Project Led

Brains75

Actief lid
@kippie
Ik vind de lichtopbrengst eigenlijk vrijwel hetzelfde, of zelfs iets minder dan de 35watt oem lampen. Misschien omdat het vrij goedkopen 55watt lampen erin gezet heb. De lichtkleur is iig mooi "wit" en daar ging het mij om.

Hallo, mijn Sub3 staat bij de dealer (laatste week dec besteld). Over twee weken mag ik hem ophalen. Er dient nog leer ingebouwd te worden, ruiten tinten, trekhaak en Eibach ondergezet te worden.
Even een vraag: als ik de mistlampen wil vervangen door LED, waar kan ik ze dan het beste bestellen (Ned site) en welke dien ik te hebben, typenummer etc? Kan iemand even een link sturen? Dan kan de dealer ze er voor de aflevering inzetten.
Alvast bedankt.

kippie

Lid
@paultie
Thx @t10 kofferbak verlichting.
Heb 2 watt warme witte led in gestopt. Denk dat de kleur 4300k is met lichtopbrengst van 100 lumen. Witter dus dan het standaard lampje.
Standaard is het halogeen (w5w) met de kleur 3000k en een lichtopbrengst van circa 50 lumen.

Het goedkopere alternatief voor superskoda.com ledunits.

Uiteraard kun je ook 6000k koud witte leds in doen. Is kwestie van smaak van de lichtkleur.

Prijs van t10 led 19ct tot 1,50 euro per stuk.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    203,4 KB · Weergaven: 201
  • image.jpg
    image.jpg
    173,2 KB · Weergaven: 197
Laatst bewerkt:

Barryvl

Nieuw lid
Ik heb via xenonlamp.nl eerst de standaard Osram xenonlampjes vervangen door hun huismerk: Xenonlamp.nl D3S xenon vervangingslamp +50%. maar die vallen continue uit voor 1 of 2 seconden. Dus nu de vaker genoemde
Osram Xenarc Cool Blue Intense D3S 66340CBI erin gedaan. Niet zo wit en fel als ik zou willen, maar blijkbaar wil deze auto allees Osram of Philips lampjes accepteren.... eens kijken of ze na inbranden wat feller worden.

kippie

Lid
Heb even andere led lampen geprobeerd. Lampen zijn geplastificeerd zodat metalen delen lamp niet kunnen kortsluiten bij aanraken van frame. Vorige lampen waren gevoelig voor.
Feller en je ogen doen dan pijn.

These are super!! More white 250 lumen! Only 2,50 euro!

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    311,2 KB · Weergaven: 168
  • image.jpg
    image.jpg
    109,9 KB · Weergaven: 156

ljo13

Lid
Ik heb net ontdekt dat mijn bedrijf mijn nieuwe Superb heeft besteld met dubbele halogeenverlichting. Bah, dat dit zelfs nog verkocht wordt, ongelofelijk.

Daar valt nu natuurlijk nog weinig aan te doen maar ik zou de standaardlampjes meteen bij aankomst willen vervangen door LED zodat het er toch een beetje aanvaardbaar uitziet.

Op deze site las ik al hoe ik ze kan vervangen en welk type ik nodig heb maar ik las ook ergens dat je de lens ook moet vervangen omdat LED's anders het omgekeerde effect zouden hebben en er nog geler uitzien. Iemand advies?

RefleCs

Forumguru
Heb je zelf geen inspraak gehad in de bestelling? Overigens kan je nog eventueel aanpassingen doorvoeren zolang de auto nog maar niet gebouwd is ;)

Level42

Forumguru
Heeft er iemand al gekeken naar de LED verlichting (mogelijkheden) in de kofferdeksel indien die niet standaard is voor jouw uitvoering ?

Ik zou graag eens naar die units kijken maar....hoe haal ik netjes de bekleding van de kofferbakklep los ?

Tuulster

Forumguru
Hoeft niet los hoor als je tenminste deze bedoelt:
Units haal je er zo uit.
Je kunt de hele unit vervangen maar ook, net zoals je footwell, er zelf leds in zetten.....

Zie verder in dit draadje vanaf post #316 voor de verlichting in de combi klep.

koffer led verschil.jpg

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Haha, nee die heb ik natuurlijk al lang gedaan Tuul :)

(Vreemd genoeg geven die units trouwens geen geel/blauwe vlekken, kennelijk zijn dat net andere units, hebben ook een zwart plastic achterkapje ipv de metalen bij de footwells....

Nee maar ik bedoel dus de lampunits die op de klep zelf zitten aan de buitenkant. De luxere S3's hebben daar de achterverlichting in doorlopend......dat is mooi en zou ik ook best willen maar dan moet ik eerst eens in die units kijken....

De mistlamp zit er al in, die werkt alleen als de klep dicht is heb ik al gemerkt.

paultie

Forumguru
Iemand zou dit in Etka op kunnen zoeken... Maar het moet volgens mij niet zo spannend zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

BadBert

Forumguru
Iemand zou dit in Etka op kunnen zoeken... Maar het moet volgens mij niet zo spannend zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben ook benieuwd... Ruimte voor t led strippie zit er...

Maar denk dat je andere units moet kopen. En dan hopen dat de juiste bedrading er in zit?

Zou het ook wel willen... Hahahah

Level42

Forumguru
Trouwens nog even over die kofferbak LEDs..... voor dat ik de lampjes veranderde in LEDs waren de LEDjes in het zaklampje een stuk "kouder" van kleur dan de lampjes....nu er LEDjes in de achterste units zitten is de lichtkleur "ineens" een stuk geler......maar als je hem eruit haalt en als zaklampje gebruikt zijn de LEDs ineens weer de "koudere" LEDkleur. Neem aan dat dat een poging van Skoda was om de "normale" kofferbak kleur aan te passen aan de lampjes....

Nu is de uitdaging natuurlijk om ook die LEDjes te vervangen zodat alles 1 mooie kleur is......en dat betekent het kofferbakzaklampje openen.....zonder hem te slopen....

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Ik wil ook gaan starten met het bestellen van leds, echter heb ik nog even een vraagje. In het begin van dit topic ergens is de vraag gesteld hoe heet de led lampen worden (voor de mistverlichting) maar is er ook nog iemand die dat heeft gecontroleerd?

Level42

Forumguru
Ik heb nog wat kleinigheidjes zoals je in mijn thread kan zien maar het temperatuurverschil is schokkend. (Alhoewel ik het eigenlijk ook wel wist).
Heb nu tijdelijk links de LED en rechts de originele lamp (fraaie combi, LOL !) Lamp wordt voelbaar warm als ik het glas van de buitenunit aanraak. LED blijft volledig koel. Let wel op, ik heb (nog?) canbus problemen met de LEDs die ik heb gebruikt maar ik weet niet of het aan de LEDs ligt of misschien aan iets anders.... (beschadiging, 2 verschillende lampen..... ?)

Bovenaan Onderaan