Nou nu de eerste foto's van mijn xenon set met volledige opbouw en wat ik zoal heb gedaan. Om maar meteen een foto te laten zien van hoe de set eruit ziet als ik de doos open (ik heb het zelf een beetje door de war gegooid dus het ziet er niet zo rommelig uit als je hem net opendoet).
Welnu zijn het H1 lampjes dus aansluiten was gelukkig geen monnikenwerk als met H4
en dan wachten op een dag dat het mooi weer is om alles (weer) uit te bouwen. Maar gelukkig was het dat weekend al zover en was het ook binnen 3 uurtjes gepiept (dacht zelf aan 2 dagen).
Lampen en bumpers eraf ziet elke Octavia er dus zo uit. zoals je ziet heb ik links (gezien vanaf de rijrichting) de beugel al redelijk lopen schoonmaken want hij zag eruit als rechts.
met dit de vieze kant en de linker
na bewerking met een hele hoop remmenreiniger en doekjes een schone beugel. Waarom maak ik het schoon vraag je denk ik al? Eerlijk gezegd waarom niet, het ligt nu toch allemaal open.
Nadat ik alles had schoongemaakt was het tijd om de ballasten te gaan plaatsen. gelukkig lijkt het wel of ze er bij Skoda al wisten dat die ging gebeuren en zijn er allemaal opstaande randjes en/of chassisbalken precies op de plek waar nodig.
Zoals je kan zien zit de ballast dus nu onder de koplampunit en kan ook niet nat worden aangezien er een sealling
zit.
en hier zit hij dus vast, en kan ook geen kant meer op en trilt ook niet meer. Affijn toen was het tijd om in de koplamp zelf de nodige aanpassingen te verrichten omdat de voeding van de lamp normaal naar de lamp zelf gaat (in geval van halogeen) moet deze nu naar de ballast dus hebben wij allemaal schuifcontacten gemaakt omdat dat ook makkelijker is om dan de lamp te vervangen (als het ooit stukgaat)
De twee gestripte draden functioneren dus nu als voeding naar de ballast toe. En komen we nu uit naar het resultaat zo ziet het eruit als de lamp aanstaat
Ik kan je verzekeren dat het enorm veel licht geeft en ook veel prettiger rijdt in het donker, eerlijk gezegd zou ik ook niks anders meer willen dan xenon! Of LED want dat zit nu ook in een opmars maar dat is denk ik pas over 10 a 15 jaar toepasselijk in auto's.
En dus met beide koplampen en mooie schone beugel! Ik heb ook de inlaatduct van de intercooler ok schoongemaakt want dat was ook een puinzooi, maar wat wil je met een 11 jaar oude auto en 147k op de teller. Ik zal zo ook het zicht van buitenaf posten als hij s 'nachts in de straat staat.