Project Octavia Mk.1

Antera

Donateur
Luchtpomp maakt altijd herrie tijdens koude motor en net gestart. Een echte stofzuiger.

Open filter zoals ik zei alleen zin als je een Typhoon kit neemt de 57i kit zuigt de warme motorlucht aan en daarmee win je weinig tot niets. Ik kan op alle K&N filterkits 20% korting geven. Op de vervangingsfilters 10% indien interesse hoor ik het wel

Octaviapower

Actief lid
Nou alweer druk bezig geweest. Ik heb de bumperstrippen in de kleur van de auto gespoten om hem een luxere uitstraling te geven. Het jamere wel was dat halverwege de verf opraakte, hahahaha. Nou is alleen de achterkant en de rechterzijde gedaan. Foto's volgen aangezien ik dit op de mobiele telefoon schrijf.

Verder ben ik afgelopen week over een drempel gereden waarbij mijn linker achterraam in eens de deur inviel. Conclusie dat het plasticje wat het mechanisme beweegt in 5 stuken is gebroken en ik dus een nieuw mechaniek nodig had. 90 euro vragen ze hiervoor! Voor een onderdeel dat nog geen euro kost ( ach ja moeten ergens winst op maken).

Kippie-style

Forumguru
Wat 90 euro dat blokje kost 2 euro ofzo en is 15 min installeren.

Bumperstrippen ben ik wel nieuwsgierig naar. Hoe heb je gedaan spuiterij of knikkerbus?

Octaviapower

Actief lid
Ik heb het plastic een beetje opgeschuurd dan filler ( wat ik trouwens kut vind werken gebruik voortaan spuitplamuur.) Dat gladschuren voor zover dat kan ( filler troep werkt niet echt) dan witte primer en dan uit een bus spuiten. En dan natuurlijk blanke lak. De rest ga ik wel met een spraypistool doen want met een bus krijg je lamme vingers.

Kippie-style

Forumguru
Jah ik was ook zover met een set extra lijsten maar elke keer komt dat reliëf terug. Dus nog keer goed in de plamuur en dan nieuwe poging

Octaviapower

Actief lid
Ik ben van plan om de andere eerst het plastic te bewerken met korrel 80 en dan met 180 glad maken. En van daar verder te gaan. Spuitplamuur en dan verder. Bij mij zie je de structuur er ook nog doorheen.

Kippie-style

Forumguru
Dat had ik dus gedaan korrel 60 80 en daarna 140 ofzo toen spuitplamuur en dan aftoppen met 600 waterproof en nog zie je het dua nog paar keer doen

Antera

Donateur
meet de lijsten eens op misschien van ene bora hetzelfde kan je ze van de portieren ook in primer kopen meen ik

Kippie-style

Forumguru
Al gedaan helaas octavia zijn langer zoiezo van de rs bumper. Had ik al na gekeken anders had ik die us strips besteld

Octaviapower

Actief lid
Nou zoals belooft hier de foto's van het werk, en nog belangrijker het resultaat.
strip in filler.jpg
Hier heb ik de strip van de auto af gehaald en deze in de filler gezet. Hier saat hij nu te drogen en had ik mooi tijd om de zijkant voor te bereiden. zijkant afgeplakt.jpg
Aangezien de strippen zitten geplakt heb ik de strippen op de auto laten zitten. Het zou namelijk dan kunnen zijn dat ik ze er daarna niet op meer zou krijgen :tongue:. Bumpperstrip in primer.jpg
Hier zie je dat ik de bumper in de primer heb gezet. Ik heb voor een witte primer gekozen omdat de kleur van de auto ook licht is en het er dan beter uit komt. zijkant in primer.jpg
Hier ook de zijkant in de primer. En ja het was al laat op de avond maar dat stopt ons niet.
Ik ben er toen de volgende dag mee verder gegaan en afgemaakt. het meeste werk was dan al gedaan.

Octaviapower

Actief lid
En omdat ik per ongeluk op de verkeerde knop heb gedrukt is hier het eindresultaat na de 2 dagen Zijkant rechts klaar.jpg

En hier de achterkant Achterkant klaar.jpg
Nou zullen de meeste wel denken waarom ik geen foto's van de andere kant en de voorkant heb, Dit komt simpelweg dat ik halverwege de verf en de filler op was. ik ga dan niet het risico lopen om maar half werk te leveren dus dit wordt eind Juni gedaan samen met de rest van de beschadigingen.

Octaviapower

Actief lid
Nou ik heb de oplossing (he he) ik heb de overgebleven strippen geschuurd met korrel 120 totdat ze glad zijn. Dan filler 3 lagen met 10 minuten tot 15 minuten tussen de lagen en dan de primer idem dito.
Dit kan je dan schuren met korrel 1000 (of 2000) net wat je wilt. Superglad resultaat!

Octaviapower

Actief lid
Moet je even de link van je topic invullen. Maar ziet er heel goed uit echt top. Daarna moet je ze wel polijsten als de blanke lak erover heen is. Meestal wacht ik daar een week meer. Maar het resultaat is er wel naar.

Bovenaan Onderaan