Project Led

Bart81

Forumguru
@Bart81 , ik heb een nieuwe tactiek, ik laat de eigenaar gewoon het lampje open en weer dicht maken ! :D

Ik moet eerlijk toegeven dat de mijne sinds mijn modificatie nogal erg makkelijk uit elkaar valt...wellicht heb ik een oogje gebroken of zo....denk dat ik wat superlijm ga gebruiken...maar zo lang hij in de houder zit is er niks aan de hand.... ;)
Is het makkelijk zelf te doen ofzo?

family man

Senior Member
Gewoon voorzichtig zijn, er zit een uitsparing in om 'm open te maken, zoek een schroevendraaier die er net in past, dan een kwartslag draaien.
Dan staat ie al open, dan voorzichtig heel het kapje eraf halen ( zo moet je overigens ook de 3aaa batterijen wisselen) te klei dan wordt de uitsparing lelijk of rond, plastic is snel beschadigd.

De binnenkant openen om het printplaatje eruit te halen (zit op elke hoek aan een nokje) lukte bij mij het beste met een dun mes, voorzichtig loswierpen, ff piegelen)

Het soldeerwerk heeft Level42 zo voor elkaar en in elkaar wijst zich zelf, nu kun je alles goed zien.

Groeten vanuit een zonnig Italië
Nb na een week de eerste S3 gespot, een Italiaanse zwarte combi, wel al div O3 RSV combi's en de politie rijdt hier ook in O3 combi's.
Moet wel de onderzijde bumper bijlakken op div kleine slijtplekjes, niet in het zicht maar toch, al 2 keer krrrrr in de parkeergarages....stijl en korte draairuimte.
Hmmm nog niet eerder gehad in NL, gelukkig zie je er zo niets van.

Leenroc

Nieuw lid
Weet iemand toevallig hoe het paneel boven de binnen spiegel moet demonteren om de lampjes te vervangen?

Dank

Laatst bewerkt:

dirkr

Senior Member
Misschien handig te melden hoe je dit gedaan hebt voor andere mensen?

Iets heel dun tussen de plastiek "wringen" en beetje druk zetten.
Springt er zo af en dan kan je de lampjes gewoon wisselen.

Weet er iemand soms ook hoe je de lampjes van de voetenverlichting juist vervangt?
Heb het lampje zelf wel uit de auto gekregen (even wat wringwerk en loskoppelen) maar de behuizing waar het lampje in zit krijg ik zo onmiddeiljk niet open zonder het gewoon te breken.

mis ik ergens een klipje ofzo?

dirkr

Senior Member
Nvm :)
Blijkbaar is wat liefdevol forceren de manier om het open te krijgen.

De beugeltjes die het lampje vasthouden zijn wel net iets te kort bij mekaar voor de aliexpress lampjes dus die moet je wel even verbuigen.. scarry wel met een wagen die ik 2u had :nailbiting:

@paultie, @family man

Is het eigenlijk nodig dat die ijzeren behuizing er terug rond gaat?

Laatst bewerkt:

maartenv84

Senior Member
Is het trouwens mogelijk om de luxe achterlichten van de style zelf te bouwen op de ambition? Zijn ze bijv. Gewoon aanwezig of moet je van bekabeling tot de lampen alles zelf aanleggen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

family man

Senior Member
Nvm :)
Blijkbaar is wat liefdevol forceren de manier om het open te krijgen.

De beugeltjes die het lampje vasthouden zijn wel net iets te kort bij mekaar voor de aliexpress lampjes dus die moet je wel even verbuigen.. scarry wel met een wagen die ik 2u had :nailbiting:

@paultie, @family man

Is het eigenlijk nodig dat die ijzeren behuizing er terug rond gaat?

Ik heb het wel gedaan, lampje gewisseld, verder als oem...

gdisselkoen

Forumguru
Is het trouwens mogelijk om de luxe achterlichten van de style zelf te bouwen op de ambition? Zijn ze bijv. Gewoon aanwezig of moet je van bekabeling tot de lampen alles zelf aanleggen?

Je hebt andere achterlicht units nodig, die op de klep zitten moet je vervangen, en je moet de bekabeling zelf aanleggen.

Als ik me niet vergis is deze vraag al een keer eerder gesteld op het forum, maar kan het ook ergens anders gelezen hebben. Wellicht dat een zoekopdracht op dit forum je nog wat meer informatie oplevert.

maartenv84

Senior Member
Maar ff zoeken dan. Tis dus niet lampje er in en aansluiten en gaan

BadBert

Forumguru
Maar ff zoeken dan. Tis dus niet lampje er in en aansluiten en gaan

Nee, bij de ambition zit er op de plek waar bij de style een "led strip" zit, helemaal niets helaas. Je ziet wel een gleuf zitten waar hij in zou kunnen volgens mij.

D

Deleted member 20754

Je moet ze tegengesteld erin doen, ze komen met de hoge kant naar buiten toe te zitten. Dan erin duwen.
Ik heb ook staan kijken, maar uiteindelijk via YouTube gezien hoe het moet, 100% belangrijk dat ze tegenover gesteld erin gaan dan dat ze eruit gekomen zijn.

Bart81

Forumguru
Je moet ze tegengesteld erin doen, ze komen met de hoge kant naar buiten toe te zitten. Dan erin duwen.
Ik heb ook staan kijken, maar uiteindelijk via YouTube gezien hoe het moet, 100% belangrijk dat ze tegenover gesteld erin gaan dan dat ze eruit gekomen zijn.
Goede tip gehad blijkbaar:deuk:

dirkr

Senior Member
Ik ben te gehaast geweest. Nogmaals geprobeerd en ik drukte ze er nu zo in. :D

Heb je soms een foto van wat voor licht ze geven? Heb nu de lampjes vervangen door de ledjes die @paultie aangeraden had maar doordat die eigenlijk te dik zijn heb ik teveel moeten plooien en zijn ze niet echt vast.

Zou ze nu liever vervangen door een volledige behuizing

edit: ondertussen al maar 4 lots besteld :tongue: impulsief koopgedrag be damned!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
full

full

Bovenaan Onderaan