Project Led

Dewinteb

Actief lid
Wellicht de LEDs gewoon kopen en aan de dealer vragen ze te installeren :jaja:
Altijd gaan voor goede leds zou ik zeggen ipv philips.......

https://www.xenonlamp.nl/h7-canbus-...eYpsxOQygwpClMzPxWt7qky_D95EyuGC7gaAqCH8P8HAQ
Hi Tuulster, goed idee ,

Is er iemand met ervaring met deze H7 leds ipv halogeen als dimlicht lampen???

Blijft nog wel dat foeilelijke kleine hoeklampje over dat als drl werkt in mijn wagen; in het boekje staat zelfs niet wat voor type lamp/fitting het is, en hoe er uithalen is voor mij een puzzel daar er geen opening is achter dit lampje

Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Soms gaat het ook wel eens mis........:troost:

Vandaag een setje mooi uitziende leds uit China binnen gekregen om mijn kofferbak verlichting te vervangen. Maar uiterlijk zegt niet alles... nadat ik er 1 ingedrukt had ging er niets branden maar steeg er meteen een schroei luchtje op en begon het electronische slot van mijn kofferbak als een gek te klikken...... :tegek:

Dit Ebay experiment in China is mislukt!

20151013_200828.jpg

Mooi topic! Ik worsel nog een beetje wet de wattage. En moeten er voor de achteruitrijverlichting aan elke kant 2 lampen in (volgens Tuulster op pagina 2)?
Ik kom nu tot de volgende bestelling bij Xenonlicht.nl. Zou dat zo moeten kloppen?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    111,2 KB · Weergaven: 127

Tuulster

Forumguru
Mooi topic! Ik worsel nog een beetje wet de wattage. En moeten er voor de achteruitrijverlichting aan elke kant 2 lampen in (volgens Tuulster op pagina 2)?
Ik kom nu tot de volgende bestelling bij Xenonlicht.nl. Zou dat zo moeten kloppen?

Voor de achteruitrijlampen heb je er maar twee nodig! In eerste instantie had ik 4 doorgekregen van een dealer maar dat bleken er gewoon 2 te zijn :jaja::pardon:

Je wattages zijn gelijk aan die van mij! Mooi fel dus. Ik zeg niets meer aan doen. Behalve dan even 2 achteruitrijlampen minder bestellen....:D

fastpeter

Forumguru
persoonlijk zou ik de 50 watt nemen zijn duurder maar geven ook echt meer licht op de grond dan standaard dat wilde ik, hebben ook rondom 2x zo veel leds en boven ook je hebt nu toch bespaard zijn er echt maar 2

superbia

Forumguru
Heeft iemand enig idee hoe makkelijk of niet de interieurverlichting vervangen kan worden? Hier kan ik niets over vinden in de user manual? :nailbiting:

EdK

Forumguru
Wat wil je vervangen dan ?
Lampjes of complete units ?
Maar alle verlichting in de cabine is redelijk makkelijk te vervangen en vele zonder gereedschap maar wel zorgen dat je een kunststof spatel of niet te korte nagels hebt.

superbia

Forumguru
De lampjes voor en achter in het plafond en misschien de voetenruimte als ik daar bij kan komen. Zag geen schroefjes dus het zal idd wel geklemd zitten, maar zag geen instructies in het onderhoudsboekje

Zo gelijk met de kortingscode van hier maar de mistlampen bested bij xenonlamp. Worden ook net zoals mijn auto vrijdag geleverd, gelijk er maar even in fabrieken dit weekend :tegek:

Lukasluc

Nieuw lid
Ik heb light assist en dus geen smart light assist. Hierdoor heb ik dus niet van die mooie led wimpers. Iemand enig idee of ik die optie nog kan monteren ?

plas0108

Forumguru
Morgenmiddag mag ik mijn nieuwe Superb Combi Style business ophalen. De LED mistlampen heb ik al klaar liggen. Nu alleen nog de achteruitrijlichten en de knipperlichten bestellen bij Xenonlamp.nl. Welke types kan ik het beste bestellen?

coreza01

Forumguru
Voor de knipperlichten en achteruitrijlichten heb ik bovenstaande lampen besteld, net als @jkskoda , maar dan de 50W net als @fastpeter, geeft heel veel meer licht en ook met het achteruitrijden heb je in het donker perfekt licht. Maar zoals ook eerder genoemd door @fastpeter heb ik in de mistlampen 5000K wit halogeen xenon gas lampen gezet omdat led wel mooi oogt maar absoluut geen lichtopbrengst is op het asfalt wanneer je het nodig hebt, nu kleuren ze bijna gelijk met de xenon erboven en zijn ze niet geel wanneer ze oplichten. De xenonlampen zelf heb ik nog niet vervangen zoals @fastpeter voorstelde maar denk dat ik dat in een later stadium wel ga doen. Tip bij het vervangen van de mistlampen, er zit een gat in het rooster onder de chromen strip, daar kan je je hand insteken, goed vast pakken en gewoon hard trekken. er kan niets misgaan maar je hoeft niet met schroevendraaiers te kloten of met plastic beugeltjes, gewoonweg spierkracht ;)

Bovenaan Onderaan