken een mooie witte s3 combi Ambition BL, maar zoals hierboven beschreven zit er geen licht in kofferdeksel. Weet iemand of dit er alsnog is in te krijgen ?

Dewinteb

Actief lid
Er lopen idd geen verlichte (led) buisjes doorheen. Wellicht dat t nog komt in de toekomst als aftermarket gadget. Of een compleet nieuw achterlicht bestellen bij de dealer van het juiste type€€€. Maar wsl zitten er ook geen kabels achter het niet verlichte deel.

Jurg

Nieuw lid
Inmiddels zijn de LED lampen ook voor de combi leverbaar via superskoda.com.

Kunnen ook de combi rijders in het donker zien wat er in de kofferbak ligt..

Ik had deze 2 ledlampen voor de Combi kofferbak toevallig gisteren besteld op superskoda.com voor mijn nog te leveren S3 Combi, maar kwam er vandaag, na het zien van een foto van mijn "testrit combi" achter dat daar helemaal geen 2 lampjes links en rechts in de kofferruimte zitten, maar alleen aan de linkerkant het uitneembare led lampje. Of ik moet met sterk vergissen.

Misschien dat iemand met een S3 Combi dit kan bevestigen.

Er staan op de site van superskoda.com wel mooie foto's van voor en na de inbouw, maar deze zijn van de limousine (staat er ook in kleine lettertjes bij).

Ik heb vanmorgen via email de order proberen te cancellen. Hopelijk reageren ze hierop.

dvon

Actief lid
@Jurg: ik had er ook naar gekeken. De lampjes voor de combi worden nadrukkelijk apart genoemd. Bij de combi zitten de 2 lampjes in de achterklep en niet in de kofferruimte. Ik denk dat ze de foto's nog moeten aanpassen. Ik verneem het hier graag als je een reactie van ze hebt.

coreza01

Forumguru
@dvon, je hebt gelijk. Ik hoor het ook graag want wil ze wel heel graag bestellen alleen moet ik idd wel ff foto's zien of het wel nut heeft aangezien deze lampjes meer de achterkant van de auto verlichten en niet zo zeer naar binnen toe schijnen. Of je moet de klep natuurlijk niet helemaal naar boven open doen. Ben benieuwd.

GTPaul

Nieuw lid
Wat betreft de LED verlichting voor de S3 combi van superskoda.com Ik heb deze besteld en ze passen ook in de achterklep. Het probleem zit hem erin dat de aansluiting anders is. De standaard aansluiting is anders dan degene die door superskoda wordt geleverd.

LED verlichting superskoda en orgineel.jpg

GTPaul

Nieuw lid
@dvon Toen ik ze besteld had hadden ze daar nog geen onderscheid in gemaakt. Volgens de bijbehorende tekst paste ze in beide modellen. Zie nu net dat ze inderdaad 2 verschillende sets hebben. Moeten ze nog wel even de foto's aanpassen voor de combi.
Heb ze uiteindelijk nog niet geïnstalleerd omdat de connectoren anders zijn. Of ze daadwerkelijk veel licht in de kofferbakruimte gaan geven is maar zeer de vraag. Dat was voor mij niet het doel.

Laatst bewerkt:

Jurg

Nieuw lid
@dvon @coreza01 @GTPaul: Inderdaad heb ik op youtube filmpjes de 2 lampjes in de achterklep ook gezien. Als de led lampjes naar de grond schijnen kan het ook wel handig zijn om daar wat fellere verlichting te hebben in het donker, scheelt wellicht ooit modderschoenen. Mocht superskoda.com reageren zal ik ze vragen of de connectoren inderdaad kloppen en de bestelling toch door laten gaan. Als ze uiteindelijk niet reageren ga ik er maar vanuit dat ze de connectoren inmiddels hebben aangepast. We wachten af.....

3deskoda?

Senior Member
Ik kan bevestigen dat er 2 lampjes in het kofferdeksel van de combi zitten maar hoor graag van jullie wat het effect van de Supersoaker-led's is voor ik bestel. Durf eraan te twijfelen of het effect even groot is als bij de HB.

Jurg

Nieuw lid
Superskoda heeft gereageerd op mijn mail en nogmaals bevestigd dat de lampjes speciaal voor de Combi zijn gemaakt (zonder overigens te reageren op het feit dat de foto's van de limousine er bij staan op de website). De lampjes zijn dus onderweg, maar om te kijken wat het effect is, moet ik wachten op levering van de auto en dat duurt nog wel een paar maanden.

HaycoOnline

Donateur
Kijk, deze foto bewijst de noodzaak van een Led lamp in de mist/bocht verlichting.
Geen gezicht die gele lamp! :nono:

Bekijk bijlage 41451
Hallo Tuulster,
Afgelopen zaterdag mijn Superb Combi bij onze dealer opgehaald. Ook ik heb de mist/corner verlichting laten vervangen door dezelfde LED. Maar ondanks dat mijn licht op AUTO staat heb ik geen corner verlichting. Ik heb de LED's even getest door de mist lampen aan te zetten en dan branden ze wel. Enig idee waarom ik geen corner verlichting meer heb in de AUTO stand. Knipper licht en stond aan en de snelheid was beneden de 40km.

Tuulster

Forumguru
Hmmmmmm @HaycoOnline , dat is een goed vraag. Je zou zeggen dat ze het moeten doen als je aan de voorwaarde, zoals beschreven op blz 73 in het instructieboekje, hebt voldaan.

Het enige dat ik dan nog kan bedenken is dat ze niet actief staan als bochtverlichting in de Vcds programmering. Dit programma heet bij de dealer overige Odis.
Hebben ze getest in de garage? Je hebt ze ook daar laten plaatsen toch, net als ik? Bij mij hadden ze het over plug and play...... en mijn bochtverlichting doet het vanf begin af aan goed. Enige is dat de leds niet dimmend uitgaan, dat doet halogeen wel.

HaycoOnline

Donateur
Hmmmmmm @HaycoOnline , dat is een goed vraag. Je zou zeggen dat ze het moeten doen als je aan de voorwaarde, zoals beschreven op blz 73 in het instructieboekje, hebt voldaan.

Het enige dat ik dan nog kan bedenken is dat ze niet actief staan als bochtverlichting in de Vcds programmering. Dit programma heet bij de dealer overige Odis.
Hebben ze getest in de garage? Je hebt ze ook daar laten plaatsen toch, net als ik? Bij mij hadden ze het over plug and play...... en mijn bochtverlichting doet het vanf begin af aan goed. Enige is dat de leds niet dimmend uitgaan, dat doet halogeen wel.
Klopt ik voldoe aan de voorwaarden zoals beschreven op blz.73. Ik weet niet of ze het in de garage getest hebben maar ze hadden tenslotte al ervaring met de inbouw van jou LED lampen :D
Dat ze niet zouden dimmen was mij bekend maar dat vond ik ook niet erg. Ik zal de garage eens vragen of zij iets in de ODIS hebben aangepast. Had je ook toevallig mijn topic DCC gelezen?

Bovenaan Onderaan