Project Led

Level42

Forumguru
Hoe raad je het zo ? :)

Overigens heb ik me vergist het zijn dezelfde formaat LEDs als in het zaklampje.

Net de bestaande LED getest met mijn multi meter en daarnaast 1 van de nieuwe van Ali en die van Ali is zo al 2 keer zo fel als de bestaande......

Level42

Forumguru
Het wordt overigens geen kwestie van simpel 2 LEDjes erbij solderen....de soldeerpunten van de linker plek zijn allemaal doorverbonden en ook met de plus doorverbonden, en de soldeerpunten van de rechter zijn allemaal doorverbonden en met de - verbonden.....ik denk dat ik wat spoortjes moet doorkassen. De LEDs moeten parallel aan de originele LED komen te staan natuurlijk....

Level42

Forumguru
Mmmmmmmmmmmm.......hier is echt iets raars aan de hand. Van het zaklampje kan ik me herinneren dat de configuratie van de pinnen nogal simpel is. Plus aan de ene kant, min aan de andere. Er zijn in principe 2 pinnetjes per kant.....hier wordt echter gebruikt gemaakt van 4 pinnen, waarvan er 3 aan de min liggen en 1 aan de plus....ik begon iets te vermoeden en....ik denk dat er een 3 kleuren LED is gebruikt op dit printje ! Om dan wit te krijgen moet je natuurlijk alle drie de kleuren "aan" zetten....en dat zou ook het zwakkere, warm witte licht verklaren.

Dit betekent ook nog een extra lastig iets, want ik kan geen min en plus aan 1 kant van de LED hebben....en ik moet al prinsspoortjes gaan doorkrassen vanwege de rare kortsluitingen....wordt beetje veel werk.....en dan nog is het maar afwachten wat het resultaat zal zijn. Ik voel er veel meer voor om de Festoon lampjes van @paultie af te wachten en die gewoon in de behuizing te solderen.

Level42

Forumguru
Nu ik erover na denk......en nog eens naar de print kijk....als je dus 1 bepaalde kleur wilt hebben (of een mix van 2) hoef je alleen een bepaald spoortje door te krassen.....en dan begint het toch weer te kriebelen, al is het maar om te kijken of ik gelijk heb :)

image-jpeg.52315

Level42

Forumguru
Nope....het is geen kleuren LEDje....maar kennelijk een witte met de pin-out van een kleuren LEDje.....tsjaaaaaaaa....

Level42

Forumguru
Nee nee nee, ben altijd voor de wetenschappelijke aanpak ;)

Heb de LED losgesoldeerd en met alle combinaties krijg ik toch wit licht dus vandaar dat ik zeker weet dat het geen 3 kleuren LED is.

Heb nog een beetje zitten puzzelen maar ik moet echt flink wat spoortjes doorkrassen maar dan moeten er ook nog draadjes worden gemaakt.....echt te veel geklooi, zelfs voor mij :)

Ik ga voor de gemodificeerde Festoons :)

turboturbo

Forumguru
Wat heeft men bezield bij het ontwerpen dan van zo een printplaatje? Wat zou de reden kunnen zijn dat er voor deze configuratie gekozen is?

Tuulster

Forumguru
Het wordt overigens geen kwestie van simpel 2 LEDjes erbij solderen....de soldeerpunten van de linker plek zijn allemaal doorverbonden en ook met de plus doorverbonden, en de soldeerpunten van de rechter zijn allemaal doorverbonden en met de - verbonden.....ik denk dat ik wat spoortjes moet doorkassen. De LEDs moeten parallel aan de originele LED komen te staan natuurlijk....
Ouwe knutselkoning die je bent :deuk: :jaja:

Level42

Forumguru
Haha....als het echt had gemoeten en ik zeker wist dat het even veel licht zou gaan geven als een festoon erin modden had ik wel een poging gedaan. Maar die festoon erin is veel makkelijker en geeft gegarandeerd goed resultaat. Zijn alle voetenverlichtingen even fel......heb ze overigens op 10% staan, is precies goed naar mijn smaak. Licht weerspiegelt mooi in de Ali-pedalen :)

dietcokelight68

Nieuw lid
Inderdaad, een plug-and-play principe. Gewoon de oude lamp eruit halen, de kabeltjes losmaken, nieuwe lamp met kabeltje verbinden en vastklikken. Voila, krachtig wit LED licht voor een zachte prijs.
Succes en veel plezier.

Bart81

Forumguru
Vandaag de eerste lampjes van aliexpress ontvangen de led mistlichten
Man man man komt dat roostertje uit de bumper moeilijk los!!!
Uiteindelijk loste het wel, jammer genoeg wel een plastiek weerhaakje afgebroken aan achterkant:angry:

Lampjes zelf plaatsen ging fluitje van een cent, wel foutmelding op boordcomputer:arghh:

Kan dit dan enkel verholpen worden met vcds aanpassing? Ik had nogtans toch al mensen zien passeren die geen foutmelding kregen?

Gr

Bart81

Forumguru
Inderdaad, een plug-and-play principe. Gewoon de oude lamp eruit halen, de kabeltjes losmaken, nieuwe lamp met kabeltje verbinden en vastklikken. Voila, krachtig wit LED licht voor een zachte prijs.
Succes en veel plezier.
Geven deze lampjes dan ook niet de gekende storing op het uitneembaar zaklampje? Heb er al iets over gelezen dat het zaklampje dan zachtjes zou oplichten ofzo?

Tuulster

Forumguru
Vandaag de eerste lampjes van aliexpress ontvangen de led mistlichten
Lampjes zelf plaatsen ging fluitje van een cent, wel foutmelding op boordcomputer:arghh:
Kan dit dan enkel verholpen worden met vcds aanpassing? Ik had nogtans toch al mensen zien passeren die geen foutmelding kregen?
Gr

Bij Aliexpress lampjes zijn vcds aanpassingen noodzakelijk. Ik heb ze besteld bij Xenonlamp.nl. zoals hierboven te lezen is. Die zijn duurder maar wel plug and play.......

paultie

Forumguru
Dat ligt er een beetje aan welke je hebt besteld. De last bepaald of er een melding komt. Ik heb exact dezelfde als tuulster besteld en geen error. Af en toe eentje op de linker maar dat kan nog een rot contact je zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Level42

Forumguru
Overigens @Level42, heb ik de mistlampen ook in canbus uitvoering uit China(waar ze wsl allemaal vandaan komen) 30.000km verder en nog geen storing gehad. Geen weerstanden nodig, en geen aanpassing aan vcds.
Volgens mij zijn wij allemaal best nieuwsgierig of jij een linkje hebt van deze LEDs :)

Bovenaan Onderaan