Project Octavia Mk.1

Octaviapower

Actief lid
Nou gisteren de xenon ingebouwd en vandaag rs4 velgen opgehaald. Foto's komen uiteraard eraan. Ik heb 6000k xenon besteld maar heb een beetje het idee dat het 8000k is (fouten maken is menselijk). Ik heb het bedrikf al een mail gestuurd of ze het even kunnen nagaan. Maar wat een dot licht geeft dat xenon!
 

Octaviapower

Actief lid
Nou nu de eerste foto's van mijn xenon set met volledige opbouw en wat ik zoal heb gedaan. Om maar meteen een foto te laten zien van hoe de set eruit ziet als ik de doos open (ik heb het zelf een beetje door de war gegooid dus het ziet er niet zo rommelig uit als je hem net opendoet).
Xenon kit unboxing.jpg

Welnu zijn het H1 lampjes dus aansluiten was gelukkig geen monnikenwerk als met H4
en dan wachten op een dag dat het mooi weer is om alles (weer) uit te bouwen. Maar gelukkig was het dat weekend al zover en was het ook binnen 3 uurtjes gepiept (dacht zelf aan 2 dagen).
schone beugel.jpg
Lampen en bumpers eraf ziet elke Octavia er dus zo uit. zoals je ziet heb ik links (gezien vanaf de rijrichting) de beugel al redelijk lopen schoonmaken want hij zag eruit als rechts.
Vieze beugel.jpg

met dit de vieze kant en de linker
Schone beugel linkerkant.jpg
na bewerking met een hele hoop remmenreiniger en doekjes een schone beugel. Waarom maak ik het schoon vraag je denk ik al? Eerlijk gezegd waarom niet, het ligt nu toch allemaal open.

Nadat ik alles had schoongemaakt was het tijd om de ballasten te gaan plaatsen. gelukkig lijkt het wel of ze er bij Skoda al wisten dat die ging gebeuren en zijn er allemaal opstaande randjes en/of chassisbalken precies op de plek waar nodig.
Ballast los.jpg

Zoals je kan zien zit de ballast dus nu onder de koplampunit en kan ook niet nat worden aangezien er een sealling
zit.
Ballast vast.jpg
en hier zit hij dus vast, en kan ook geen kant meer op en trilt ook niet meer. Affijn toen was het tijd om in de koplamp zelf de nodige aanpassingen te verrichten omdat de voeding van de lamp normaal naar de lamp zelf gaat (in geval van halogeen) moet deze nu naar de ballast dus hebben wij allemaal schuifcontacten gemaakt omdat dat ook makkelijker is om dan de lamp te vervangen (als het ooit stukgaat) Solderen van aansluitdraden.jpg
De twee gestripte draden functioneren dus nu als voeding naar de ballast toe. En komen we nu uit naar het resultaat zo ziet het eruit als de lamp aanstaat Werkende xenon.jpg
Ik kan je verzekeren dat het enorm veel licht geeft en ook veel prettiger rijdt in het donker, eerlijk gezegd zou ik ook niks anders meer willen dan xenon! Of LED want dat zit nu ook in een opmars maar dat is denk ik pas over 10 a 15 jaar toepasselijk in auto's. Schono voorkant met beide koplampen.jpg

En dus met beide koplampen en mooie schone beugel! Ik heb ook de inlaatduct van de intercooler ok schoongemaakt want dat was ook een puinzooi, maar wat wil je met een 11 jaar oude auto en 147k op de teller. Ik zal zo ook het zicht van buitenaf posten als hij s 'nachts in de straat staat.
 

Octaviapower

Actief lid
Nou nu zal ik ook de foto's erbij zetten van het lichtbeeld s' nachts van de xenon en van de nieuwe banden en velgen! jaja. Helaas liggen ze er nog niet onder omdat ik nog op slotbouten zit te wachten en die moeten deze week binnenkomen. 20140727_222609.jpg

Het beeld en wat een bak licht! ik zet zelfs niet eens meer me groot licht aan omdat dat minder licht geeft dan dit(hmmm misschien ook een project? wie weet) Aldus om van licht over te gaan op sloffen, want dat zijn het bijna wel. IMG-20140801-WA0001.jpg
Dit zijn de banden die het gaan worden Hankook ventus prime 2 225/45/R17 aka tractorbanden hahaha. Ik heb voordat ik überhaupt de banden had de velgen eerst gepast onder mijn auto en dat ziet er dan zo uit
20140803_124122.jpg
IMG-20140803-WA0002.jpg
IMG-20140803-WA0004.jpg
20140803_124201.jpg

Het zal best kiele kiele worden maar zoals altijd als iets niet past maken we het passend en waar een wil is is een weg tot zover wat er al aan gedaan is en zal ook zeker foto's sturen wanneer zij erop zitten.

ook in de toekomst verwacht ik minder aan een de auto te gaan doen aangezien ik en een maat een renault clio Williams voor circuit aan het bouwen zijn. Daar zal ook het nodige tijd en geld in gaan zitten. maar neemt niet weg dat deze nog zeker niet af is.
 
