Project Led

D

Deleted member 20754

Heb gisteren en vandaag al lekker gewerkt aan het vervangen van de ledlampen, gisteren knipperlichten achter en achteruitrijverlichting. Vanochtend de kofferbakverlichting units in de klep vervangen (Combi).

Deze moet je op tegengestelde richting terugplaatsen (TIP).
 
D

Deleted member 20754

Geen foutmelding, heb de lampen nu 2x aangezet, daarna wagenstatus gecheckt. Lampen besteld via ebay, 6 euro per stuk.
 
D

Deleted member 20754

Tja..... maxidot geeft ook geen melding. Heb de lampen besteld via een link hier op het forum. Deze persoon had ook geen foutmelding.
 

Bart81

Forumguru
Tja..... maxidot geeft ook geen melding. Heb de lampen besteld via een link hier op het forum. Deze persoon had ook geen foutmelding.
Goed om weten hé... Jammer van mijn dure lampjes maar goed om weten als ze stuk zijn hé:arghh:

Post anders de link hier nog even als je wilt?
 
D

Deleted member 20754

Geen idee eigenlijk. Voor mij persoonlijk gaat het om de looks.
Ka mij niet eens herinneren wanneer ik ooit met mistverlichting heb gereden voor. Achter brand hij natuurlijk al redelijk snel ivm zichtbaarheid achter opkomend verkeer.
 

Level42

Forumguru
.....wat me brengt op 1 van mijn ergernissen op de weg: onnodig en veel te "snel" mistlicht voeren....vooral onze Zuiderburen hebben er een handje van....

Even terug naar de verkeerstheorie:

HET MISTACHTERLICHT

1. Wanneer?

- Het MISTACHTERLICHT mag branden als het zicht minder is dan 50 meter ten gevolge van:
. sneeuw
. mist

- Het mag BINNEN en BUITEN de bebouwde kom.

- Merk op dat het niet toegelaten is bij regen omdat de reflectie op het wegdek hinderlijk is.

- Een mistachterlicht (links) is veiliger dan twee.


(bron: http://www.gratisrijbewijsonline.nl/lichtenwet3.htm)

Met dat laatste ben ik het ook totaal eens. Als iemand plotseling voor je zijn dubbele mistlampen aanzet is het net of diegene boven op zijn remmen gaat staan. Het is mij dan ook nog steeds een raadsel waarom dubbele mist achterlampen toegestaan zijn, ik ben er van overtuigd dat hier al menige aanrijding door is veroorzaakt......

En 50 meter is echt dikke soep. Als je bij een hectometerpaaltje bent en je ziet de volgende nog dan is dat dus 100 meter zicht....
 

gdisselkoen

Forumguru
.....wat me brengt op 1 van mijn ergernissen op de weg: onnodig en veel te "snel" mistlicht voeren....vooral onze Zuiderburen hebben er een handje van....

Even terug naar de verkeerstheorie:

HET MISTACHTERLICHT

1. Wanneer?

- Het MISTACHTERLICHT mag branden als het zicht minder is dan 50 meter ten gevolge van:
. sneeuw
. mist

- Het mag BINNEN en BUITEN de bebouwde kom.

- Merk op dat het niet toegelaten is bij regen omdat de reflectie op het wegdek hinderlijk is.

- Een mistachterlicht (links) is veiliger dan twee.


(bron: http://www.gratisrijbewijsonline.nl/lichtenwet3.htm)

Met dat laatste ben ik het ook totaal eens. Als iemand plotseling voor je zijn dubbele mistlampen aanzet is het net of diegene boven op zijn remmen gaat staan. Het is mij dan ook nog steeds een raadsel waarom dubbele mist achterlampen toegestaan zijn, ik ben er van overtuigd dat hier al menige aanrijding door is veroorzaakt......

En 50 meter is echt dikke soep. Als je bij een hectometerpaaltje bent en je ziet de volgende nog dan is dat dus 100 meter zicht....

En sommige bestuurders zetten de mistachterlichten al aan als er alleen maar gewaarschuwd wordt voor mist, nog niet eens dichte mist. De tip van de hectometerpaaltjes is handig, maar het kan nog eenvoudiger. Reflectorpaaltjes hebben een onderlinge afstand van 50 meter standaard. Soms staan ze wel eens dichte bij elkaar, bijvoorbeeld in (gevaarlijke) bochten, maar op rechte stukken niet.
 
D

Deleted member 20754

@Level42, even misverstanden uit de weg halen. Met mijn reactie dat ik led heb gezet in de mistlampen vanwege de looks, betekend niet dat ik ze aan heb overdag of s avonds.

Gaat om de momenten wanneer ik de oprit af rijd, of een andere bocht. Dan licht het mistlicht even op, nu in een witte kleur ipv van geel.
 
Bovenaan Onderaan