Project Led

Level42

Forumguru
Vandaag de eerste lampjes van aliexpress ontvangen de led mistlichten
Man man man komt dat roostertje uit de bumper moeilijk los!!!
Uiteindelijk loste het wel, jammer genoeg wel een plastiek weerhaakje afgebroken aan achterkant:angry:

Als je ze gewoon in een flinke ruk RECHT naar voren (naar je toe) trekt is er niks aan het handje...

dietcokelight

Nieuw lid
c16cfec669ab8e64d7d378851a795ec4.jpg

Ook mistlampen in Led overgezet. Geen storing.

Hallo,
Dit ziet er goed uit. Kan je eventueel een link bezorgen waar je die bestelde en wat de technische specificaties zijn?
Mooi

Bart81

Forumguru
Geven deze lampjes dan ook niet de gekende storing op het uitneembaar zaklampje? Heb er al iets over gelezen dat het zaklampje dan zachtjes zou oplichten ofzo?
Kan iemand bevestigen of de kofferbak verlichting nu wel of niet storing geeft op het uitneembaar led lampje?

Heb ergens gelezen dat bij vervanging naar led het er ergens led zacht zou oplichten ofzo? Weet iemand hier iets over?

Level42

Forumguru
snap niet wat je bedoelt.

Het uitneembare zaklampje is al volledig LED, alleen zijn de LEDs voor de kofferbakgedeelte verlichting geler van kleur dan die voor het zaklamp gedeelte. Als je de bestaande (overige) kofferbakgloeilampen vervangt door LED geeft dat geen storing op de CAn bus.

Zacht oplichtende LEDs zijn me niet opgevallen.

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb net de verlichting in de achterklep vervangen door LED's en heb geen foutmelding.
Krijg gewoon 2 foutmeldingen op de mistlichten. Ze werken wel, maar systeem geeft er melding op

Interieur verlichting kan je vervangen door led zonder storing.
Spiegelverlichting kan je ook vervangen zonder storing.
Alle andere verlichting buiten je auto zal een storing geven bij je auto.
Je zal de computer zo moeten progameren dat hij weet dat er led is geïnstalleerd.
Wat je bij led verlichting niet moet vergeten dat het lichtbeeld niet het zelfde is als een standaard lamp.
Dat is voor de verlichting aan de voorkant alleen een (probleem).
Het ziet er aan de voorkant mooi uit maar normaal licht heb je niet.
Dus je mistlampen geven dan een slecht lichtbeeld waardoor je geen licht bundel meer hebt maat verstrooit licht.

Marco.

Level42

Forumguru
Dat klopt als je je verlichting LED maakt in een unit die daar niet voor ontworpen is. Zou ik inderdaad ook niet doen met mijn hoofdverlichting, maar .....hoe vaak gebruik je je mistlampen voor ? ik denk dat ik ze de afgelopen 10 jaar 1 of 2 keer heb ingeschakeld en....tsja, zelfs dan blijft mist mist. En ja, ik reed de afgelopen 10 jaar zo'n 60000km per jaar....dus het is niet zo dat ik alleen rondjes om de kerk heb gereden...

In mijn S3 heb ik overigens totaal geen storing op mijn achterrichtingaanwijzers en achteruitrijlampen zonder VCDS aanpassing.

Bart81

Forumguru
Dat klopt als je je verlichting LED maakt in een unit die daar niet voor ontworpen is. Zou ik inderdaad ook niet doen met mijn hoofdverlichting, maar .....hoe vaak gebruik je je mistlampen voor ? ik denk dat ik ze de afgelopen 10 jaar 1 of 2 keer heb ingeschakeld en....tsja, zelfs dan blijft mist mist. En ja, ik reed de afgelopen 10 jaar zo'n 60000km per jaar....dus het is niet zo dat ik alleen rondjes om de kerk heb gereden...

In mijn S3 heb ik overigens totaal geen storing op mijn achterrichtingaanwijzers en achteruitrijlampen zonder VCDS aanpassing.
Ondertussen mistlichten, achterpinkers, achteruitrijlichten vervangen naar led, alle 3 zonder foutmelding!!!

Bart81

Forumguru
Interieur verlichting kan je vervangen door led zonder storing.
Spiegelverlichting kan je ook vervangen zonder storing.
Alle andere verlichting buiten je auto zal een storing geven bij je auto.
Je zal de computer zo moeten progameren dat hij weet dat er led is geïnstalleerd.
Wat je bij led verlichting niet moet vergeten dat het lichtbeeld niet het zelfde is als een standaard lamp.
Dat is voor de verlichting aan de voorkant alleen een (probleem).
Het ziet er aan de voorkant mooi uit maar normaal licht heb je niet.
Dus je mistlampen geven dan een slecht lichtbeeld waardoor je geen licht bundel meer hebt maat verstrooit licht.

Marco.
Je verhaal klopt niet volledig...
Mistlichten geven vaak storing, als je achter richtingaanwijzers en achteruitrijlampen vervangt door goedkope ledversie werken deze perfect zonder enige storing.....:rockon:

family man

Senior Member
Ook ik heb het licht gezien...
Ga led bestellen voor mistlampen, achteruit en knippers achter, alsmede de ledjes W5W T10 voor in de achterklep.
(het lijstje van @paultie waarvoor dank)

Nog 1 vraag, als ik alleen de lampjes in de portierverlichting wil vervangen (niet de gehele unit) is dit ook W5W T10 of
iets anders?

@Level42 , je hebt pb!

Tinto

Forumguru
Net een nieuwe website voor lampen en led gevonden op de Skoda superb fan club facebook pagina ledledonline.com

Bovenaan Onderaan