Ziet er goed uit @Octaviapower, zoals je zelf al zegt is LED zeker in de opmars. Het is al leverbaar in auto's. Duurdere peugeots hebben ipv van xenon volledige led koplampen. Ook mercedessen, audi's en bij golven heb ik dit al gezien.
 

Octaviapower

Actief lid
Ja klopt helaas heb je het alleen nog zo dat het ingebouwd zit in de hele koplamp dus niet als losse lamp wat was het ook alweer voor een Audi A6, 1200 euro per koplamp? En als er meer als 2 kapot zijn moet je het vervangen. Dus dat is wel het enige jameerlijke eraan. maar als je kijkt dat die lampen gemiddeld 20 000 branduren hebben t.o.v halogeen (250-300) of xenon (2500-3200) heb je die kosten er wel weer uit. EN geen verkleurde koplampen meer!
 

Octaviapower

Actief lid
Nou zoals belooft de foto's van de auto wanneer de velgen eronder liggen ook een paar leuke foto's met de auto wanneer de dakkoffer erop zit banden onder de auto.jpg
band links gestuurd.jpg

En nu in als vol bepakt.
auto in vol ordaat.jpg
en van voor
Auto met dakoffer voor.jpg

tot zover het de grote dingen nu nog de voorbumper laten spuiten en de bumperstrip die ik dan zelf zal spuiten, en daarna wat ik nog heel graag wil is een sharkfin antenne ipv de antenne die er nu opzit.
Dan eind dit jaar komt de grote beurt eraan (ik houd gewoon 15000km of 1 jaar aan, want dat geeft mij toch een beter gevoel dan longlife beurten), waarbij ik toch een K&N paneelfilter ga monteren. En dan maar even kijken wat het verder nog gaat worden. waarschijnlijk wel nog andere achterlicht units maar nog steeds geen LED variant gevonden.
 

Octaviapower

Actief lid
Nou was weer lekker aan het shoppen geweest op superskoda en kon het weer niet laten om wat te bestellen hahaha. dus nu weer een chrome interieur voor alle handvaten en sport pedalen. Eigenlijk komt het door @Kippie-style als je zijn topic leest begint het gelijk te kriebelen. ik zal als ik de spulletjes binnen heb uiteraard foto's maken.
 

Octaviapower

Actief lid
Weet trouwens iemand als ik een verenset neem van een VRS de auto ook lager komt te staan? Ik wil wat hier al werd geroepen hem toch ietsjes laten zakken maar liefst wel met een origineel onderdeel (niet dat het hoeft maar gewoon voor de netheid).
 

Octaviapower

Actief lid
Das mooi om te weten! denk dat voor, voor 3 cm en 2 cm achter foto's van de pedalen eninterieur handels volgen nog maar er loopt nog een ander projectje wa ik er graag wil bijvoegen maar nog een verrassing is
 

Octaviapower

Actief lid
Nou de verrassing komt wat later dan gepland maar wil ik wel alvast deze foto's posten want anders duurt het toch al te lang. allereerst een foto van het materiaal zo komt het van superskoda vandaag waar ik het heb besteld. materiaal interieur.jpg zoals te zien is op de foto netjes verpakt en goed beschermd. Na enig klote, om zacht uit te drukken zaten alle drie de pedalen er eindelijk op wat dit voor een resultaat heeft. Pedalen.jpg Ik vindt het zelf enorm geslaagd en elke keer als ik de deur opentrek dan shinen ze me tegemoet :D.
na ook de alle deurhendels te hebben vervangen was dit het resultaat en dat voor nog geen 100 euro! deurhandel chroom.jpg dit is alleen van de bestuurders kant de andere foto heb ik per ongeluk verwijdert maar zal ik in de volgende post plaatsen.
 

Octaviapower

Actief lid
Dank je wel ik wil ook het ook netjes doch uniek houden met toch een orginele look eraan te geven.

Trouwens heb ik een brandende vraag. Als ik de auto uitdoe maar de verlichting aanlaat dan zou er een signaal aan moeten gaan wanneer men de deur opendoe. Nou is dit mij niet het geval waardoor ik al een paar keer met een lege accu ben komen te staan. Mijn vraag is dan ook waar dit signaal vandaag zou moeten komen?
Is dit hetzelfde als bij sommige Opel's dat dit zich in de verlichtingsschakelaar bevindt?
 
Bovenaan Onderaan